מסעדת לינדה. צילום: קסניה זינובייב
מסעדת לינדה. צילום: קסניה זינובייב

"אני רוצה שכולם יהנו מהאוכל שלנו": אחרי 18 שנה המסעדה המוערכת מאשקלון הופכת לכשרה

מסעדת לינדה, כבר הפכה למוסד אשקלוני מוכר וידוע אבל שומרי הכשרות נאלצו לוותר עליה. אלא שבעוד שבוע זה הולך להשתנות. "זאת תישאר אותה מסעדת לינדה, עם אותן המנות ואותו הסטייל, אני אשבור את הסטיגמה שיש על מסעדות כשרות", אומר השף והבעלים, מיכה קרצמן

פורסם בתאריך: 13.11.22 18:04

     

אין כמעט תושב באשקלון שלא מכיר את מסעדת "לינדה" שבמתחם פורטה דל סול. לאורך 18 שנות פעילותה, ביקרו בה רבים, ולא רק מתושבי העיר, אלא תיירים מישראל ומחו"ל שהגיעו לאשקלון וקיבלו את ההמלצה שלא לפסוח על המסעדה הזאת.

אבל יש ציבור אחד, די גדול באשקלון שלא זכה לטעום ממנה, ציבור שומרי הכשרות, זאת מאחר והמסעדה אינה שומרת כשרות, מוגשות בה מנות בשריות ומנות חלביות והיא פתוחה בשבת.

לינדה, מעצם הצלחתה, כי 18 שנות פעילות קולינרית זו בוודאי אינדיקציה להצלחה, הייתה סמל למסעדה שיכולה לעבוד באשקלון ללא התעודה של הרבנות הראשית. אך לא עוד.

מיכה קרצמן. צילום: שירן כהן שי

מיכה קרצמן. צילום: שירן כהן שי

היום נסגרה המסעדה למשך שבוע שבמהלכו היא תוכשר וביום ראשון הבא, יהיו שעריה פתוחים עבור כל אחד מתושבי העיר. "אשקלון היא עיר מאוד מסורתית ואני רוצה לעשות לכולם טוב", מסביר מיכה קרצמן, השף והבעלים של המסעדה, "כבר שנים אומרים לי אנשים 'אני מת לטעום מהאוכל שלך', וזהו החלטתי, זה יפתח יותר דלתות ולינדה תשמור על הרמה. היא לא תהפוך לשיפודיה, היא תשאר ביסטרו כמו שהיא".

מה תעשה עם שבת? כי לא מעט לקוחות שבאים בשבת.
"אני ארוויח את החיים ולחשוב על המשפחה הספיק לי 18 שנה לעבוד שישי שבת".

מה אומרים הלקוחות?
"בהתחלה פחדתי לעשות את זה, אבל התגובות טובות והאנשים מחזקים, הרבה אנשים שמחים ומברכים על המהלך ואני חושב שתהיה לי חשיפה ליותר קהל ולא נעבוד רק על אחוז מסוים של קהל. כי חבל שיש מסעדה טובה שלא כולם יכולים ליהנות ממנה".

יש סטיגמה למסעדות כשרות שהן פחות טעימות.
"אני אשבור את הסטיגמה, זאת תישאר אותה מסעדת לינדה, עם אותן המנות ואותו הסטייל. יהיו דברים מגניבים. מנות ראשונות, פסטות, סלטים, דגים. סוף סוף תהיה מסעדה טובה באשקלון עם אוכל שאפשר ליהנות ממנו והיא גם כשרה".

מסעדת לינדה אשקלון

מסעדת לינדה

יש מנות שתיאלץ להוריד?
"בעיקר חלביות כמו ופלנטה, רוטב לפסטות כמו אלפרדו ושמנת, פירה חלבי שזה היו כמה שהתבאסו, אבל אני מבטיח שנעשה פירה באותה הרמה. נכין גם ריזוטו עם גבינה טבעונית".

ומה תעשה בלי קינוח חלבי?
"יש לי קונדיטור שאני עובד איתו והוא מייצר לי קינוחים פרווה ברמה טובה. לא חלילה משהו תעשייתי".

מסעדת לינדה קיימת כאמור, 18 שנה, מיכה עובד בה כבר 10 שנים – 6 שנים בתור שף ועוד 4 שנים בתור שף ובעלים. ואם אתם תוהים אם מיכה חוזר בתשובה או משהו כזה, אז הוא כבר אומר שזאת לא הסיבה, "זה לא מטעמי דת. זה יותר בכיוון עסקים ובפן האישי שיהיה לי קצת חיים ולא לעבוד 24/7. אני רוצה להקים משפחה, אני בן 34 לא נשוי וצריך לחשוב על העתיד ובקצב העבודה שלנו זה בלתי אפשרי".

מסעדת לינדה. צילום: קסניה זינובייב

מסעדת לינדה. צילום: קסניה זינובייב

דיברת על זה עם הבעלים הקודם אלעד זרצקי?
"כן, הוא גם הפך את הקפה שלו לכשר ואמר לי 'הרווחתי את החיים שלי בחזרה'. עם הלינדה הוא לא עשה את זה, אבל הוא אמר לי 'יש לך אומץ שאתה עושה את זה ואם זה יצליח ותרוויח את השישי שבת אז זה מדהים'. אני לא יודע מה זה לעשות שישי שבת וחגים בבית".

אחד הדברים המזוהים עם המסעדה הזאת היא המסורת שלה לקיים ארוחת חג בראש השנה לנזקקים, כעת עם קבלת הכשרות, תיאלץ המסעדה לסגור את שעריה בראש השנה. "אולי נעשה בערב החג משלוחי מנות חמות עם אוכל חגיגי כי אני לא רוצה לוותר על זה. זה נהיה מסורת וזה מאוד חשוב לי ואני רק צריך לתכנן את זה אחרת איכשהו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר