רזבוזוב מחוץ למלון לאונרדו
רזבוזוב מחוץ למלון לאונרדו באשקלון, השבוע

"החזון הוא 6,000 חדרי מלון באשקלון": ריאיון עם שר התיירות יואל רזבוזוב

רגע אחרי מבצע "עלות השחר", התייצב שר התיירות באשקלון ובידו תקציב של מיליונים שאותו הוא רואה כתגובה לרקטות. בריאיון ל"כאן דרום" הוא מדבר על התוכניות להפוך את אשקלון מעיר עם פוטנציאל לעיר תיירות, מסביר מה עם הטבות המס לתושבים ולמה הוא בטוח שלפיד ירכיב ממשלה, רק אל תקראו לו "אליטה אשכנזית"

פורסם בתאריך: 12.8.22 16:10

     

תזמון הביקור של שר התיירות, יואל רזבוזוב באשקלון היה מדויק – ביום שלישי השבוע, כמעט יממה מההכרזה על הפסקת האש והחזרה לשגרה בדרום, לאחר מבצע "עלות השחר". אבל חשוב לומר שהביקור הזה תוכנן עוד לפני זמן רב, אפילו לפני שהממשלה התפרקה.

רזבוזוב, מוכר לרבים עוד מהתקופה שבה היה ג'ודוקא ידוע, הן כאלוף ישראל והם כמי שקטף מדליות באליפויות אירופה. וכמובן, גם כחבר כנסת וכעת שר מטעם יש עתיד. באשקלון הוא פחות מוכר לתושבים, כי הוא פחות הגיע לפה לביקורים בתור שר ויותר ביקר פה ביקורים אישיים ובילה במרינה מספר פעמים. היה לו גם עסק במקום סמוך לעיר, בצומת עד הלום, אבל בקרוב נראה אותו יותר בתור מי שאחראי על אזור אשקלון-אשדוד בבחירות מטעם מפלגת יש עתיד.

השר רזבוזוב ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

השר רזבוזוב ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

בביקור שלו השבוע באשקלון נפגש רזבוזוב עם ראש העירייה, תומר גלאם. בפגישה בישר רזבוזוב כי פרויקט טרסות בר כוכבא יוצא לביצוע מיידי – זאת במטרה להשקיע ולפתח דווקא את המקומות שהיו תחת איום הרקטות. הפרויקט אושר ותוכנן בשנים האחרונות וימומן ברובו מתקציב משרד התיירות בעלות של 6,630,000 ש"ח (סה"כ 9,963,000 ש"ח). במסגרתו תפותח הרחבה הסמוכה למלון הולידיי אין וכן לחוף בר כוכבא. הפרויקט יכלול טריבונות ישיבה על קו החוף, הצללות דקורטיביות ופינות ישיבה לאורך שבילי הגישה לים כולל נגישות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

בעבר כשהתלוננו על מחירי המלונות באילת, הצעת לכולם ללכת לנופש באשקלון וכד', אבל באשקלון אין כמעט מלונות והיא כבר לא עיר תיירות כמו שהייתה בעבר.
"זה עניין של מודעות, תודעה, מיתוג, שיווק ומעשים. אם פורטים את זה, אז יש פה שותפים יש את ראש העיר, ממלאת מקום, ראש העיר שם חזון של 5,000 עד 6,000 חדרי מלון וזה משתלב עם תוכנית אסטרטגית של משרד התיירות ל-10 מיליון תיירים ב-2030 ופה יש כבר קרקעות שכבר 900 חדרים יוצאים לשיווק באשקלון. ויש ויכוח עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) על שכונת עיר ימים שזה הכי מחבר אותי לאשקלון", הוא מציין בהומור, "כי גם אני גר בעיר ימים אבל בנתניה".

יש לאשקלון פוטנציאל. צילום: אדי ישראל

מה הבעיה של רמ"י עם עיר ימים?
"רמ"י רוצים פחות חדרים יותר דירות למגורים וראש העיר רוצה יותר חדרי מלון. זה דבר שאפשר לפתור. מה נותנים מלונות? זה כמו מפעל קטן, מייצרים מקומות עבודה לתושבים, משלמים ארנונה יפה כך שזה הולך להרים את העיר. תיירות יכולה להקפיץ את העיר כי תיירות זה תיק כלכלי. התיירות הכניסה למדינת ישראל בשנת 2019, בשיא 4.5 מיליון תיירים – 40 מיליארד ש"ח, זה הרבה כסף. תיירות יכולה להקפיץ את העיר משמעותית. למה לאשקלון יש פוטנציאל? כי יש פה רצועת חוף יפה, יש פה גן לאומי, יש פה מרינה, אין הרבה מקומות בארץ עם מרינה. יש פה את כל התשתית כמו טיילות בשביל שתהיה עיר תיירות. יש פה רכבת – חצי שעה אתה בתל אביב או בשדה התעופה ואם יהיה שדה תעופה בנבטים, אז אתה בין שדות תעופה.

"הרבה פעמים נוסעים לברצלונה ומברצלונה אתה נוסע לקוסטה בראווה לחוף, כי אתה לא חושב של שעה וחצי נסיעה, פה חצי שעה נסיעה ואתה באשקלון וזה עניין של מיתוג ומודעות. אני רואה שיש פה אתרים היסטריים ועתיקות, בעזרת תוכנית אב שהעירייה מקדמת עם משרד התיירות בונים פה תוכנית אמיתית ומה שמבדל את אשקלון מערים אחרות זה הרצון להקים פה 5,000 חדרי מלון. זה הולך להקפיץ את העיר. זה הרבה מאוד וזאת תוכנית לטווח ארוך ואנחנו כמשרד מוכנים להשקיע".

"אנחנו מחפשים פתרון לאשקלון בעניין הטבות המס"

הביקור שלו באשקלון מגיע כאמור זמן קצר לאחר מבצע "עלות השחר" שבמהלכו אשקלון הייתה במקום הראשון בארץ במספר ההתרעות של צבע אדום, "יש את המבצעים הצבאיים ותושבי אשקלון סובלים מכך ואני מודע לזה", הוא אומר, "אני גר בנתניה ויש לי ילדים ואני מסתכל על תושבי אשקלון שיש להם חוסן נפשי. הם גם נתנו לראש הממשלה לפיד את הגיבוי לצאת למבצע צבאי והוא היה מוצלח. והמענה שלנו זה שלמחרת אני פה 7 מיליון שקלים משרד התיירות מפתח את טיילת בר כוכבא. זה המענה שלנו, אנחנו מפתח כלכלה ונפתח תיירות ואף אחד לא יפחיד אותנו. גם בעניין החלטת הממשלה אנחנו מבינים שאשקלון לא שם ואנחנו מחפשים פתרון לתת לאשקלון".

חבלנית משטרה מפנה את הרקטה. צילום: דוברות המשטרה

רקטה שנפלה בזמן מבצע "עלות השחר". צילום: דוברות המשטרה

אז למה אשקלון לא מקבלת הטבות מס?
"אחנו אמנם בתקופת בחירות, אבל מחפשים פתרון, כי האוצר מסתכל על השכלות רוחב. אז אשקלון תבוא ואחרי זה תבוא אשדוד וראשון לציון ותל אביב כי טווח הטילים גדל ואתה לא יכול לתת לכל המדינה הטבות. ואם נתת הטבה פעם אחת, אתה לא יכול לקחת אותה. אני מאוד בעד, אני חושב שאשקלון צריכה לקבל מענה, והמענה שלנו זה לבנות פה עיר תיירות משגשגת עם תעסוקה לבני המקום שתהיה מוכרת בכל העולם. לכן בהחלטת הממשלה אנחנו צריכים לפתור את העניין של ה-7 ק"מ (הטבות שניתנות ליישובים עד 7 ק"מ מגבול עזה), את ה-40 ק"מ כבר פרצנו מבחינת פיצויים למקומות עבודה. אבל בסיפור של החלטות הממשלה והטבות נוספות עדיין לא פרצנו ואנחנו עובדים על כך, היום עוד שוחחתי עם גורמים בממשלה ועובדים על כך".

מה תגיד למשקיע שאתה מזמין אותו להשקיע באשקלון. הרי זאת השקעה לא קטנה מצידו והוא יגיד לך "תראה את המצב הביטחוני, טיל אחד וכל האורחים בורחים".
"אני אומר לו כשר התיירות שמשרד התיירות רואה באשקלון פנינה תיירותית ויש פה כל מה שהתייר צריך. המשרד והמדינה והלכים להשקיע בעיר הרבה מאוד כסף והיזם שרואה שהמדינה משקיעה ויש שותפים, אז הוא יעשה את הצעד הזה כי המדינה שמה, העירייה משתתפת ומה צריך פה? תוכן. ויש פה תוכן, יש חוף מדהים יש גן לאומי ויש אתרי עתיקות והולכים להקים והתוכנית מתכנסת והקירבה לשדה התעופה והרכבת זה משהו שמאוד מתאים. השוק רואה פוטנציאל הוא בא. היום יש לנו המון פניות באגף ההשקעות במשרד, כי אנחנו מסבסדים 20% מבניית בית מלון. היום יש המון קרנות שקונות כל קרקע. למשל, מצפה רמון לפני 5 שנים היו שישה מגרשים אף אחד לא ניגש, השנה שיווקנו את זה, 64 חברות ניגשו"

טוב, שם יש את מלון בראשית שכולם רוצים כמוהו.
"גם באשקלון, יש את לאונרדו ויש לו 100% תפוסה, זאת אומרת שיש פה פוטנציאל. אם היה מלון והוא היה ריק אז הייתי אומר שאין מה לעשות, אבל יש מלון עם 100% תפוסה אז המלונאים רואים שיש פה פוטנציאל והם ישימו כסף. כך עובד השוק. אני לא אוהב דיבורים, אני אוהב מעשים ולכן אנחנו באים יום אחרי המבצע ושמים כסף וזאת התשובה שלנו לטרוריסטים. אנחנו לא נותנים לכל יזם שרוצה את הכסף, אבל בגלל שאנחנו רואים את אשקלון כעיר עם פוטנציאל אנחנו נדע לתעדף את אשקלון".

רזבוזוב מחוץ למלון לאונרדו

רזבוזוב מחוץ למלון לאונרדו

בעבר התייחסת לעניין קצא"א ואיכות הסביבה, ויש פה באשקלון תחנת כוח פחמית ונפת אשקלון מובילה בתחלואת סרטן. מה עושים כדי לעצור את זה?
"אני יודע שהנושא הזה הוא על סדר היום של הממשלה, עוברים מהפחם לגז בצעדי ענק ויש תוכנית גדולה בעניין. כל הנושא של קצא"א באילת ופה, זה מונח על שולחן הממשלה ואנחנו הולכים על אקו סיסטם גם בתחום המלונאי,  בניי ירוקה יותר, כי התייר מחפש מלונות אקו יותר ירוקים ואם אנחנו הולכים לשים פה כסף על רצועת החוף ואנחנו רוצים לשמר את הים, אז כמובן שנצטרך לעשות צעדים. אני לא רוצה לצאת בהצהרות כי זה בדיוני עבודה, דיונים מקצועיים ואני תמיד בעד לשמר הבלאנס בין כלכלה לבריאות. זה מה שעשינו בקורונה שמנענו סגרים בממשלה הזאת כי ראינו את האיזון למרות שישבו מומחים וצעקו שאנחנו הולכים להרוג עשרות אלפי אנשים, ואני לא פרופסור לרפואה וזה הפחיד אותי, אבל בסוף קיבלנו החלטות מאוזנות בין כלכלה לבריאות. גם פה יש את הכלכלה ושי את הבריאות ונצטרך לאזן ביניהם. אבל אם נכנס מרכיב תיירותי ויש גורם מזהם, זה יבוא כשיקול.

"אשקלון מתפתחת בצורה פנומנלית, מחירי הקרקעות מאוד גבוהים, זאת אומרת שהשוק מאמין באשקלון וזאת הולכת להיות עיר מטרופולינית עם 300 אלף תושבים ושום דבר לא מונע את הפיתוח והעיר מתקדמת. זה חלק מהשיקולים של האוצר וקשה לחזור מהטבות שנתת, אבל צריכים לפתוח את הסוגיה הזאת ואנחנו צריכים לפתור את הבעיה הזאת כי אשקלון נפגעה ואנחנו מכירים בזה. זה על שולחן הממשלה גם ברגעים אלה. חוזר לכך שתיירות זה מנוע צמיחה, כמות התיירים שמגיעים לפה ולגן הלאומי יש תנועה, חסרים פה מלונות ומלונות זה תעסוקה וכל 25 תיירם זה עוד משרה במשק. הולך להיות פה פארק מים זאת אטרקציה, הולך להיות פה פארק גולף, תיירות גולף טסה עולמית וברגע שיהיו לנו כמה מגרשים ואשקלון זה המגרש השני אחרי קיסריה ואחרי שיהיו לנו 3/4 מגרשים נוכל למשוך לכאן תיירי גולף וזאת תיירות שמשאירה המון כסף. הם מגיעים לפה ותושבי המקום צריכים ליהנות מהכסף הזה".

פארק הגולף באשקלון. הדמייה: לייטרסדורף-בן דיין

פארק הגולף באשקלון. הדמייה: לייטרסדורף-בן דיין

איך באמת מתקדם המכרז של הפארק מים?
"זה מתקדם ואני אוהב את הגישה של העירייה וראש העיר ושל יורם שפר שהוא ראש מטה יש עתיד באשקלון והיה הממונה על ההנדסה, אני אוהב את הגישה של עירוב שימושים. אז גם פארק המים אם נותנים שם עירוב שימושים, גם אנחנו במלונות ניתן עירוב שימושים כמו מסחר מבלי לגרוע ממספר החדרים זה מניע את היזמים. אז גם לגבי הפארק מים מוצאים פתרונות וזה אמור להניע וזאת כלכלה. הטבות מס וסובסידיה זה טוב, אבל אנחנו צריכים להקים גם מנועים כלכליים".

השר רזבוזוב וראש מטה יש עתיד באשקלון, יורם שפר

השר רזבוזוב וראש מטה יש עתיד באשקלון, יורם שפר

הקוראים מיד יגידו שזאת הבטחת בחירות.
"לימדו אותי בבית שאם אני מבטיח משהו אני צריך לקיים ואם אתה מבטיח משהו לאנשים, אתה צריך להסתכל להם בעיניים, ואם אתה לא מקיים אתה מסיר את המבט. אם אני מבטיח משהו לתושבי אשקלון ולא מקיים, אני לא יכול להגיע לפה ולהסתכל לאשקלונים בעיניים. אני לא אוהב הבטחות, אני אוהב מעשים בגלל זה היום הגעתי עם כסף לאשקלון כמעט 7 מיליון שקלים לפיתוח. והתוכניות שאנחנו הולכים עליהם ומהצד שלנו נהיה חייבים להתחייב שאנחנו רואים באשקלון עוד 5,000 עד 6,000 חדרים זאת תהיה עיר מאוד משמעותית מבחינת התיירות למדינת ישראל וזה מתכתב עם האסטרטגיה של המשרד. אותי לא מעניין בחירות או לא, אני עובד כרגיל ואני הייתי צריך להיות באשקלון גם לפני שיצאנו לבחירות ואני שמח שבאנו עם תוצאות ולא עם הרבה דיבורים".

"ענייניו האישיים של נתניהו מפריעים לו לעבוד"

הימים האלה כאמור, הם ימי בחירות, יש עוד קצת זמן עד שהן יתקיימו אבל הסקרים המתפרסמים בתדירות גבוהה מלמדים כי לא בטוח שתוקם ממשלה לאחר הבחירות, בטח לא כזאת שהיא ממשלה יציבה.

עד כמה אתה בטוח שתרכיבו את הממשלה הבאה?
"בסבירות מאוד גבוה. מאחר שלנתניהו אין 61 הוא לא הצליח להביא את זה 4 פעמים…"

יאיר לפיד בגבול עזה. צילום: אלעד מלכה

גם לכם אין 61.
"יש לנו 61 כי ברגע שאין לנתניהו 61 אז הכל נפתח מחדש, המפלגות החרדיות כבר אמרו לא פעם ופעמיים. אני מכיר את מאחורי הקלעים, הרגע שלנתניהו אין 61 הכל נפתח מחדש. היחיד שהצליח להביס אותו זה ראש הממשלה לפיד. הרבה אמירות פייק של נתניהו על זה שאם יש ערבים בקואליציה אז אי אפשר לצאת למבצע צבאי, אז לפיד הראה שהביטחון הוא בסדר עדיפויות עליון ומה שלפיד עשה פה והחסיר לנו את הכבוד הלאומי ולקח את היוזמה ושיתף פעולה עם שר הביטחון גנץ ושר האוצר ומפכ"ל המשטרה ושר לביטחון פנים, היהודים עלו להר הבית הזמן המבצע והוא ניהל את זה בקור רוח. יש פה מנהיג, ואני חושב שגם תושבי אשקלון כשראו את המבצע הם אומרים לעצמם יש פה משהו אחר וסתם הפחידו אותנו כי דווקא המשהו אחר הוא יותר טוב כי הוא נותן שקט. זאת הייתה השנה הכי שקטה באשקלון ועוטף עזה. וכשהיא איום קונקרטי, בלי להסס יצאנו ונתנו מהלומה ולא סתם החמאס לא הצטרף והג'יהאד כל ההנהגה שלו חוסלה ותושבי אשקלון צריכים להבין שהסיתו הרבה ובנו דעת קהל והיום מבינים שאפשר בהידברות, אפשר בשיתוף פעולה. הממשלה הזאת תפקדה באמון. ראשי ערים גם מהצד השני מהללים אותנו כי הייתה ממשלה שעבדה, ממשלה שהביאה תקציב, היינו בשטח. אני מקווה שתושבים ידעו להעריך את זה".

אם הממשלה לא הייתה נופלת, ומנסור עבאס עדיין היה חלק מהקואליציה, היה אפשר לצאת למבצע כזה?
"אמר ראש הממשלה לפיד שביטחון אזרחי ישראל הוא מעל הכל. אי אפשר לערער על זה. צריך להבין את אנשי יש עתיד, אנחנו לא באנו לפוליטיקה בשביל הכיסאות, אני רואה את העבודה הזאת כשליחות. מחר אני יוצא למגזר העסקי יש לי המון הצעות, אבל אני כל יום בעולם הפוליטי אני רואה כשליחות. ואם אני אצטרך לספסר בביטחון של מדינת ישראל , של תושבי אשקלון בגלל מפלגה כזאת או אחרת, זה לא המקום שלנו. אני אומר את זה בשם חברי יש עתיד".

אשקלון היא עיר שמזוהה עם הליכוד. אחרי המבצע אתה מעריך שנראה יותר הצבעה ללפיד?
"אני מעריך שכן. יש עתיד זאת מגמה שמתחזקת בכל הארץ, רואים בלפיד מנהיג וראש ממשלה ואנחנו מגיעים מעמדה של מפלגת שלטון גדולה, ממלכתית עם ניסיון. הציבור רואה את זה וגם אשקלון רואה את זה. בבחירות אני אמון על מפלגת אשקלון-אשדוד ואני אהיה פה הרבה בתקופת הבחירות והגעתי לפה לא פעם ופה ושם גם חטפנו צעקות".

נתניהו ומנדלבליט. צילום: אוהד צויגנברג

נתניהו ומנדלבליט. צילום: אוהד צויגנברג

מה כל כך גרוע בזה שנתניהו ייבחר?

"תהיה פה ממשלה קיצונית, וקיצונים בדרך כלל מפריעים לעבוד. יש להם דעות קיצוניות והם לא רואים את טובת המדינה, אלא רק טובת האידיאלוגיה הקיצונית שלהם שלא מתכתב עם מה שרוב הציבור רוצה. הממשלה הזאת של נתניהו ותיקיו האישיים ואני הערכתי אותו אבל הוא עשה הרבה לטובת מדינת ישראל, אבל די מספיק, בטח כשהאינטרסים האישיים יותר גבוהים מהאינטרסים של המדינה. היום אין אחד שיכול להגיד שענייניו האישיים של נתניהו לא מפריעים לו להנהיג את המדינה, הוא עסוק בתיקים שלו. אני מאמין ברשויות אכיפת החוק ובמערכת המשפט ואני מאחל לו כמו שהוא טוען שייצא זכאי והוא יוכל לחזור מצדי עם מיליון מנדטים. אבל נכון לעכשיו הוא צריך לעסוק בענייניו האישיים, שיעסוק בהם וייתן לאחרים לנהל את המדינה.

"אני מייצג את יש עתיד וראש מהמשלה לפיד, והשר מאיר כהן שהוא אורח קבוע פה ודואג לרווחה באשקלון, אנחנו באים במעשים ופחות דיבורים. אז או שתהיה ממשלה קיצונית עם נתניהו ובן גביר שתיקח את המדינה אחורה ולא תיתן למדינה להתקדם או שתהיה ממשלה טובה שעומדת במרכזה מפלגת מרכז, אז כל אחד בדעותיו ויכול להיות שאני יותר ימינה, אבל אנחנו מפלגת מרכז שנותנת מענה לכולם. לפיד הוכיח שהוא יודע לעבוד עם כולם".

המשותפת תהיה חלק מהממשלה?
"הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה".

רזבוזוב ומאיר כהן בכנסת. צילום: דוברות השר רזבוזוב

אם הממשלה לא הייתה נופלת, ומנסור עבאס עדיין היה חלק מהקואליציה, היה אפשר לצאת למבצע כזה?
"אמר ראש הממשלה לפיד שביטחון אזרחי ישראל הוא מעל הכל. אי אפשר לערער על זה. צריך להבין את אנשי יש עתיד, אנחנו לא באנו לפוליטקיה בשביל הכיסאות, אני רואה את העבודה הזאת כשליחות. מחר אני יוצא למגזר העסקי יש לי המון הצעות, אבל אני כל יום בעולם הפוליטי אני רואה כשליחות. ואם אני אצטרך לספסר בביטחון של מדינת ישראל , של תושבי אשקלון בגלל מפלגה כזאת או אחרת, זה לא המקום שלנו. אני אומר את זה בשם חברי יש עתיד.

אחת הטענות של הליכוד נגד יש עתיד זה שהיא לא מזוהה עם הפריפריה, לא מזוהה עם המזרחיים, מפלגה לבנה הם מכנים אותה. איך אתה מגיב לטענות האלה?
"אני אמנם בלונדיני, אבל אני גדלתי בפריפריה, עליתי לארץ ואף אחד לא שם לי כפית של זהב בפה גרתי בקרית ים בפריפריה ועבדתי עם אבא שלי כפועל בניין, עבדתי במקדונלד'ס כשהייתי ספורטאי, אני יודע מה זה פריפריה ואני יודע מה זה לעבוד קשה ואני יודע מה זה לתת סיכוי לאנשים. מאיר כהן מדימונה, אורנה ברביבאי מעפולה האלופה הראשונה בצה"ל, מיקי לוי יו"ר הכנסת אפשר לומר עליו משהו? מנסים לבנות לנו כל מיני תבניות, אבל אנחנו מפלגת מרכז שדואגת לכולם. אלה סטיגמות וצריך לשפוט אנשים במעשים ולא בתדמיות וסטיגמות שמדביקות בפייק ניוז ואחרי זה קשה להתנער מהפייק ניוז. בסוף זאת הסתה וזה פוגע בכנסת".

השר רזבוזוב ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

רזבוזוב ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

איך העבודה מול תומר גלאם שהוא איש ליכוד?
"זה ההבדל. שאנחנו לא רואים שייכות למפלגה, אני שר של כולם ואני רודף אחרי ראשי הערים כדי לפתח את העיר שלהם. וזאת הייתה הפתעה של ראשי ערים מהליכוד שאנחנו באים ועובדים ולא עושים פוליטיקות ולא משייכים את זה למחנות וזאת הפתעה".

"אני אליטה אשכנזית?"

רזבוזוב הוא לא מהשרים שנחבאים אל הכלים, הוא יודע לדבר בצורה רהוטה והמיקרופון אינו זר לו, אך יחד עם זאת, לא נשמע ממנו התבטאויות מעוררות מחלוקת או כאלה שמושכות אש, לכן לא מפתיע לגלות שיש לו ביקורת על חברי כנסת שמתבטאים בצורה משתלחת, "יש חברי כנסת ושרי ממשלה לשעבר שמרשים לעצמם להתבטא בצורה גרועה", הוא אומר.

את זה לכולם יש, רק לפני כמה ימים ח"כ רם בן ברק מהמפלגה שלך, אמר שלנתניהו יש בעיות נפשיות.
"אבל הוא מיד התנצל. המילים, שים לב למילים שהם בוחרים, הם לא בוחלים במילים ואסור שהילדים שלנו ישמעו מילים כאלה בטח מנבחרי העם. אז יש פה מפלגה ממלכתית ולא מלכלכים ותמיד אפשר למצוא משפט למישהו, אבל אם תשים לב למגמה יש פה מפלגה טובה של אנשים שרוצים לעבוד. ואם קוראים למישהו כמו מאיר כהן, או אורנה ברביבאי או יואל רזבוזוב 'אליטה אשכנזית', אז זאת טעות גדולה. אף פעם לא הייתי שם, אבא שלי עובד פועל בניין, אז אפשר לקרוא לי אליטה אשכנזית? אז תושבי אשקלון צריכים לדעת שיש אנשים שמזדהים איתם, אבל בסוף צריך למדוד את זה במעשים, מי העביר תקציב, מי ניהל מבצע צבאי טוב, מי בא לעבוד".

השר רזבוזוב וראש מועצת חוף אשקלון בזיקים

השר רזבוזוב וראש מועצת חוף אשקלון בזיקים

אחרי הביקור באשקלון המשיך רזבוזוב למועצה אזורית חוף אשקלון, לחוף זיקים שהיה סגור במשך שבוע בגלל המצב הביטחוני.בסיור הוא נפגש עם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, חברת הכנסת נירה שפק, תושבת עוטף עזה, ואנשי המקצוע במועצה ובמשרד התיירות.

שם, בחוף זיקים אושר לבקשת מועצה אזורית חוף אשקלון, פרויקט פיתוח שפך נחל שיקמה אשר לפיו נבנית טיילת לאורך שפך הנחל ועד לחוף הרחצה. עלות הפרויקט עומדת על 2.7 מיליון ש"ח, כאשר חלקו של המשרד מתוקצב ב-1.6 מיליון ש"ח. מלבד הקמת הטיילת העבודות כוללות: הנגשת החוף לאנשים עם מוגבלויות, פיתוח מוקדי תצפית והצללה לאורך הטיילת.

גם שם אתה מבטיח תקציב?
"אנחנו לא מבטיחים אנחנו מקיימים, אנחנו באים עם כסף, מחר יוצא לביצוע. הבטחות זה חלק מהחזון והפוליטיקה ובסוף יש מעשים. הרבה כסף היה תקוע במשרד התיירות ועכשיו אנחנו משחררים אותו אחרי שנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר