טיפול בפצוע. צילום ארכיון: דובר צה"ל (אין קשר בין המצולם לכתבה)
טיפול בפצוע. צילום ארכיון: דובר צה"ל (אין קשר בין המצולם לכתבה)

"לא היתה לי דילמה": כך הצילה הפרמדיקית מאשקלון את חייו של המחבל

פורסם בתאריך: 2.6.22 15:54

     

סמ"ר א', פרמדיקית תושבת אשקלון, משרתת בצה"ל בתפקיד הפרמדיקית של החטיבה המרחבית מנשה שבאוגדת איו"ש. היא נחשבת לפרמדיקית מצטיינת שהצילה חיים של לוחמי צה"ל בלא מעט פעיליות מבצעיות.

אלא שלא רק את חייהם של החיילים היא מצילה. על פי הדיווח באתר YNET, בתחילת חודש אפריל נתנה סמ"ר א' מנה של דם לפלסטיני שנפצע ליד רמאללה וכעבור מספר ימים זה כבר היה הצלת חיים של מחבל.

מדובר היה בחילופי אש בין מחבלים לכוחות צה"ל בטול כרם שבמהלכם נפצע אחד המחבלים באורח אנוש ופונה לקבלת טיפול על ידי סמ"ר א'. היא, בהמלצת הרופא האוגדתי, נתנה למחבל מנת דם מלאה וכך ניצלו חייו. בהמשך הוא התאושש מהפציעה הקשה והועבר למעצר והמשך חקירה.

"המחבל הגיע אליי מחילופי האש שהוא עם פצעי ירי מרובים ומעורפל הכרה. בהתאם למדדים שלו הוחלט לתת לו דם מלא, לצד טיפול בכאבים", סיפרה סמ"ר א' בשיחה עם YNET, "בהמשך העברנו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא".

עוד היא אמרה כי "מבחינה אישית לא הייתה לי דילמה – לכך הוכשרנו ואימנו אותנו. זה חלק מהתפקיד. אנחנו מטפלים קודם כל בחיילים ואחרי זה באזרחים פלסטינים או בכל מי שצריך. זאת המשימה ולא הייתה שום התלבטות באף שלב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר