סניף ויצו אשקלון
סניף ויצו אשקלון

"חוסר כבוד וזלזול בלתי מוצדק": תנועת ויצו נגד עיריית אשקלון

בהנהלת ויצו גילו כי העירייה סימנה את המבנה הוותיק של הסניף באשקלון להריסה מבלי להציע להם חלופה כלשהי. יו"ר התנועה טענה כי מדובר ב"סטירת לחי" לארגון שתורם המון לעיר. מהעירייה מסרו בתגובה כי הזכויות נרשמו בתוכנית החדשה והוסיפו כי במסמכי התכנית תירשם התייחסות לחכירה של העמותה

פורסם בתאריך: 24.3.22 19:45

     

אחת התוכניות של עיריית אשקלון להתחדשות עירונית היא תוכנית לפינוי בינוי של מתחם הרחובות אהוד-התחיה בשכונת גבעת ציון. מלבד בתי מגורים יש במתחם הזה גם את הסניף של ויצו באשקלון שקיים שם כבר 64 שנים ואף הוא צפוי להיהרס במסגרת התוכנית.

אלא שבהנהלת ויצו שגילו במקרה על התוכנית הזאת, טוענים כי לא הוצעה להם כל חלופה ולא הוקצו להם זכויות בתוכנית החדשה.

במכתב ששלחה יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, לראש העירייה, תומר גלאם, היא טענה דברים קשים. לדבריה, "החלטת העירייה והחברה הכלכלית לסמן את מתחם ויצו בעיר להריסה ללא הקצאת תחליף מהווה לא רק פגיעה לא חוקית בזכותה הקנינית של ויצו (ובהקשר זה תפעל ויצו בהתאם לדין לשמירה על זכותה) אלא מהווה 'סטירת לחי', חוסר כבוד וזלזול בלתי מוצדק בתרומתה רבת השנים של ויצו לתושבי העיר הן בפעילות הסניף שבנדון, הן בתרומת ויצו לחינוך בגיל הרך במעון ויצו במתחם הרפואי ברזילי והן בניהול ומימון מרכז "בית ציפורה/קרן אלי ויזל – ויצו" הפועל לרווחת תלמידים עולים בעיר".

סניף ויצו אשקלון

סניף ויצו אשקלון

עוד הוסיפה פרידמן: "בשמה של הנהלת ויצו, בשמן של אלפי מתנדבות ויצו בעיר ולמען עשרות אלפי תושבי העיר הנהנים משרותי ויצו – אנו דורשות התערבותך המידית לשינוי התוכנית שבנדון ולתאום מחדש של פרטי התוכנית עם הנהלת ויצו. ויצו שומרת כמובן על זכותה בדין להגיש התנגדות לתוכנית שבנדון ולפעול לשמירה על זכויותיה", נכתב במכתב.

בהמשך המכתב ציינה פרידמן את הפעילויות הרבות של ויצו באשקלון, בין היתר: הלשכה המשפטית שמעניקה ייעוץ משפטי בהתנדבות, ביגודית – חנות בגדים יד שנייה המעניקה בגדים לנזקיים ללא תשלום וכן פעילויות שונות לנשים, אמהות ולבנות גיל הזהב.

סניף ויצו אשקלון

סניף ויצו אשקלון

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון מעריכה ומוקירה את תרומתה של העמותה באשקלון. עוד טרם התקבלה הפנייה מטעם העמותה, צוות התכנון של התכנית פעל כך שלכל בעל זכויות במצב הנוכחי, נרשמו גם הזכויות על שמו בתוכנית החדשה. יתרה מכך, על אף שהחלקה של העמותה רשומה כיום על שם רמ"י, העירייה תפעל לכך שבמסמכי התכנית תירשם התייחסות לחכירה של העמותה על החלקה המדוברת. כמו כן, השמאי של התוכנית עומד בקשר עם השמאי של העמותה. העירייה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם העמותה לרווחת תושבי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר