בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

"חשש לניגוד עניינים": התנועה לאיכות השלטון בביקורת על עיריית אשקלון

התחקיר של חדשות 12 בעניין מכרז האבטחה של עיריית אשקלון הביא את התנועה לשלוח מכתב לעירייה בו הם מציינים כי עולה חשש לניגוד עניינים

פורסם בתאריך: 31.8.22 17:32

     

בחודש שעבר פורסמה כתבה בחדשות סוף השבוע של קשת 12, במרכזה תחקיר על עיריית אשקלון. התחקיר של עמרי מניב עסק בכך שחברת אבטחה גדולה מתפעלת מכרז בשווי של 6 מיליון ש"ח מטעם עיריית אשקלון, זאת למרות שבכלל הפסידה במכרז.

עוד עלה מהתחקיר כי מנכ"ל החברה הזאת הוא בן משפחה של ראש העירייה, תומר גלאם וכי בן המשפחה אף העניק לגלאם הלוואה בגובה 120 אלף ש"ח במסגרת מערכת הבחירות.

בעקבות התחקיר, שלחה התנועה לאיכות השלטון מכתב לעיריית אשקלון, תחת הכותרת "חשש לניגודי עניינים ולשימוש פסול בהליכי מכרז הפעלת מערך
אבטחה נייד בעיריית אשקלון".

במכתב שנשלח למספר נמענים בהם: תומר גלאם, יועמ"ש העירייה עו"ד אייל איזמן, הממונה על מחוז דרום מטעם משרד הפנים לילי פיינטוך, נכתב כי "עצם ההתקשרות של עיריית אשקלון עם חברה בבעלותו של בן דודו של חבר מועצה, ובמקרה זה – ראש העירייה, עשויה להיחשב כפעולה בניגוד עניינים, לכאורה… בהתאם, בענייננו עולה חשש כבד כי התקשרותה של עיריית אשקלון עם חברת אלקטרה, שנמצאת בבעלותו של בן דודו של ראש העירייה, ובמיוחד שעה שראש העירייה מכהן גם כיו"ר ועדת הביטחון והיה אמון בעצמו על הקמת מערך האבטחה החדש, עולה כדי ניגוד עניינים לכאורה, גם אם נעשתה באמצעות התקשרות עקיפה וקבלנות משנה".

ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: פבל

ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: פבל

עוד נכתב: "החלטתה של העירייה להתקשר בחוזה עם חברת אלקטרה ומשכך להשתמש בכספי הציבור לשם התקשרות פסולה עם מקורב לראש העירייה, לכאורה באמצעות חוזה למראית עין ושימוש לרעה בהליך המכרזי כדי להגן על ההתקשרות, פוגעת בראש ובראשונה באמון הציבור בפעולותיה של הרשות. הדבר חמור אף יותר, נוכח היקף ההתקשרות הנרחב, שני מיליון ש"ח, אשר מממנים תושבי אשקלון".

מעיריית אשקלון נמסר: "הפנייה התקבלה ותיענה בדרכים המקובלות. נוסיף כי, עיריית אשקלון והעומד בראשה פעלו ופועלים על פי כל דין".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר