ליאור חדד. צילום: דוברות המשטרה

10 שנים אחרי: פוענח רצח עבריין באשקלון לאחר שערק מארגון דומרני

ליאור חדד מואשם כי חיסל את ציון יאנה בשנת 2012 עם מטען חבלה ונמלט למרוקו. הדבר נעשה לאחר שיאנה ערק מארגון דומרני לארגון ג'רושי. בפעילות משטרתית מורכבת הוסגר חדד ממרוקו לישראל

פורסם בתאריך: 29.4.22 09:50

     

לפני 10 שנים, בתאריך 23 באוקטובר 2012, מעט לאחר חצות, החריד פיצוץ גדול את רחוב הנוער העובד והלומד באשקלון, מטען חבלה התפוצץ ברכב שהיה במקום. בתוך הרכב היו ציון יאנה, עבריין שהיה מזוהה אז עם שלום דומרני ואחיו.

ציון נהרג במקום ואילו אחיו למחצה יוחאי בייבוס, נפצע. הרקע לרצח הוא עריקה של יאנה מהארגון של דומרני לארגון של ג'רושי. זמן קצר לאחר הרצח המשטרה פענחה אותו והחשוד המרכזי ברצח היה ליאור חדד, היום בן 37.

אלא שחדד נמלט אז לאירופה ומשם למרוקו ושם עשה חיל בעולם העסקים והחזיק מפעלים לעראק וגם בעולם הפלילים שם הסתבך בפרשייה של זיוף דרכונים. במשך זמן רב ניסתה המשטרה לשים את ידה על חדד, אך ללא הצלחה. בשנה האחרונה התבצע שיתוף פעולה בין המשטרה וימ"ר לכיש בפרט למשטרת מרוקו וגופי האכיפה שם.

שלום דומרני, צ'יקו דהן. צילום: אילן אסייג

שלום דומרני, צ'יקו דהן. צילום: אילן אסייג

מפקד הימ"ר בעצמו, סנ"צ ג'יאר דוידוב נסע בעצמו למרוקו ופעל בעניין ולבסוף הרשויות במרוקו אישרו את גירושו של חדד ממרוקו לישראל והוא נעצר בחשד לרצח. גם שלום דומרני וחבריו לארגון נחקרו, אך הראיות שהיו בידי המשטרה היו רק כלפי חדד.

היום הוגש כתב אישום נגדו ע"י עו"ד סיגל דהן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי). על פי כתב האישום, באזור אשקלון התאגדה חבורה פלילית שכללה את שלום דומרני, מומי קסנטיני, צ'יקו דהן, מייקל מירילשווילי, שי בן אמו וליאור חדד. בהמשך הצטרפו אליה גם ציון יאנה ויוחאי בייבוס.

יוחאי בייבוס

באותה התקופה החליטה משפחת הפשע ג'רושי להעמיק את האחיזה שלה באזור לכיש ולהתבסס באשקלון ואשדוד הם תרו אחר דמויות מתאימות וכך נוצר קשר בין האחרים לבין צלאח מילאד (סאלח ג'רושי) שבעקבותיו, בערך בחודש יולי 2012, החליטו האחים לנתק את הקשר מהחבורה של דומרני. השניים החלו להתרועע באשקלון רבות עם סלאח ג'רושי, מה שעורר את זעמם של החברוה של דומרני שמבחינתם מדובר היה בחציית קווים אסורה ובעקבות זאת, החליט חדד להרוג את ציון ויוחאי. במשטרה סבורים כי שלום דומרני עומד מאחורי זה, אך לא הצליחו לבסס זאת ראייתית.

לצורך ביצוע החיסול, הצטייד חדד בלבנות חבלה במשקל כחצי קילו, נפצים חשמליים, מערכת הפעלה אלחוטיות, ברכב גנוב ועוד. הנאשם רכש את אמונם של ציון ויוחאי וסיפר להם כי גם הוא התנתק משלום דומרני. הוא גם יצר מצג שווא כי בכוונתו להכניסם כשותפים בקיוסקים באשדוד ובאשקלון ואף אמר לציון כי יעניק לו רכב מאזדה 3 חדש במתנה. חדד השיג רכב מאזדה 3 שנגנב מאשדוד, הרכיב עליו לוחית רישוי מזוייפת, הוא או מי מטעמו הרכיב שני מטעני חבלה קטלניים במשקל כחצי קילו כל אחד מהם, והצמיד אותם אל תחתיות המושבים של הנהג והנוסע ברכב המאזדה.

הרכב הבוער זמן קצר לאחר הפיצוץ. צילום: גל חזיזה

בתאריך 22.10.2012, בשעות הלילה, הביא חדד ברכבו את את ציון ויוחאי למקום שבו חנה הרכב הממולכד ברחוב הנוער העובד באשקלון. שם, הוא הצביע על הרכב שהוא כאילו "הרכב החדש" שהבטיח לו במתנה. הוא אמר לו שייקח את המפתחות מתא הכפפות של רכבו, מסר לו את המספר של הקודן ואמר לו כי אחרי שהוא יזין את הקוד, הו יישמע צפצוף ארוך ואין לו מה לדאוג מזה. עוד הוא אמר להם לנסוע אחריו לשיכונים.

ציון ויוחאי עשו כדבריו, נכנסו לרכב המאזדה, חדד נסע עם רכבו לאחור במהירות כדי להתרחק מהרכב, חייך לעבר יוחאי ולאחר מכן הפעיל את המטענים באמצעות שלט שהחזיק ברכב ומיד לאחר הישמע הפיצוץ ברח חדד מן המקום.

ליאור חדד מוסגר לישראל. צילום: דוברות משטרת ישראל

כתוצאה ממעשיו של חדד, המטען הקטלני שהוצמד למושב של ציון הופעל וגרם לפיצוץ עז של הרכב, ואילו המטען הקטלני שהוצמד למושב השני לא הופעל. בזמן שהרכב הגנוב הממולכד עולה באש וציון לכוד בו, הצליח יוחאי לצאת מחלון הרכב וניסה לחלץ את אחיו מהרכב הבוער, תוך שהוא מתחנן בפניו שלא יעצום את עיניו. ציון זעק בכוחותיו האחרונים: "יוחאי, כולם מאנייק תעשה מה שאני הייתי עושה במקומך". יוחאי החל לבכות ולצעוק: "הצילו, אחי באוטו, הרגו את אח שלי הרגו את אח שלי". למרות ניסיונותיו של יוחאי, ציון לא שרד את הפציעות הקשות ומת.

הרכב הבוער זמן קצר לאחר הפיצוץ. צילום: גל חזיזה

עוד באותו היום, נמלט כאמור חדד מן הארץ למרוקו, עד אשר חזר ארצה בניגוד לרצונו בתאריך 22/3/22, בשיתוף עם משטרת ישראל. החקירה בוצעה על ידי ימ"ר לכיש במשטרת ישראל.

הסגרת ליאור חדד. צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום מייחס לחדד ביצוע עבירות רצח, ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, זאת בין היתר בשל החומרה המופלגת של העבירות המיוחסות לנאשם וכפי שצוין בבקשת המעצר, "מעשיו של הנאשם הם חלק בלתי נפרד מתופעת אלימה ואכזרית המכה בכל רחבי הארץ של חיסול אזרחים על ידי גורמים עבריינים תוך כדי שימוש בנשק חם ובמטעני חבלה".

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, התייחס הבוקר לחקירה: "כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו, הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכל עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר