ארנון בר דוד ויו"ר ועד עובדי העירייה, ארמו וקנין

יו"ר ההסתדרות ביטל את הפעלת מוסדות החינוך באשקלון מחר

ארנון בר דוד הורה לסייעות שלא להגיע לגנים ולכיתות ובכך למעשה ביטל את התוכניות של העירייה להפעיל את מוסדות החינוך בעיר. יחד עם זאת, העירייה תקיים פעילויות במרכזים הקהילתיים

פורסם בתאריך: 22.6.22 19:47

     

מוקדם יותר היום הודיעה עיריית אשקלון כי היא מתכוונת להפעיל את הגנים ובתי הספר באשקלון במתכונת מיוחדת וזאת כדי לעקוף את שביתת המורים שמארגנת הסתדרות המורים.

על פי התוכנית היו אמורות להגיע הסייעות ולהפעיל את גני הילדים ובתי הספר בכיתות א'-ד'.

אלא שיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה לסייעות שלא להגיע למוסדות החינוך מחר "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב", מסר בר דוד, "הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כשלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל בית ספר/ גן ילדים שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה לבית הספר של החופש הגדול ב-1/7 כפי שסוכם במקור".

יפה בן דוד. צילום: פבל

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד הודתה לו על כך ואמרה: "ברצוני להודות לארנון בר דוד, על הסולידריות שבין ארגוני העובדים שלנו וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר".

לאור זאת, מחר, יום חמישי 23.6.22 לא יתקיימו לימודים באשקלון בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

למרות זאת ועל מנת לספק מענה להורים על רקע השביתה מחר, תפעיל העירייה במרכזים הקהילתיים ובהיכל הספורט פעילות חוויתית לכלל ילדי הגנים ובתי הספר שתכלול חוגי העשרה, למידה, ספורט וכושר והצגות. שעות הפעילות ומוקדי הפעילות יפורסמו בהמשך באתר העירייה.

"נערכנו במהלך היום להפעיל את כלל המסגרות ועשינו מאמצים רבים כדי להביא להורים בשורה של ממש", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "למרות זאת, הדבר לא מתאפשר בעקבות הודעת יו"ר ההסתדרות. יחד עם זאת, יש כאן הזדמנות לצרף למאבק עובדי ההוראה גם את שיפור תנאי השכר והעבודה של הסייעות המהוות חלק משמעותי מהמארג החינוכי. בנוסף לזאת, אנחנו רואים לנגד עינינו את טובת ההורים והתלמידים ועל מנת להקל עליהם, אנחנו מזמינים אותם לקחת חלק בפעילות שיזמנו במרכזים הקהילתיים וליהנות מחוויה מעשירה ומיוחדת".

צילום: סיון מטודי

בהודעת הסתדרות המורים נכתב כי "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להכנס למו"מ רציני כבר מחר".

יפה בן דויד מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. היום אנחנו רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא לעובדות ועובדי ההוראה שנושאים על כתפיהם את מערכת החינוך. במעשיו אלה מחריף האוצר את המשבר במערכת חינוך ומאיץ את נטישת עובדות ועובדי ההוראה. האוצר משדר לציבור ולעובדי ההוראה שאין צורך בעובדות ועובדי הוראה מקצועיים שיהיו אחראים על חינוך דור העתיד של ישראל. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי – כבר מחר".

בהסתדרות המורים אומרים כי נציגיהם מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומקווים שביום חמישי שר האוצר ינחה את פקידי האוצר להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה. "נזכיר כי הסתדרות המורים מנהלת מו"מ עם פקידי האוצר ונציגי משרד החינוך כבר מחודש ינואר", נמסר מהסתדרות המורים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר