גלאם ורביבו עם מפקד הפיקוד. צילום: אלדד עובדיה

נערכים לכל תרחיש: בדיקת פתע לכוחות הצבא בגזרת עזה

פורסם בתאריך: 10.2.22 18:33

     

השבוע הסתיים בוחן הרמטכ"ל במתכונת פתע, לבדיקת מוכנות פיקוד הדרום בגזרת עזה לתרחישי חירום ומלחמה.

בתרגיל לקחו חלק כוחות אוגדת עזה ופיקוד הדרום ולצדם כוחות נוספים מזרוע האוויר, זרוע הים, אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אגף המודיעין, וכוחות הביטחון.

הכוחות תרגלו מגוון תרחישים שכללו בין היתר מענה לאירועים מבצעיים ומתפרצים בגבול. התרגיל בחן את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני והרב-זרועי, את ממשקי העבודה בין הכוחות וקבלת ההחלטות באירוע מתפרץ.

צילום: דובר צה"ל

בוחן הרמטכ"ל הינו התרגיל הגדול השני בחודשים האחרונים שבחן את מוכנות אוגדת עזה ופיקוד הדרום למעבר מהיר משגרה לחירום. בתרגיל נבחנו פעם נוספת לקחי מבצע "שומר החומות" ויישומם בכלל הכוחות הרלוונטיים. כוחות האוגדה פעלו לכל רוחב הגזרה באירועים מורכבים שונים ותוך הפעלה של כוחות הקצה.

במהלך התרגיל מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו נפגש עם ראש מועצה אזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו; ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם וראש עיריית שדרות, אלון דוידי לצורך התעדכנות בתמונת המצב ושיפור המוכנות להמשך.

זהו בוחן נוסף בסדרת בחני הרמטכ"ל המתקיימות בכלל צה"ל. התרגיל נקבע כחלק מגרף האימונים השנתי של צה"ל לשנת 2022 והוא נועד לשיפור מוכנות הכוחות להסלמה בזירת דרום.

"אני מברך על קיום התרגיל בעיר אשקלון, אחת הערים האסטרטגיות ביותר מבחינה ביטחונית", מסר גלאם, "ומודה לכל העוסקים במלאכה, בצה"ל, בעירייה ובקרב גורמי הביטחון והחירום העירוניים. העיר אשקלון למודת ניסיון וכל המערכת העירונית מתורגלת היטב ומוכנה בכל עת לעבור ממצב של שגרה לחירום. תרגול תרחישי חדירה של ארגוני הטרור שתורגל השבוע, חשוב מאין כמוהו ואני משוכנע כי נדע לתת מענה גם לתרחיש כזה. המשאבים של כולנו מכוונים לשמירה על ביטחון תושבי אשקלון ונמשיך לפעול יחד כדי לוודא זאת".

איתמר רביבו עם מפקד פיקוד דרום

מדברי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שיתוף הפעולה שלנו עם פיקוד הדרום הוא מיטבי לאורך כל השנה, לאו דווקא באירועי חירום, גם בשגרה אנו דואגים לשמר את הקשר ולקיים פרויקטים משותפים. אני מברך את האלוף אליעזר טולדנו שהגיע לסיור בעיר במסגרת תרגיל המוכנות של צה"ל, שוחחנו רבות על ההתפתחות של שדרות, שתי שכונות שבדרך, המשפחות החדשות שמצטרפות אלינו וכמובן על האתגרים שעודם קיימים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר