מתנדב זק"א באתר הבנייה. צילום: דוברות זק"א
מתנדב זק"א באתר הבנייה. צילום: דוברות זק"א

תאונת עבודה קשה בעיר היין: פועל נפל ממנוף ונהרג

שוב תאונה עבודה קטלנית בעיר היין, בפעם השנייה מתחילת השנה. הפעם זה מנופאי בן 68 שנפל מהמנוף עליו עבד

פורסם בתאריך: 25.4.22 09:54

עדכון אחרון: 25.4.22 12:08

     

מוקדם יותר הבוקר, התרחשה תאונת עבודה קטלנית באתר הבניה של חברת דניה סיבוס בעיר היין באשקלון. מנופאי בן 68 נפל מהמנוף עליו עבד ונבלם בקומה העשירית של הבניין.

למקום הוזעקו חובשים ופראמדיקים של מד"א שדיווחו על גבר כבן 68 ללא סימני חיים וקבעו את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו בקומה העשירית סמוך לסולם המנוף גבר כבן 68 מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית", סיפר פראמדיק מד"א רועי פולק, "הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו, סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-10 מטר".

זק"א באתר הבנייה. צילום: דוברות זק"א

זק"א באתר הבנייה. צילום: דוברות זק"א

גם מתנדבי זק"א הגיעו למקום על מנת לטפל בזירה. "מדובר בפועל כבן 65 מנופאי שככל הנראה החליק באתר הבניה במהלך עבודתו על המנוף ונפל מגובה כ-10 מטרים", סיפר סטיבן אפשטיין מתנדב זק"א, "כשהגענו למקום הפועל שכב בתוך האתר כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, פראמדיק מד"א במקום נאלץ לאשר את מותו. מתנדבי זק"א לכיש צוות אשקלון טיפלו בכבוד המת בזירה".

למקום הגיעו גם חוקרי משטרה שפתחו בחקירת נסיבות האירוע הקטלני.

מדובר בתאונה הקטלנית השנייה במתחם עיר היין מתחילת השנה. בפעם הקודמת היה זה פועל זר מסין כבן 40 שנפל מגובה ונהרג.

"מתחילת שנה זו אנו עדים לעלייה דרמטית של שליש במספרן של תאונות העבודה הקטלניות בכלל לעומת פרק הזמן המקביל אשתקד, ובענף הבנייה מספר זה האמיר ב-50%", מסרה הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה', "זאת נוכח חיבוק ידיים מצד מנהל הבטיחות התעסוקתית ושרת הכלכלה, אשר נמנעים מיישום צעדים קריטיים שעל נחיצותם הצבענו. כך, באתר התאונה היום מונה מנהל עבודה אחד בלבד כאחראי רשמי על בטיחות האתר בו נבנים 7 בניינים, וזאת על אף שחזרנו והצבענו על כך שעל פי חוק מחויב מנהל הבטיחות להגביל את היקף העבודות שבאחריות מנהל עבודה אחד לכזה המאפשר השגחה נאותה. חמור מכך, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נמנעת זו עת ארוכה מחתימה על תקנות הבטיחות בעבודות בנייה העתידות לשפר משמעותית היקף האחריות של גורמים שונים לבטיחות העובדים בעבודות בנייה ולהביא לשינוי של ממש במצב הבטיחותי הרעוע באתרים ולהפחת מספרן של התאונות הקטלניות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר