צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

צואה ברצפה, עבירות מין, נער מכור לסמים, בת 4 עם קוקאין בדם: בית הזוועות באשקלון

עירנותן של שתי עובדות סוציאליות הביאה לחקירת משטרה שחשפה הזנחה, הרעבה ומעשים קשים בבית משפחה באשקלון. ביקור בבית גילה שירותים מטונפים עם צואה על הרצפה, בן 16 שהתמכר לסמים שרכשה לו אמו, אב שפגע מינית בבתו החורגת ושרידי קוקאין בדמה של בת 4. "מדובר בתיק חקירה מורכב", אומר רפ"ק דני בקר שחקר את הפרשה

פורסם בתאריך: 25.3.22 13:31

     

לפני כשבועיים התקיימה בלשכת הרווחה באשקלון ועדה לצורך קביעת תוכנית טיפול למשפחה מאשקלון המוכרת לשירותי הרווחה. לועדה הגיעו האם, האב ובתם בת ה-4 שישנה בעגלה. הוועדה ארכה מספר שעות, במהלכן הבחינו העובדות הסוציאליות אשר נכחו בוועדה וביניהן עליזה לב וטטיאנה סבין, כי הילדה ישנה בעגלה ללא תזוזה במשך כל זמן הדיון בוועדה, וזאת על אף צעקות ורעשים שנשמעו במהלכה. התנהלות זו עוררה את חשדן כי משהו אינו כשורה זאת לאור היכרותן איתה מהעבר כילדה אנרגטית וקופצנית.

בסיום הוועדה, ניסתה עליזה להעיר את הילדה משנתה מספר פעמים עד אשר התעוררה ואז הבחינה עליזה כי הילדה אפופה ומעורפלת ומנסה שוב ושוב לעצום את עיניה. בעקבות כך, ביקשה עליזה מההורים לקחת את הילדה לבדיקה בחדר מיון. בתחילה סירבו ההורים לקחת אותה ורק לאחר שהוסבר להם כי כנראה הילדה אינה מרגישה טוב הסכימו ולקחו אותה לבדיקה בבית החולים ברזילי.

אגף הרווחה בעיריית אשקלון

אגף הרווחה בעיריית אשקלון

בבית החולים, נערכה לילדה בדיקת שתן שהעלתה כי בגופה נמצא סם מסוכן מסוג קוקאין. בית החולים העביר מיד דיווח על כך למשטרה וההורים נעצרו לחקירה.  למחרת בבוקר הובאה הילדה, לבקשת הרווחה, לבדיקה רפואית בבית החולים בליווי דודתה שם אובחנה כסובלת מהתייבשות ורעב וטופלה בהחדרת נוזלים. בחקירתה במשטרה, טענה האם כי ככל הנראה בן זוגה השתמש בקוקאין וכך זה הגיע לילדה.

במשטרה הבינו כי ככל הנראה מדובר רק בקצה הקרחון וביקשו מבית המשפט צו חיפוש לביתם של השניים בשכונת שמשון. הבית שמצאו השוטרים היה מוזנח, מבולגן ומלוכלך כשברצפת חדר השירותים מרוחה צואה ואסלת השירותים מטונפת. על המיטות והספות בבית היו מונחים חפצים רבים שלא מאפשרים לשכב עליהן. בנוסף נמצאו בבית שאריות של נייר כסף ששימש לצריכת סמים.

סמים על המשקל. צילום: דוברות המשטרה

קוקאין. צילום: דוברות המשטרה

לאור זאת הוחלט לחקור את הילדים והנערים שגדלים בבית, ארבעה במספר, שניים מהם של האמא מנישואים קודמים. החקירה חשפה מעשים קשים, התעללות, הזנחה והרעבה. "מדובר בתיק חקירה מורכב, בו מיד בהתחלתו התקבלה אינדיקציה לכך שבגופה של הילדה אותרו שרידי סם מסוג קוקאין שבעקבותיו נזקקה לטיפול רפואי", מסר רפ"ק דני בקר, קצין החקירות והמודיעין בתחנת אשקלון, "ככל שהתעמקנו בתיק וחקרנו את ההורים, עלה חשד להזנחה קשה מצידם וכן עבירות התעללות, ואף חשפנו עבירות מין חמורות נוספות של האב כלפי בתו הנוספת. עם סיום איסוף כלל חומרי הראיות, העברנו את התיק לפרקליטות שהגישו נגד ההורים כתבי אישום וכן בקשות למעצרם עד לתום ההליכים".

אחת הבנות, חשפה כי אביה החורג, ביצע בה מעשים מגונים פעמים רבות בהיותה בגיל 13. הוא היה קורא לה לחדר השינה שלו ושם דורש ממנה לבצע בו מעשים מיניים, כאשר אף הוא היה מבצע בה מעשים מיניים. מעשיו פסקו רק כאשר הבת עזבה את הבית ועברה לפנימיה. בעקבות זאת הוגש נגד האב כתב אישום בעבירות של מעשים מגונים.

חקירתו של הבן הבכור חשפה סיפור בלתי נתפס. הבן, הסובל ממחלת סכרת נעורים וסובל מעיכוב התפתחותי אושפז מספר פעמים בבית חולים ברזילי וזאת מאחר ואמו לא שמרה על בריאותו ולא דאגה לו לטיפול תרופתי ומעקב ראוי. רק בצו בית משפט הוא קיבל את הטיפול הרפואי הדרוש. בשל כך הוא סבל מפצעים על גופו.

לפני כשנה, שיתף הנער, אז כבן 16, את חברו חבר כי הוא סובל מכאבים מהפצעים שעל גופו. החבר הציע לו להדביק מדבקה של סם מסוג פנטניל על המקום בו הוא סובל מכאב והנער עשה זאת. מספר ימים לאחר מכן, התחיל הנער לסבול מתופעות של התמכרות לסם הפנטניל והחל לקנות מהחבר את מדבקות הסם וזאת בכסף שאמו נתנה לו. יום אחד, לפני כחצי שנה, הוא ביקש ממנה כסף והיא סירבה לתת לו, ואז הוא סיפר לה כי הוא משתמש בכסף לקניית סם הפנטניל על מנת להפחית את כאביו. האם חששה שירחיקו את ילדיה ממנה, לא הפנתה אותו לטיפול ולא דיווחה על כך לאיש.

מדבקות פנטה. צילום: דוברות המשטרה

מאז ובאופן יום יומי, נתנה לו האם כסף לרכישת הסם ובהמשך היא אף רכשה עבורו את הסם על מנת שיעשה בו שימוש. וכך הנער צרך את הסם יום יום, לעתים בדרך של הדבקת מדבקה ולעתים בדרך של עישון. בחלק מהמקרים של צריכת הסמים, הייתה אמו נוכחת.

אלא שהמצב החמיר, זאת מאחר ומדבקת פנטניל אחת ביום כבר לא השפיעה על הנער ואמו החלה לרכוש לו שתי מדבקות בכל יום. על פי כתב האישם שהוגש נגד האם ופירט את המעשים הללו, אף האם עצמה צרכה את הסמים הללו וכן סמים אחרים.

אבל ההזנחה לא הסתיימה רק בזה, את אחת הבנות לא רשמה האם למוסד חינוכי למרות שהגיעה לגיל חינוך חובה. מי שהתנדבה לעשות זאת, היא דודתה של הילדה שרשמה אותה לגן, אך אמה לא דאגה שהיא תלך לגן באופן סדיר והשאירה אותה בבית במשך ימים רבים.

כאשר הגיעה לכיתה א', לקח אותה הסבא שלה לגור אצלו ורשם אותה לבית ספר וכעת רק בזכותו היא לומדת בבית הספר.

האם, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדה "לא סיפקה לילדותיה הקטינות מזון, צורכי לינה וצורכי חיים חיוניים אחרים במידה הדרושה לשמירת שלומם ובריאותם, נתנה לבנה הקטין סם מסוכן והניחה לו להשיג ולהשתמש בסם מסוכן בהיותה אחראית עליו".

כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה דרימר יאיר מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), מייחס לאם עבירות של הזנחת ילדים והדחת קטין לסמים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר