רבי יוסף גמליאל
רבי יוסף גמליאל בתמונה שצולמה בערב החג

"צדיק וענו": הלך לעולמו רבי יוסף גמליאל מראשוני אשקלון בגיל 106

רבי יוסף גמליאל, ככל הנראה האיש המבוגר ביותר באשקלון, הלך אמש לעולמו, לאחר שהספיק ללכת לבית הכנסת בחג. "הוא איש שכל זמן פנוי שהיה לו היה בבית הכנסת", ספד לו רה"ע לשעבר, רוני מהצרי

פורסם בתאריך: 17.4.22 12:16

     

אמש, הלך לעולמו רבי יוסף גמליאל, מי שהיה מראשוני אשקלון בגיל 106, וככל הנראה הוא האיש המבוגר ביותר בעיר. הוא הלך לעולמו בביתו, לאחר ההבדלה של צאת חג הפסח שאותה עשה בנו, אריאל גמליאל, מבקר עיריית אשקלון.

למרות גילו המתקדם ולמרות שכבר חש חולשה, הוא הלך במהלך החג להתפלל בבית הכנסת את תפילות החג. כמעט כל חייו הוא נהג להתפלל בבית הכנסת "כנסת ישראל" שבשכונת רמת אשכול. אגב, בבית הכנסת הזה היו וישנם מספר מתפללים אשר חצו את גיל 100. את בית הכנסת הזה מטפח מי שהדליק את המשואה ביום העצמאות בשנה שעברה, יעיש גיאת.

רבי יוסף עלה לישראל מתימן בשנת 1949 ולאחר זמן קצר השתקע באשקלון, עוד במעברה שנקראה אז צפון ב'. בתימן הוא איבד שני ילדים, אבל כאן בישראל נולדו לו עוד 9 ילדים, נכדים נינים ואפילו זכה לראות נכדים לנכדים.

רבי יוסף גמליאל

רבי יוסף גמליאל בתמונה שצולמה בערב החג

באשקלון הוא התפרנס מחקלאות כאשר גידל וטיפח את הפרדס הגדול שהיה נמצא סמוך לשדרות בן גוריון, מאחורי מגן דוד אדום. אשתו הייתה עקרת בית והלכה לעולמה לפני שנים. גם כאשר הוא עבד, נהג רבי יוסף לחזור מעבודתו וללכת לבית הכנסת וללמוד תורה.

בנו אריאל משער כי הסוד לאריכות הימים של אביו: "הוא לא היה מדבר לשון הרע על אחרים. הוא לא אהב להטריח אנשים, לא היה כועס. ממש צדיק".

ראש עיריית אשקלון לשעבר, רוני מהצרי, הכיר היטב אותו ואת משפחתו. "הוא גידל ילדים לתפארת כל אחד בתחומו", ספד לו מהצרי, "כל החיים שלו היה איש עבודה עם משפחה ברוכת ילדים. איש שכל זמן פנוי שהיה לו היה בבית הכנסת. הוא היה איש שקט, לא מתערב בשיחות לא איש של מחלוקת, צנוע וענו. מהדור הקודם, לא מהדור שלנו. חיים את החיים שלהם, מגדלים את ילדיהם, עסוקים בעבודה או בלימוד תורה וזה מי שהיה האיש. גם סגנון החיים שלו הביא לו אריכות ימים, הוא לא היה עצבני, רגוע כל הזמן. זה מה שהביא אותו לגיל הזה".

הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:30 בבית ההלוויות סנהדריה בירושלים, שם הוא קנה לפני שנים רבות, חלקת קבר לו ולאשתו והוא ייטמן לצידה. הסעה להלוויה תצא מביתו שברחוב חננאל 1/4 בשעה 14:00. המשפחה תשב שבעה לאחר החג בביתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר