הגן הלאומי אשקלון. צילום: גלעד חזון

גם בחול המועד פסח: הגן הלאומי אשקלון במקום השני בארץ במספר המבקרים

הגן הלאומי אשקלון להיות אחד ממוקדי התיירות המובילים בארץ עם עשרות אלפי מבקרים בחול המועד פסח

פורסם בתאריך: 23.4.22 20:36

     

מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך חג הפסח, חול המועד, החג השני ושבת כ-1.4 מיליון מטיילים (1,400,000) טיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים.

שמורות הטבע והגנים הלאומיים המבוקשים ביותר מבחינת תנועת המטיילים במהלך כל ימי החג וחול המועד (לרבות שבת) היו: הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ-40 אלף מטיילים, הגנים הלאומיים תל אשקלון, קיסריה ושמורת הטבע עין גדי עם כ-35 אלף מטיילים בכל אחד ואחת מהם, הגן הלאומי מצדה ושמורת הבניאס עם כ-25 אלף מטיילים בכל אחד מהם ושמורת הטבע עיינות צוקים וגן השלושה (הסחנה) עם כ-20 אלף מטיילים בכל אחד מהם.

עוד בלטו הגנים הלאומיים הבשור-פארק אשכול, מגדל צדק, בית גוברין, אפולוניה ומעיין חרוד ושמורות הטבע תל דן, עין אפק ונחל עיון.

חניון לילה אשקלון. צילום: ציפי כהן רשות הטבע והגנים

חניון לילה אשקלון. צילום: ציפי כהן רשות הטבע והגנים

בנוסף כ-40 אלף מטיילים בחרו ללון במהלך ימי החג וחול המועד בחיק הטבע בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ שבתשלום. זאת בנוסף לאלפי לנים בחניוני הלילה שבשטחים הפתוחים. בין החניונים בלטו בעיקר מעיין חרוד, אכזיב, חורשת טל, חאן בארות, ממשית, אשקלון, תל ערד והבשור.

בתוך כך על פי תוצאות ביניים של סקר מיוחד עם למעלה מששת אלפים משיבים, שערכה רשות הטבע והגנים בסמוך לימי החג ובמהלכו בהובלת האגף למחקר חברתי ברשות הטבע והגנים, עולה כי 88% מהמשיבים הצביעו על שביעות רצון כללית גבוהה במידה רבה ורבה מאוד מהביקור, כאשר למעלה מ-90% היו שבעי רצון מהשירות שקיבלו, ממראה ומניקיון האתר. עוד נמצא כי כרבע מהמטיילים לקחו חלק בפעילויות השונות באתרים. ביניהן הדרכות ללא תשלום עם מורי דרך בשיתוף משרד התיירות ומופעי נושמים תרבות עם מפעל הפיס.

כמו כן עולה כי כמחצית מהם (47%) ערכו את הביקור במסגרת משפחתית הכוללת את בן/בת הזוג וילדים ו-19% מהמשיבים ערכו את הביקור עם קבוצה (משפחתית או אחר) המונה למעלה מ-10 חברים.

פעילות בטיחות, חילוץ וסיוע למטיילים במהלך החג וחול המועד:

במהלך החג וימי חול המועד פקחי רשות הטבע והגנים טיפלו ב-51 אירועי חילוץ של מטיילים שנפגעו במהלך הטיול בשמורות ובגנים הלאומיים בעיקר עקב חולשה והתייבשות, מחסור במים, איבוד דרך וכניסה לחשכה ופגיעות גפיים כתוצאה מהחלקה\נפילה. בין המקרים בלטו מספר אירועים של מטיילים שנזקקו לעזרה עקב הליכה במסלולי טיול שאינם מותאמים ליכולתם/כושרם הגופני. ב-8 מהאירועים הנפגעים הלכו בשביל לא מסומן בניגוד להנחיות וב-2 מהם הנפגעים פונו באמצעות מסוק של צה"ל ולוחמי 669 של חיל האוויר. זאת בשל תנאי השטח ומצב הנפגעים. כמו כן פקחי רשות הטבע והגנים טיפלו במהלך ימי החג וחול המועד ב-4 אירועי שריפה שנגרמו מרשלנות מטיילים, כאשר הודות למאמצי הכיבוי המהירים ומצב הצומח שטרם התייבש השריפות לא התפשטו באופן נרחב.

בחלק מהאירועים השתתפו מתנדבי יחידות החילוץ, מד"א, לוחמי כיבוי אש, צה"ל ואנשי משטרה.

לדברי רעיה שורקי, מ"מ מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "בתכנון החג לקחנו בחשבון את יציאת הישראלים לחו"ל השנה ואת המצב הביטחוני, אבל שמחנו לגלות שהקהל הישראלי אכן הגיע ובחר לטייל בארצנו היפה והמגוונת. כהמשך מגמה מאז תחילת הקורונה, גם השנה ראינו פיזור מרשים של מבקרים באתרים בכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום וכן לאורך כל שעות היום, כולל שעות הערב בהם הארכנו את שעות הפעילות של חלק גדול מהאתרים במיוחד למען המטיילים בימי החג וחול המועד. הדבר בא לידי ביטוי גם בכמות הביקורים הרבה באתרים יותר קטנים כמו הגנים הלאומים: יחיעם, חמת טבריה, תל ערד, תל באר שבע והר גריזים. כל זאת קרה לא מעט בזכות שיתופי הפעולה המצוינים עם משרד התיירות בפרויקט הדרכות מורי הדרך ועם מפעל הפיס בפרויקט 'נושמים תרבות'. פרויקטים שרשות הטבע והגנים גאה לקחת בהם חלק ולסייע דרכם למאמץ הלאומי, להמשיך ולתמוך בכל מי שעדיין פרנסתו נפגעת מהשלכות הקורונה ובכך גם לספק חוויית תוכן וערך תרבותי למבקרים הרבים. חשוב גם לציין את המאמץ הארגוני האדיר של עובדי הרשות, במיוחד בימים אלו, שכלל אנשי מטה רבים שהתגייסו לסייע לשטח, מאות מתנדבים ושעות עבודה ארוכות מצד עובדי הרשות כדי לתת לכם, הקהל הישראלי את האפשרות לבלות וליהנות מאתרי הטבע והמורשת שלנו כשהם במיטבם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר