המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה
המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

סוגרת מעגל: המופע "הפרקט" שעלה באשקלון, יקודם בסל תרבות ארצי

"הפרקט" בבימויה של לילך ברדה עפג'ין בעלת סטודיו 'מור' באשקלון, הפתיע את נציגי סל תרבות, שהביעו רצון לקדם את המופע ברמה הארצית. לילך: "זו סגירת מעגל עבורי"

פורסם בתאריך: 29.6.22 13:09

     

22 שנים לאחר שפתחה את בית הספר למחול באשקלון, מגשימה לילך ברדה עפג'ין חלום: ההצגה "הפרקט" בבימויה עלה בהיכל התרבות באשקלון, והרשים את נציגי סל תרבות ארצי, שכעת במגעים עם עיריית אשקלון להעלות אותו במסגרת מופעי סל תרבות במוסדות חינוך ברחבי הארץ.

לילך ברדה עפג'ין היא רקדנית בעלת סטודיו למחול באשקלון, והופיעה בצעירותה עם מיטב האמנים המוכרים בישראל על במות תיאטרון בארץ ובעולם. לפני 22 שנה כאמור היא פתחה את סטודיו "מור" באשקלון וקראה לו על שם בתה מור, שהייתה אז תינוקת. היום, מור היא אחת מהמורות בבית הספר למחול, רקדנית מצטיינת בעצמה, שגם הופיעה במופע "הפרקט". "זו עבורי סגירת מעגל", סיפרה לילך ל'כאן דרום'. "מור הייתה איתי מגיל 5 בתחרויות ופסטיבלים בעולם, היא הייתה צמודה שלי. תמיד רציתי להעלות מופע שישלב את כל סגנונות המחול. והנה, אחרי שנים בתחום, סל תרבות מתעניין במופע שלי, שבו רוקדת הבת שלי, שעל שמה נקרא בית הספר למחול שפתחתי לפני שנים. זה ממש סגירת מעגל".

לילך ברדה עפג'ין ובתה מור עפג'ין בערב המופע "הפרקט"

לילך ברדה עפג'ין ובתה מור עפג'ין בערב המופע "הפרקט"

ההצגה "הפרקט" עלתה בתחילת החודש בהיכל התרבות אשקלון. את ההצגה כתבה רינת דרור, בימאית בבית הספר אומנויות באשקלון. לפני 8 שנים היא נתנה את ההצגה במתנה ללילך וסמכה עליה שתעשה איתה את הכי טוב שהיא יכולה. ואכן, במשך השנים ניסתה לילך להעלות את ההצגה, אך מה שדחף אותה היה לדבריה תומר גלאם, שהחליט לתמוך בנושא התרבות בעיר ונתן לה אור ירוק, יחד עם מנהלת האגף לתרבות נוער וספורט בעיריית אשקלון, דפנה עמירה ביטון. "הם באו עם ראש פתוח, רצו להעלות יצירות מקוריות על הבמה ונתנו תקציבים לזה. תומר ודפנה הרימו את הכפפה", סיפרה לילך.

"פרקט" המופע. כוריאוגרפיה ובימוי לילך ברדה עפג'ין

"פרקט" המופע. כוריאוגרפיה ובימוי לילך ברדה עפג'ין

המופע "הפרקט"  יכול היה לעלות לפני שנתיים לולא הקורונה שיבשה את לוח הזמנים. "מאז נרגעו ענייני הקורונה, נתנו עבודה מטורפת וכיפית בחצי השנה האחרונה והצלחנו להרים מופע מושקע, מקצועי עם צוות מנצח" סיפרה לילך.

המופע עלה כאמור בתחילת החודש בהיכל התרבות אשקלון, והוצג לתלמידי כיתות ז'-ח' מכלל בתי הספר בעיר. ההצגה עוסקת במגוון סגנונות ריקוד, ומועברת דרך נקודת מבטו של הפרקט- עליו מתקיימים הריקודים. "הילדים עפו על ההצגה", סיפרה לילך, בימאית המופע. "אתה הרי אף פעם לא יודע איך קהל יגיב, והתגובה של הקהל הייתה מדהימה. ילדים בשכבות ז' וח' היו שותפים לכל אורך המופע, נהנו ושרו, וזה ממש ריגש אותי".

המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

בשנים האחרונות עיריית אשקלון פועלת רבות לקידום האמנים המקומיים ומעמידה לרשותם את מיטב המשאבים על מנת לאפשר להם חופש פעולה אומנותי ויצירה במרחב הציבורי. זאת כחלק מהתכנית הכללית להחזרת חיי התרבות והפנאי לקדמת הבמה לאחר שנתיים בהן הדבר נמנע בעקבות מגפת הקורונה. עיריית אשקלון באמצעות האגף לתרבות, נוער וספורט סייעה בהפקת המופע והעמידה לרשות המפיקים את הכלים לשם כך.

המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

המופע "הפרקט" בהיכל התרבות אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

במופע משתתפים שבעה רקדנים ורקדניות בוגרים, ארבעה מהם תושבי אשקלון המוכרים בתעשייה. ביניהם כאמור מור עפג'ין, בתה של לילך, יבגני רוגוזין, שמלמד גם הוא ריקוד בסטודיו "מור", אדיר בובליל ועוז עמיר. על הכוריאוגרפיה, בימוי, תפאורה ועיצוב תלבושות ניצחה לילך ברדה, את קולו של הפרקט ביצע השחקן זוהר סבג, על העיצוב, התאורה והייעוץ האומנותי ניצח איתי חמו ואת העיבוד והעריכה המוסיקלית ערך אסי סבג.

ראש העיר, תומר גלאם: "אני גאה בכל יצירה מקומית של תושבי העיר ושמח להעניק לתושבים את הבמה להציג את יצירותיהם. אני מודה לכל העוסקים במלאכה על היצירה הנהדרת ובטוח שכפי שתלמידי אשקלון נהנו במסגרת המופע כך גם תלמידים ברחבי הארץ ייהנו לצפות בה ולהשכיל בנושאי סגנונות מחול שונים. אני שמח על שיתופי הפעולה שאנו מצליחים ליצור באמצעות האגף לתרבות, נוער וספורט של הרשות ומודה לכל השותפים לדרך."

"פרקט" המופע. כוריאוגרפיה ובימוי לילך ברדה עפג'ין

"הפרקט" המופע. כוריאוגרפיה ובימוי לילך ברדה עפג'ין

מנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון: "מדיניות ראש העיר תומר גלאם הינה לקדם את התרבות בעיר ולתת מקום ליוצרים ואמנים מקומיים לשמחתי השנה הצלחנו להפיק שתי הפקות מקור ויש אירועים והפקות נוספים שנמצאים כרגע בתהליך יצירה כשהדגש הוא לתת מקום ליצירה המקומית לצד אירועי תרבות איכותיים לתלמידים וכלל תושבי העיר."


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר