שדרת העסקים ברחוב אלי כהן. צילום: אלדד עובדיה
שדרת העסקים ברחוב אלי כהן. צילום: אלדד עובדיה

"מדיניות מזיקה": הכלכלן הבכיר בביקורת חריפה על ההחלטה של עיריית אשקלון

בעיריית אשקלון אישרו כי עסקים מקומיים יזכו להעדפה במכרזי הרשות. הכלכלן הבכיר פרופ' עומר מואב ביקר את ההחלטה בחריפות וכתב כי הדבר יגרום לנזק לכלכלה המקומית

פורסם בתאריך: 7.6.22 10:30

     

אמש עיריית אישרה מועצת העיר אשקלון את ההצעה לתעדוף עסקים מקומיים אשר יציעו את מועמדותם במכרזי הרשות. ההצעה כוללת בתוכה הקמת צוות מקצועי בו יהיו חברים גורמים מקצועיים שונים ורלוונטיים לתחום המכרז אשר יבחנו במידת הצורך מתן העדפה ל"מציע מקומי" במכרז. הצוות המקצועי יהיה רשאי לקבוע בתנאי מכרז מתן העדפה של עד 5% ל"מציע מקומי".

בעירייה אומרים כי ההעדפה תינתן באופן פרטני לכל מכרז לאחר שהצוות המקצועי יבחן בין היתר את נושא המכרז, ההיקף הכספי של המכרז, המשמעות הכספית של מתן העדפה, המשמעות של מתן העדפה מבחינת צמצום שוק המציעים הפוטנציאליים להשתתפות במכרז ועוד. "מציע מקומי" ייחשב מציע אשר כתובתו הרשומה היא באשקלון לפחות ב-24 החודשים שקדמו לפרסום המכרז, מושב הנהלתו באשקלון והוא משלם ארנונה לעיריית אשקלון.

ישיבת מועצת העיר אשקלון, אמש

ישיבת מועצת העיר אשקלון, אמש

"העסקים המקומיים הם העוגן הכלכלי החזק ביותר שלנו ואחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של העיר אשקלון ונמשיך לפעול ללא לאות כדי לתמוך בהם ולחזק אותם", מסר ראש העירייה, תומר גלאם.

הדברים פורסמו גם בדף הפייסבוק של ראש העירייה, ומי שמתח שם ביקורת על הדברים הוא הכלכלן הבכיר פרופ' עומר מואב מאוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי). הוא כתב בתגובה כי הדבר עלול לגרום לתוצאה הפוכה ולפגיעה בכלכלה של העיר אשקלון. "רעיון אדיר! כל כך טוב שברור שגם ערים אחרות בסביבה יאמצו אותו, נכון? אההה, רגע, אם גם אחרים ילכו בעקבות הרעיון הזה, אז למעשה ערים אחרות יחרימו בפועל את העסקים באשקלון, לא? אז מה תהיה התוצאה?נראה לי רעיון לא אפוי עד הסוף או שמדובר בסתם פופוליזם לקראת בחירות?", כתב פרופ' מואב בציניות.

פרופ' עומר מואב. צילום: Zoharwz

פרופ' עומר מואב. צילום: Zoharwz

עוד הוא כתב: "ומה אנחנו יודעים מהמחקר הכלכלי על העדפת תוצרת מקומית, ברמה אזורית או ארצית? ובכן, נזק לכלכלה המקומית ולתושבים. מדובר בתוצאות חד משמעיות. כדאי טיפה ללמוד נושא לפני שמנסים לקדם מדיניות מזיקה. ואחרון, אתה לא הראשון שחושב על זה. כבר היו ראשי ערים שדברו על הכיוון הזה. פוליטיקאים לא טורחים ללמוד מההיסטוריה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר