נפתלי וגילת בנט. צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
נפתלי וגילת בנט. צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

"איום בהתנקשות בראש הממשלה": הוארך מעצרה של אילנה חניה ספורטה

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המשטרה נגד שחרורה של חניה ספורטה למעצר בית. המשטרה: "יש לנו ראיות ממש"

פורסם בתאריך: 16.5.22 17:56

     

אתמול, הורה השופט ארז מלמד של שחרורה למעצר בית של אילנה חניה ספורטה, תושבת אשקלון בת 65, החשודה בשליחת מכתבי איום למשפחתו של ראש הממשלה. אלא שהמשטרה לא השלימה עם ההחלטה הזאת, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז והיום התקיים דיון בערעור.

כזכור, חניה ספורטה נעצרה בתאריך 9 במאי, זאת במסגרת חקירה של המשטרה ושל השב"כ בנוגע לשליחת מכתבי סחיטה ובהם איום ברצח ראש המשמלה, אשתו ובנו אם לא יתפטר מתפקידו.

אילנה חניה ספורטה

אילנה חניה ספורטה

המכתב הראשון הגיעה בתאריך 25 באפריל למכללה העירונית ברעננה, מקום עבודתה של גילת בנט, רעיית רוה"מ, מעטפה באמצעות הדוור המקומי. המעטפה מוענה לגילת בנט והכילה מכתב סחיטה ואיומים ברצח רוה"מ ובנו וכן צורף כדור אקדח בקוטר של 5.56 מ"מ.

שלושה ימים לאחר מכן אותרה מעטפה נוספת שמוענה לבנו של רוהמ, יוני בנט, והכילה אף היא מכתב סחיטה ואיומים ברצח רוה"ממ ואשתו ושוב צורף כדור של אקדח בקוטר של 5.56 מ"מ.

בכתב הערעור של המשטרה לבית המשפט נטען כי "מתוכן המכתבים עולה סחיטה מאיימת של רוה"מ עצמו, על דרך איום בהתנקשות בו ובבני משפחתו, באם לא יתפטר מתפקידו".

המשטרה מנתה מספר סיבות להגשת הערעור וטענה כי החקירה עדיין נמשכת וכי יש להתייחס למסוכנות של חניה ספורטה ששלחה כדורים חיים במעטפה, וכן טענו כי הארכות המעצר הקצרות לא אפשרו להשלים את החקירה כולה. כמו כן נטען השופט ארז מלמד שגה בכך שלא התייחס לרגישות בתיק זה, "הנוגעת מנמען הסחיטה והאיומים ברצח – ראש ממשלה מכהן; ומוטיב הסחיטה – דרישה מראש ממשלה להתפטר מתפקידו שאחרת יירצחו הוא ובני משפחתו. מדובר כמובן בסחיטה ואיומים בהם יש לפגוע קשות בציבור כולו ובמשטר הדמוקרטי, מעבר לפגיעה הברורה בראש הממשלה ובני משפחתו".

ספורטה בבית המשפט

כמו כן, הציגה המשטרה מכתב מהפרקליטות ובו הצהרה כי הם שוקלים לבקש את הארכת מעצרה של החשודה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי יש בידיהם "ראיות ממש" נגד חניה ספורטה. מנגד, סנגורה עו"ד עדי כרמלי אמר בדיון כי השוטרים "משקיעים מאמץ לצעוק עד 1 בלילה 'תודי תודי', היא לא תודה כי היא לא עשתה". עוד הוסיף כי "כל בני המשפחה נחקרו, בעלה נשלח ל-5 ימי מעצר בית".

השופטת אסתר שטמר כתבה בהחטתה כי לא ניתן לשחרר את חניה ספורטה בשלב זה, גם מחשש לשיבוש הליכי חקירה וגם בשל המסוכנות שיש בעבירות בהן היא חשודה. לאור זאת התקבלה בקשת המשטרה והמעצר הוארך בשלושה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר