סמ"ר אליסה קראנט. צילום: אחיטוב ש
סמ"ר אליסה קראנט. צילום: אחיטוב ש

מתנדבת במד"א מגיל 14: הכירו את מצטיינת אוגדת איו"ש סמ"ר אליסה קראנט מאשקלון

קראנט נאלצה לוותר על מיונים לקורס טיס בעקבות תאונה שעברה במהלך משמרת במד"א, זמן קצר לפני הגיוס שלה. אך היא לא ויתרה ונלחמה להגיע לקרבי וכך הגיעה לתפקיד של פראמידיקת באוגדת איו"ש, במהלכו הצילה חיים של לוחם דובדבן

פורסם בתאריך: 8.5.22 14:37

     

בשבוע שעבר התקיים טקס מצטייני אוגדת איו"ש בראשות מפקד האוגדה, תת-אלוף אבי בלוט. בין המצטיינים נבחרה פרמדיקית בחטיבה המרחבית מנשה, סמל ראשון אליסה קראנט, שקיבלה את אות ההצטיינות על מסירותה ואירועים רבים בהם פעלה במקצועיות להצלת חיי אדם.

אליסה בת 20, למדה בתיכון מקיף ה' "דרכא" באשקלון ומתנדבת במד"א מאז שהייתה בת 14. בתיכון הרחיבה את לימודי הפיזיקה והביולוגיה. זמן קצר לפני גיוסה עברה אליסה תאונה במהלך משמרת במד"א, שבעקבותיה נאלצה לוותר על המיונים לקורס טיס. אליסה נלחמה להגיע לתפקיד קרבי ובסוף התקבלה לקורס פרמדיקים צבאיים, בסופו שובצה בטיפול נמרץ צבאי באזור יהודה ושומרון.

סמ"ר אליסה קראנט

סמ"ר אליסה קראנט

לאחר שנה שובצה קראנט בחטיבה המרחבית מנשה. כאשר היא הגיעה לחטיבה סייעה בהקמת תאג"ד תפר, הכולל שיתוף פעולה עם כוחות מג"ב שבגזרה, ומטרתו לסייע ולתת לגדודים המוצבים במרחב התפר מענה רפואי מקצועי. כחלק מהסיוע אליסה אף נכנסת עם הכוחות לפעילויות מבצעיות. כיום אליסה אמונה גם על הכשרת החובשים בגזרת החטיבה.

"לפני כחצי שנה קיבלנו קריאה לאירוע בכפר ברוקין", סיפרה קראנט, "שני לוחמי דובדבן נפצעו במהלך פעילות מבצעית. יחד עם הפרמדיק של יחידת דובדבן טיפלתי בחיילים".

קראנט טיפלה ברס"ל י', הקשר של היחידה שהיה במצב קשה ולא יציב עם פגיעות רבות: "במהלך הטיפול דיברתי איתו ווידאתי שהוא איתי. הייתי צריכה לקבל מספר החלטות גורליות אך הקשה ביותר הייתה כשהתלבטתי אם להנשים אותו, זו הייתה החלטה קשה אבל החלטתי שלא. ההחלטה הזאת הצילה אותו. תוך כדי הטיפול את מבינה שיש כאן חייל שכמעט באותו גיל שלך ויש לו משפחה לחזור אליה".

קראנט מספרת שהיא ורס"ל י' שומרים על קשר עד היום: "האירוע הזה ועוד רבים אחרים הראו לי את המשמעות של השירות שלי. להחזיר חייל הביתה זו לא קלישאה, זה אמיתי וזה תפקידי".

את ההצטיינות קיבלה אליסה בזכות חתירתה למגע, פעילויותיה השונות בגזרה ושמירת סטנדרט מבצעי גבוה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר