זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א הצלה דרום

אסון באשקלון: עובד נמחץ למוות במפעל איטונג

העובד, בן 55 נלכד במכונה במפעל ולצוותי ההצלה לא נותר אלא לקבוע את מותו. עובד אחר נפצע באורח קל כשניסה לחלץ את חברו

פורסם בתאריך: 13.2.23 16:04

     

לפני זמן קצר התרחשה תאונת עבודה קשה במפעל איטונג באזור התעשייה הדרומי באשקלון, כאשר עובד שעבד במקום נמחץ ממכונה במפעל.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לעובד, בן 55, וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו של העובד שסבל מפגיעה רב מערכתית.

בנוסף אליו, פועל נוסף נפצע קל בעת שניסה לחלצו מתוך המכונה והוא פונה להמשך טיפול במרכז הרפואי ברזילי בעיר.

פראמדיק מד"א תום מילשטיין וחובש רפואת חירום במד"א השאם אלעטאונה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה כשמבצעים בו פעולות החייאה בהנחיית מוקד 101 של מד"א, מיד המשכנו בהחייאה מתקדמת שכללה עיסויים והנשמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

זירת התאונה במפעל איטונג

כונן מד"א-הצלה דרום גבי סוויסה שהגיע למקום מספר: "בהגיעי למקום הבחנתי בגבר בן 58 שרוע על הרצפה ללא דופק ונשימה לאחר שנפגע ממכונה בעת עבודתו במפעל, יחד עם צוותי מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אך לצערנו הרב פראמדיק מד"א נאלץ לקבוע את מותו".

מתנדבי זק"א נמצאים כעת בזירה ומטפלים בכבוד המת.

ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' מסרה בתגובה לתאונה הקשה: "למרבה הזוועה אנו עדים לתאונת עבודה קטלנית שנייה היום, לאחר שהבוקר נהרג עובד שנפל מגובה באתר בנייה בנתניה, ואנו נאלצים לצערנו למנות 10 הרוגים בתאונות עבודה מתחילת השנה. התאונה היום בה נלכד עובד במכונה היא מחרידה במיוחד, וזו הפעם השלישית בחודשיים האחרונים שעובד נהרג בנסיבות שכאלה. הרגולציה בישראל בנושא מיגון מכונות לקויה ביותר ונדרשת רפורמה יסודית בנושא זה. יתר על כן, היקף הפיקוח על בטיחות העובדים בתעשייה ירד בשנים האחרונות, רק 20 מפקחי בטיחות מפקחים על בטיחותם, ומספר צווי הבטיחות שהוטלו בשנה האחרונה במפעלים ירד בכשליש. 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' קוראת לשר העבודה יואב בן צור לפעול לאלתר לתיקון מחדלים אלה ולהגנה על בטיחות העובדים במפעלים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר