נזקי השריפה בבניין

בגלל סכסוך שכנים: נער הצית בניין מגורים באשקלון, חלק מהדיירים סובלים מכוויות

דיירים קשישים שסובלים מכוויות ונזק כבד לבניין - זאת התוצאה של הצתת אש בבניין על רקע של סכסוך שכנים שהחל בגלל מחלוקת על אחסון ציוד במקלט. הנער שהצית את האש מואשם בעבירות חמורות

פורסם בתאריך: 21.6.22 15:26

     

לפני מספר שבועות התרחשה שריפה גדולה וחריגה במיוחד בבניין בן 4 קומות ברחוב עזאי בשכונת שמשון באשקלון.

זמן רב לקח לכוחות הכיבוי להשתלט על השריפה שפרצה בחדר המדרגות של הבניין. שישה מהדיירים נפצעו שם, בהם קשיש בן 93 שנפגע מכוויות חמורות בידיו, רגליו ואוזניו. חלק מהכוויות נגרמו לקשיש כאשר הוא ניסה להימלט מהשריפה ואז הניח את ידיו על מעקה המתכת של המדרגות שהיה לוהט בשל השריפה.

הדיירים מפונים מזירת השריפה. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

הדיירים מפונים מזירת השריפה. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

דיירת אחרת אף היא נפגעה מכוויות בידיה ובאוזנה. דייר אחר בגיל 100 המרותק לכסיא גלגלים ומלווה במטפלת צמודה נכלא בדירה עקב החום והאש שפרצה, מאחר ודלת הכניסה נאטמה מהחום הרב. רק לאחר חילוץ של כוחות ההצלה הוא הצליח לצאת החוצה.

חוקר שריפות שבדק את הזירה גילה כי מדובר היה בהצתה ולמקום הוזעקו חוקרי משטרה שהעמיקו את החקירה. השוטרים גילו כי בבניין הזה ישנו סכסוך גדול בין שתי משפחות על רקע של אחסון ציוד במקלט המשותף. מהחקירה עלה כי לאחר פניות לרשויות המוסמכות, משפחה שאחסנה את הציוד נדרשה להוציא אותו מהמקלט, אלא שהם הניחו את הציוד מתחת לגרם המדרגות והדבר עורר שוב את המחלוקת בבניין.

שרידי הטרקטורון שהוצת

נזקי השריפה בבניין

כאשר החוקרים החלו לאסוף ראיות הם הגיעו למצלמות האבטחה שהותקנו שבביתם של אחת המשפחות המעורבות בסכסוך וגילו כי המצלמות משום מה לא הקליטו וכי ההקלטות שהיו בו נמחקו. החשד נפל על בן המשפחה, נער כבן 17 וכשהשוטרים החלו לתחקר אותו הם גילו סתירות בדבריו והוא נעצר לחקירה.

הנער נחקר בתחנת המשטרה באשקלון על ידי חוקרי הנוער בפיקודו של קצין הנוער פקד דוד תאגורי. בהתחלה הכחיש הנער כל קשר להצתה, אך לבסוף הוא הודה וסיפר כיצד עשה זאת והסביר כי זה היה על רקע היחס של השכנים לאמו ועל כך שהם דיברו אליה בצורה מבזה והוא פשוט החליט לנקום.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הנער לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, על רקע הסכסוך הזה החליט הנער להצית את הציוד שמתחת לגרם המדרגות ובהם טרקטורון חשמלי.

נזקי השריפה בבניין

נזקי השריפה בבניין

הוא הצטייד בכמות של בנזין, שפך אותו על הטרקטורון ועל החפצים שסביבו והצית שם אש. האש התפשטה על כל הציוד שם, על הטרקטורון והחלה להתפשט גם בחדר המדרגות הצר. בשריפה כאמור נפצעו כמה מהדיירים ולבניין נגרם נזק כבד מאוד.

הנער נאשם בעבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה, פציעה ושיבוש מהלכי משפט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר