המחאה באשקלון. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

מחאה במרינה מול אשקלון נגד שר החקלאות: "עצור את המשלוחים החיים"

עם דם על הידיים - ארגוני זכויות בעלי חיים מקיימים מחאה באשקלון כנגד החלטת שר החקלאות לבטל את מכסי המשלוחים החיים

פורסם בתאריך: 30.6.22 21:10

     

לאחר ששר החקלאות הודיע כי הוא מתכוון לבטל את המכסים על המשלוחים החיים ארגון "חופש לבעלי חיים" ברגעים אלו במחאה במרינה אשקלון בשעת שיא של נוכחות במקום.

במסגרת הקמפיין "ישראל נגד משלוחים חיים", עשרות פעילים התגייסו היום למחאה באשקלון כנגד החלטת שר החקלאות לבטל את המכסים על יבוא בעלי החיים.

המחאה באשקלון. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

המחאה באשקלון. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

כדי לסמן את המשבר שעוברים טלאים ועגלים רבים שמתים בדרך לישראל, חלקם של הפעילים שכבו על הרצפה ואחרים החזיקו באנר שהיה כתוב בו: "ישראל נגד משלוחים חיים".

הפעילים אף צבעו את ידיהם עם צבעי דם והחזיקו עם הכיתוב: "אין ביטחון תזונתי עם המשלוחים החיים", "די לסבל הנוראי", "משלוחים חיים – אסון בריאותי, אקולוגי ומוסרי".

חני קופרשמידט-פר, פעילת הארגון: "כתושבת הדרום אני לא מצליחה להבין איך השר פורר מתכוון להוציא הנחיה שכזאת. השר ממש לועג לסבלם של בעלי החיים. לא רק שהשר מנסה למגר את התופעה הוא אף משפר את התנאים לתעשיית המזון מן החי ודואג להם להטבות".

המחאה באשקלון. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

מארגון ישראל נגד משלוחים חיים נמסר: "פרקטיקת המשלוחים החיים הידועה כענף אכזרי, אלים ומסוכן זוכה על ידי שר החקלאות לפטור מלא ממיסים והוסר החשש כי המיסים יוחזרו. במקום להקל על תעשיות וקצוות חלשות, ממשלת ישראל נותנת מתנה לתעשיות החזקות בישראל שמגלגלות מיליארדים על יבוא בעלי חיים בתנאים קשים ומחפירים".

המחאה באשקלון. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

עוד הוסיפו: "ביטול המס עשוי להביא הגדלה דרסטית והחמרה בתנאי הרווחה שלהם בהתאם. בעוד העולם מתעורר להבנה כי צריכת בשר, לצד היותה אכזרית ואלימה כלפי בעלי החיים מסוכנת גם לכדור הארץ ולמשבר האקלים, בוחרת ממשלת ישראל להתנהג יותר גרוע מהאחרונה שבמדינות העולם השלישי. הפחתת מחירי "בשר", סבסוד מגדלים ותמיכה בפרסום צריכת "בשר" היא סכנה ברורה וממשית. אנו קוראים לשר החקלאות להתקדם לשנת 2022, ולהתחיל לסבסד ולקדם תזונה בריאה וברת קיימא מהצומח ולעצור באופן מיידי את פרקטיקת המשלוחים החיים ואת המתנות הפופוליסטיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר