לוחמי מג"ב עם יקירה הרשקורן, חברה בעמותה י"ש. צילום: סיון מטודי
לוחמי מג"ב עם יקירה הרשקורן, חברה בעמותה י"ש. צילום: סיון מטודי

תלמידים מאשקלון לצד לוחמי מג"ב השתתפו בטקס לזכרם של הילדים שנספו בשואה

בטקס שהתקיים היום סמוך לאנדרטה לזכר הילדים שנספו בשואה, השתתפו אישי ציבור, בני נוער ממקיף ה' דרכא וחניכי קורס מדריכי ביטחון פנים ממג"ב

פורסם בתאריך: 28.4.22 15:06

     

מיד עם הישמע הצפירה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה החל הטקס העירוני לזכר מיליון וחצי הילדים שנספו בשואה.

הטקס שהתקיים בסמוך לאנדרטה לזכר הילדים שנספו בשואה בגן העתידני, היה במעמד ראש העירייה, תומר גלאם; סגנו אברהם עשור; חברת המועצה, שרה זכריה; יו"ר עמותת יש באשקלון, עליזה הרשקוביץ'; תלמידות ותלמידים ממקיף ה' דרכא, תושבות ותושבים.

לצידם היו חניכי קורס מדריכי ביטחון פנים של משמר הגבול. גלאם הודה ללוחמים על הנוכחות שהפגינו ועל שבחרו לקחת חלק בטקס בעיר. כמו כן, הודה להם ראש העיר על הפעילות שלהם למען שמירה על ביטחון המדינה וההגנה על המולדת. ההשתתפות שלהם הייתה ביוזמה של מפקדם, נתנאל ברששת, תושב אשקלון.

ראש העירייה מניח זר באנדרטה. צילום: סיון מטודי

ראש העירייה מניח זר באנדרטה. צילום: סיון מטודי

"ילדים צריכים להיות מלאי חלומות, תמימות ואהבה, מגיעה להם הזכות לגדול ולהגשים את עצמם", אמר גלאם, "אבל זה לא מה שקרה למיליון וחצי הילדות והילדים שנטבחו על לא עוול בכפם, רק בגלל שנאה יוקדת לעם היהודי. ילדים שלא זכו לחגוג עוד יום הולדת נוסף, שלא זכו לחיבוק של הוריהם, שלא זכו לשחק עם חבריהם, לא זכו לגדול, להקים משפחה, ופשוט לא זכו לחיות. ילדים שלנצח יישארו ילדים. כראש עיריית אשקלון, אני מתחייב להמשיך להנציח את סיפורי הנרצחים, סיפורי הגבורה וסיפורי התקומה ולשאת את לפיד הזיכרון יחד עם דור ילדינו ועתידנו, דור ההמשך שיישאו אותו בגאווה".

לוחמי מג"ב וראש העירייה. צילום: סיון מטודי

לוחמי מג"ב וראש העירייה. צילום: סיון מטודי

פקד ברששת ציין כי "חניכי הקורס עתידים להכשיר לוחמים לפעול בגבורה באירועים ביטחוניים במטרה להגן ולהציל חיי אדם. ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה במסגרת הקורס ושמיעת עדות השורדים הגיבורים עולים בקנה אחד עם הערכים שעל פיהם אנו מחנכים את הלוחמים בקורס במטרה שיכשירו דורות של לוחמים ברוח זו. הטקס היה מרגש במיוחד ובהזדמנות זו אנו רוצים להודות לעיריית אשקלון על האירוח בפעילותם להנצחת זיכרון השואה" בהמשך היום, סיירו החניכים בבית הכנסת ע"ש קורבנות השואה שהוקם בעיר אשקלון.

במקביל לטקס זה, נערך הטקס לכל איש יש שם ברחבת בניין העירייה. בזה אחר זה עלו לבמה בני נוער מתנועות הנוער, ארגוני הנוער, חיילי פרק משימה, כנפיים של קרמבו, נוער מד"א ועוד והקריאו את שמותיהם של אלפים מהיהודים שנרצחו בשואה.

הטקס מתחת לבניין העירייה. צילום: סיון מטודי

הטקס מתחת לבניין העירייה. צילום: סיון מטודי

גם ראש העיר עלה לבמה, קרא בשמות הנספים והודה לבני הנוער על שיתוף הפעולה שלהם למען הנצחת זיכרון השואה והגבורה. עוד נכחו בטקס סגן ראש העיר אברהם עשור וחברת המועצה שרה זכריה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר