בני שלמה ושלום דומרני. צילום: מוטי קמחי
בני שלמה ושלום דומרני. צילום: מוטי קמחי

עשור של חיסולים: כך הפכו שלום דומרני ובני שלמה מחברים הטובים לאויבים מרים עד מוות

הם היו חברים קרובים ובני החזיק אפילו את מפתחות ביתו של שלום, הם עשו הרבה כסף ביחד, אבל הכסף הזה הוא גם מה שהפריד ביניהם והביא לשורה ארוכה של חיסוליום וניסיונות חיסול שהסתיימו עם החיסול של בני שלמה. אז מתי הכל התחיל ואיך נראה הסכסוך המדמם הזה לאורך העשור האחרון

פורסם בתאריך: 16.10.22 15:39

     

האחים בני ושלום שלמה נולדו בהפרש של 4 שנים פחות שבוע, כאשר שלום הוא הבכור ובני הוא בן הזקונים וביניהם יש בת אחת. הם אמנם נולדו במושב חלץ אך בגיל צעיר עברו עם אימם, סילביה, להתגורר בעיר רחובות, שם הכירו ושם התרועעו עם בני משפחת הפשע המקומית – לביא, אך עם הזמן שעבר אף נוצר סכסוך מר ביניהם.

שלום האח הבכור, נעצר מספר פעמים, כבר בשנת 2010 הוא נעצר בחשד כי ניסה לחסל את חיים לביא באמצעות מטען חבלה וכי חודש וחצי לאחר מכן הוא ניסה, על פי החשד, לחסל את אסף לביא בנשק חם, אך תמיד הוא שוחרר לביתו ולא הוגש נגדו כתב אישום. הוא גם החזיק בנגרייה בצומת ביל"ו אותה ניהל וכך כאשר הוא נחשד במעשים חמורים של ניסיונות רצח, הוא העניק במקביל שירות של בניית ועיצוב מטבחים ללקוחותיו.

שלום שלמה. צילום: אתר פוסטה

אחיו בני שחזר בינתיים למושב חלץ, ביסס את מעמדו בארגונו של שלום דומרני והיה אחד האנשים הקרובים אליו ובמשטרה אומרים כי הוא היה אמון על הכספים של ארגון הפשיעה. מספרים שבמסגרת החברות והאמון ביניהם, היה לבני את מפתח ביתו של שלום דומרני. בהמשך חזר גם האח שלום והתערה בנעשה במושב חלץ.

אלא שבערך בשנת 2011 החל קרע בין בני שלמה לבין פטרונו שלום דומרני, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא אישור שהעניק בני שלמה לקבלן מסוים לעשות שימוש במטמנה מסוימת, זאת בניגוד לדעתו של הבוס. כמו תמיד, העניין הוא כסף, "הכסף חיבר אותם והכסף הפריד אותם", אמר גורם המעורה בסיפור הזה, "וחבל כי ביחד הם ידעו לעשות הרבה מאוד כסף".

אבל את הנעשה אין להשיב, ובשלב הזה בני, יחד עם אחיו שלום, כבר הקים ארגון פשיעה מתחרה לארגון של שלום דומרני שאף החל לגרום להעברת משאבים כגון ברזל וכריית חול מהארגון של דומרני לארגונו. במשטרה מייחסים לאח בני את המוח ולאחיו שלום את הכוח "כך הם השלימו אחד את השני", סיפר קצין משטרה.

מושב חלץ

מושב חלץ

מושב חלץ הפך להיות מרכז העצבים של הארגון של משפחת שלמה, חיילים שחצו את הקווים מהארגון של דומרני וחיילים נוספים בארגון עברו להתגורר במושב. חלקם עברו לשם בגפם והותירו את משפחתם במקום מגוריהם. כך הוקמו מספר בתים במושב. "הם הקימו שם מועצת חכמים", סיפר בעבר גורם המקורב לארגון "הם יושבים שם ודנים בכל מיני עניינים ובני שלמה רוצה אותם לידו כדי שלא יצטרך לצאת מהמושב. כל האזור שם מרושת במצלמות ובמאבטחים". המושב אף יזם בנייה של שער בכניסה למושב, דבר שהוסיף אף הוא לאבטחת בני משפחת שלמה והחיילים שלהם.

בחודש נובמבר 2012, התרחש אחד האירועים שהיוו שיא במאבק בין משפחת שלמה למשפחת לביא, כאשר מטען חבלה הוטמן ברכב בגן יבנה וכשהוא התפוצץ, הוא הרג את נהג הרכב, גל נועם, צעיר בן 20, ללא עבר פלילי, אחיינם של בני משפחת לביא. במשטרה היו סבורים כי היעד היה אחיו הגדול ולא הוא, אבל זה הספיק בשביל להעמיק את הקרע בין הארגונים היריבים. שלום שלמה אף נעצר בחשד לרצח אך בהמשך שוחרר.

אופיר ועמוס לביא. צילום: מוטי מילרוד

אופיר ועמוס לביא. צילום: מוטי מילרוד

בחודש אפריל 2013 חוסל בירי מטווח קרוב ישראל עמר מרחובות, אח של יהודה עמר, שהיה מזוהה כאחד האנשים הקרובים של שלום ובני שלמה.

שלום דומרני שהבין כי כוחו העולה של החייל שלו לשעבר עלול לפגוע, איחד כוחות יחד עם משפחת לביא מרחובות וכך יצא לפועל, ניסיון החיסול שהפך את בני שלמה ליעד ידוע ומרכזי. בחודש יולי 2013 יצא בני שלמה מביתו שבמושב חלץ במכונית סקודה חסינת כדורים. הוא לא ידע כי בצומת גבעתי ממתין לו מארב משותף של אנשי דומרני ואנשי משפחת לביא. אחד מהם, צעיר בן 22 נטול עבר פלילי המתין במארב כשהוא רעול פנים, עוטה כפפות ומצויד ברובה 4M. אדם נוסף המתין כשהוא רכוב על קטנוע גנוב במרחק של כמה עשרות מטרים ממנו. בהמשך שהמתין להם רכב המילוט מסוג מאזדה אשר בבעלות אסף לביא, בן למשפחת הפשע מרחובות.

הרכב של בני שלמה, לאחר החיסול. צילום: משה ניסימפור

הרכב של בני שלמה, לאחר ניסיון החיסול. צילום: משה ניסימפור

המחסלים שידעו כי הרכב כולו משוריין, כיוונו את הירי לעבר עקב האכילס של הרכב – השמשה הקדמית. בזמן שהסקודה עמדה ברמזור, זינק הצעיר החמוש וירה 25 כדורים, שחלקם פגעו בשמשה הקדמית ופצעו את בני שלמה ושני יושבי הרכב. משם, באמצעות הקטנוע הם ברחו לרכב המילוט.

מי שהשתלטו מיד על האירוע הם שני שוטרים מיחידת הפרשים שהחלו במרדף אחרי היורים, הם איבדו אותם בדרך אך לבסוף, כעבור מספר ימים, הם נלכדו. בני שלמה הפצוע שנהג ברכב, החל בנסיעה פרועה לבית החולים ברזילי שם טופל יחד עם שאר יושבי הרכב – גילי שאלתיאל ודניס וטקביץ'.

עם מעצרם של חברי הכנופיה, הבינו במשטרה את עומק היריבות בין הארגונים ואת המעמד שביססו האחים שלמה והארגון שהם עמדו בראשו.

אלא שהאירוע הזה היה תחילתו של גל חיסולים וניסיונות חיסול הדדיים – כאשר 3 שבועות לאחר מכן התגלו שני מטעני חבלה ברכב של עמוס לביא.

מימין: דרור דמרי, ג'קי בניטה, עמוס לביא ואבי ביטון

מימין: דרור דמרי, ג'קי בניטה, עמוס לביא ואבי ביטון

זה המשיך עם הנחת המטען ברכבו של העבריין אבי ביטון מהאנשים הקרובים לדומרני, מטען שהרג את ג'קי בניטה ופצע קשה את ביטון בחודש אוקטובר 2013. כמה ימים לאחר מכן, התפוצץ מטען חבלה נוסף ברכבו של דרור דמרי באשקלון, שגם הוא נפצע באופן קשה. בשלב מאוחר יותר, חשפה המשטרה ניסיון לחסל את העבריין צ'יקו דהן, יד ימינו של שלום דומרני ומי שנחשב למספר 2 בארגון הפשיעה. המשטרה חשפה ציוד מעקב שניטר את צעדיו של דהן והיה אמור לספק מידע מודיעיני לגביו. פגיעה בדהן הייתה עלולה להיחשב פגיעה קשה בארגון של דומרני.

זירת החיסול של ג'קי בניטה. צילום: אלירם משה

ניסיון הנקמה לא איחר להגיע, אך הוא היה לא מוצלח בכלל, מטען חבלה הונח בכניסה למושב חלץ, בהמתנה לרכבו של בני שלמה. שלמה עבר עם רכבו אחר רק לאחר מכן המטען התפוצץ ולא גרם לנזק לשלמה. זמן קצר לאחר מכן נכנס גם בני שלמה לכלא בחשד לסחיטה של שותפו לעסקים יצחק סימוני.

בינתיים הקואליציות החלו להתגבש כאשר מצד אחד שלום דומרני מחוזק באחים לביא ובעבריין הבכיר יוסי אדרי מאשדוד ומנגד הכנופיה הגרוזינית באשדוד יחד עם בני שלמה. המאבקים בין הצדדים הגיעו לשיא בפיצוץ של מטען חבלה בג'יפ BMW בלב העיר אשדוד בחודש נובמבר 2014, בה חוסל מנשה מאור ונפצעו חברים אחרים בכנופיה הגרוזינית – יוסי קריחלי ודוד בוטרשווילי.

מנשה מאור וזירת החיסול שלו. צילום: ליזה ללוצשווילי

מנשה מאור וזירת החיסול שלו. צילום: ליזה ללוצשווילי

דומרני, לא השלים עם כך ששאר היושבים ברכב נשארו בחיים ובאמצעות אנשיו ניסה להוציא לפועל חיסול של אנשי הקואליציה של בני שלמה בעיר אשדוד – כמו אדם דפאס, יוסי קרחילי ואלירן חובב.

בחודש דצמבר 2014, שוב אירע שוב ניסיון חיסול באשקלון, הקורבן היה שוב אבי ביטון, שהיה תחת ביתו אז ברחוב ביכורי ענבים, כאשר נורו לעברו יריות שלא פגעו בו כלל. ביטון כזכור חוסל לפני כשנה במטען חבלה שהתפוצץ ברכבו, כאשר הפעם המשטרה דווקא הפנתה את האצבע המאשימה לארגונו של דומרני עצמו.

זירת הירי ברחוב ביכורי ענבים. צילום: גל חזיזה

אבי ביטון וזירת החיסול

בתחילת 2015 לאחר שדומרני ובני שלמה שוחררו מישיבה בכלא ולמרות שבמשטרה הייתה דריכות לקראת השחרור, את מה שהם ראו אז, הם לא ראו מעולם – מכונית תופת אמיתית שנועדה לחסל את האחים בני ושלום שלמה שהוצב הבעיר קרית גת ועל פי החשד הייתה האמורה להתפוצץ סמוך לרכב בו יושבים האחים שלמה. השוטרים שפתחו את המכונית מצאו בה: מיכל פלסטיק גדול המכיל בנזין, מיכל מתכת 12 ק"ג המכיל גז בישול, ארבעה מכלי מתכת המכילים גז פרופן, אחד עשר גרביים אשר לכל אחד מהם הוכנסו כחמש מאות ברגים ואומים וארבעה שקי חול. אנשיו של שלום דומרני נעצרו, אחד מהם זוכה ואילו השני הורשע.

הציוד שנמצא במכונית התופת שיועדה לחיסול בני שלמה. צילום: דוברות המשטרה

עליית המדרגה הייתה באחד מימי השישי בחודש ספטמבר 2105, בשעה אחת לפנות בוקר בקירוב, התקבל דיווח ראשוני על שני אנשים ירויים ליד בית במושב תלמים הסמוך לקרית גת. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו למקום קבעו במקום את מותו של שלום שלמה, בן 38, ואילו אדם נוסף שהיה איתו ברכב נפצע קל והובהל לבית החולים ברזילי. הפצוע אובחן עם פצע ירי בכתף ורסיסים בגבו, ולאחר טיפול הוא שוחרר.

זירת ההתנקשות בשלום שלמה

חודשיים לאחר מכן כבר נעצר שלום דומרני, במסגרת פרשה "בלוק חוסם" בה הורשע בניסיונות רצח של הגורמים האשדודים בקואליציה המזוהה עם בני שלמה ונידון אז לשש שנות מאסר. שלמה נותר בחוץ ואז נעצר שוב ושוב ואף ריצה עונשי מאסר קצרים ובשנת 2020 אף נגזרו עליו 23 חודשי מאסר.

בזמן שישבו בכלא היו אלה גורמים המזוהים עמם שהמשיכו את החיסולים וניסיונות החיסול כמו למשל החיסול של אברהם ממו, המזוהה עם האחים לביא בגן יבנה באוגוסט 2017 וכן ניסיון החיסול של אדם המקורב לשלום דומרני עם מטען שהתפוצץ ברכבו באשקלון בינואר 2020. בני שלמה ומקורביו אף היו חשודים בתיק הזה, אך הוא נסגר לבסוף.

חיסול מטווח קצר. ממו

זה המשיך עם החיסול של שניר בוחבוט ופציעתו הקשה של אופיר ברנס, מהאנשים הקרובים לשלום דומרני בחודש אפריל 2021. חיילים המזוהים עם הכנופיה הקווקזית בראשות ישי חנוכייב נעצרו והוגש נגדם כתב אישום על הרצח של בוחבוט ופציעתו של ברנס.

שניר בוחבוט וזירת הרצח

זמן קצר לאחר מכן, חוסל בכיר בארגון של בני שלמה, ארנון בושרי, תושב שתולים שעבר להתגורר בנתיבות. זה קרה ערב יום העצמאות, כאשר שני שוטרים מתחזים דפקו בדלת ביתו והורו לו להתלוות אליהם. הוא יצא החוצה מביתו ואז בחדר המדרגות, הם ירו בו מטווח אפס ונמלטו. הרכב שלהם הועלה באש והם נמלטו ברכב אחר מהמקום. אדם המזוהה עם האחים לביא נעצר ולאחר יותר מחודש במעצר הוא שוחרר לביתו.

ארנון בושארי

ארנון בושארי

בינתיים, גם מפת הקואליציות החלה להתגבש עוד, כאשר מי שמוגדר "ראש המאפיה הרוסית", מיכאל טנסקי, עבר מבאר שבע לאשדוד ושם החל במאבק טריטוריות מול יד ימינו של בני שלמה, העבריין אייל נגר. נגר שעבר לאשדוד מרחובות, צבר לעצמו עוצמה רבה, כסף רב וחיילים אשר סרים למרותו. טנסקי לעומת זאת, שחבר לדומרני, הצטייד בחיילים בעיקר בני המגזר שלו ואף בחיילים שהם בכלל תושבים זרים ממדינות ברית המועצות.

אייל נגר, מיכאל טנסקי

אייל נגר, מיכאל טנסקי

הדבר הוביל לשורה ארוכה של אירועים אלימים, כמו יריות לעבר בתים, זכור היטב הירי במע"ר, או הנחת מטעני צינור ליד בתים, זריקות רימונים ועוד. בחלק מהמקרים, המשטרה עצרה חוליות בדרכן לבצע אירוע אלימות. באחד המקרים, בפשיטה משטרתית על החניון במגדל המגרים היוקרתי "מגדלי K" בו מתגורר נגר, חשפה המשטרה מטען חבלה ואמצעי לחימה מוסתרים. המשטרה ייחסה זאת לנגר ואדם המקורב לו אף נעצר, אך שוחרר לאחר מכן.

זירת האירוע במרכזון י"ג

זירת האירוע במרכזון י"ג באשדוד

שיא האירועים ביריבות בין טנסקי לנגר התרחשו כאשר מטען חבלה התפוצץ ברכבו של רוסלן אברמוב, בכיר בארגון של טנסקי, בזמן שהרכב חנה במרכזון ברובע י"ג. אברמוב לא נפגע, ומקורב לנגר נעצר בחשד למעורבות בהנחת המטען ושוחרר בהמשך. בינתיים נגר נעצר פה ושם שוחרר ועדיין עומד תלוי נגדו תיק כלכלי לא קטן ואילו טנסקי נכנס לכלא ל-3.5 שנים.

לפני פחות משנה שוחררו גם דומרני וגם בני שלמה מהכלא והשטח הבוער, החל לבעור עוד יותר, עם ניסיונות חיסול כמו ניסיון החיסול של דניאל מלסה, בכיר בארגון של בני שלמה על ידי גורמים המזוהים עם האחים לביא באוקטובר 2021. בחודש אפריל השנה, התרחש ניסיון חיסול במושב נהורה בו נורה יוסי דהן, אחיו של העבריין צ'יקו דהן ממקורביו של דומרני.

ניסיון החיסול של דניאל מלסה:

בחודש יוני השנה נעצרו גורמים המזוהים עם דומרני כשהם היו ככל הנראה בדרכם לבית בניצן בו מתגוררים דין בן פורת ודניאל מלסה, בכירים בארגון של בני שלמה.

השיא של האירועים היה כאשר נורה ונפצע ניסים "נינה" דומרני, בנו הבכור של שלום דומרני, זאת למרות שהוא כבר נטש את עולם הפשע וחזר למוטב. חיילים המזוהים עם הכנופייה הקווקזית ובני שלמה נעצרו והוגש נגדם כתב אישום בגין האירוע. אחד הנאשמים, רובט אובנסוב, כתב בתא המעצר שלו על הקיר סיסמאות כמו: "נאמנות לבני שלמה הגבר", "שלום (דומרני) ז"ל", "נאמנות לקווקזים הגברים" ועוד.

ניסים "נינה" דומרני וזירת האירוע

לאחרונה חשף קצין בכיר במשטרה כי ניסיון החיסול של נינה דומרני בוצע לאחר ששני ניסיונות לפגוע באחיו הצעיר יותר, סוכלו על ידי המשטרה.

הפעם, עם חיסולו של בני שלמה, נחתם פרק מדמם מאוד במלחמות העולם התחתון בדרום, כאשר גם הפעם נותר שלום דומרני כשהוא עומד על רגליו.

בני שלמה ושלום דומרני בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר