בית הספר איתן
בית הספר איתן

מחאת הסייעות מבית הספר לחינוך מיוחד באשקלון: "מפלים אותנו"

כעשרים סייעות לא הגיעו היום לעבודתן בבית הספר "איתן" בו לומדים תלמידים הסובלים ממוגבלויות קשות. לטענתן, העירייה מפלה אותן בשכרן ובתנאיהן לעומת סייעות הגנים. בעירייה דוחים את הטענות שלהן. "אין אפליה בין הסייעות", נמסר מהעירייה וכבר מאיימים לנקוט צעדים נגד הסייעות

פורסם בתאריך: 9.2.22 16:37

     

בית הספר "איתן" שבשכונת מגדל הוא בית ספר מיוחד לילדים בגילאים 6-21 המאובחנים כילדי חינוך מיוחד עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית-קשה. מלבד תלמידים עם פיגור ישנם תלמידים הסובלים מנכויות התפתחותיות ומוטוריות, מחלות נוירולוגיות, אוטיזם, כבדי ראייה ושמיעה, הפרעות התנהגות ומחלות פסיכיאטריות.

על מנת לטפל בתלמידים הללו במהלך היום יש צורך בסייעות צמודות שיטפלו באותם תלמידים, ומדובר בעבודה לא פשוטה כלל. "אנחנו מטפלות בנערים בני 19/20, מחליפים להם טיטולים זה להחליף להם זה צואה, זה מחזור לבנות 18, זה התקפי אפילפסיה, זה לקלח אותם, זה לקבל מכות", אומרת אחת הסייעות.

אלא שהיום כמעט כל הסייעות נמצאות בביתן, הן הוציאו חופשת מחלה.

זה מגיע לאחר פנייה שלהן לעירייה, בבקשה להשוות את תנאיהן לתנאים של הסייעות בגנים. "כבר הרבה זמן מבקשות מהעירייה להשוות את התנאים שלנו לתנאים של הסייעות בגנים. בגדול הגדרת התפקיד שלנו ושלהן אותו הדבר, אבל בפועל אנחנו עושות הרבה יותר, כי אנחנו מטפלים בבוגרים, אלה לא ילדים של גן הם שוקלים 70/80 ק"ג שצריך להרים אותו, לקלח, להלביש שלא לדבר על היגיינה, לעומת הסייעות בגנים שאין להן את זה. אבל הן מקבלות יותר מאיתנו, בקורונה היו להן תנאים שלנו לא היה. בגלל שהן כמות גדולה יותר אז יש להן יותר כוח והן מקבלות תנאים שאנחנו יכולות רק לחלום עליהם".

נער בכיסא גלגלים. צילום אילוסטרציה: freepik.com

נער בכיסא גלגלים. צילום אילוסטרציה: freepik.com

הן מספרות כי הן פנו לעירייה, אך התגובות שהן מקבלות לכל הפניות זה שיש להן הסכם קיבוצי והם מקבלות את מה שמופיע בו, "אז למה כשזה נוגע לסייעות של הגנים אפשר להזיז את ההסכם הקיבוצי הצידה ולתת להן מלא זכויות? אבל כשזה מגיע אלינו אומרים 'עצור! יש הסכם קיבוצי'", היא תוהה.

במכתב שנשלח לראש העירייה, תומר גלאם, הן כתבו כי ישנן רשויות "שביצעו טיוב של תנאי השכר של הסייעות באמצעות תוספות שונות, צמצום שעות התקן שלהן למשרה מלאה ותוספות ליום חינוך ארוך. אנו זועקות על פער גדול בין השכר שלנו לשכר סייעות הגנים ללא צדק", נכתב במכתב. הן טענו שם לפערי שכר, פערים בשעות העבודה השבועיות ופערים בתשלום עבור יום חינוך ארוך.

הסייעות כאמור, לא הגיעו היום לעבודתן ובשעה האחרונה הן מכתבים מהעירייה בו נטען כי היעדרותן מהעבודה נעשתה שלא כדין, "אנו נשקול את כל הצעדים העומדים לרשותנו לפעול בהתאם", נכתב.

בעירייה דחו מכל וכל את הטענות של הסייעות ומסרו כי אין כל הבדל בתנאים של הסייעות: "בראשית הדברים נציין כי ראש העיר רואה חשיבות גדולה בשיפור תנאי השכר וההעסקה של הסייעות בכלל וסייעות החינוך המיוחד בפרט, לאור עבודת הקודש, המסורה והמקצועית שהן עושות מידי יום ביומו. עוד נדגיש כי בשל חשיבות הנושא, הסייעות קיבלו מענה לפנייתן מיד עם קבלת המכתב".

עיריית אשקלון

בנוגע לטענות שהועלו במכתב, נמסר מהעירייה כי "הדברים אינם מדויקים, בלשון המעטה. כך למשל, שכר השעה של סייעות הגנים אינו גבוה משל סייעות בית הספר בחינוך המיוחד; מספר שעות התקן למשרה מלאה אצל סייעות הגנים, הינו 42 שעות שבועיות ולא 36 שעות שבועיות כפי שציינו הסייעות במכתבן ובעניין תוספת יוח"א – סייעות הגנים מקבלות תוספת זו, אך ורק בכפוף לביצוע עבודה בפועל. עיריית אשקלון תמשיך להעניק תמיכה מלאה בכל צעד ופעולה לשיפור מתמשך ונוסף של תנאי העסקתן, תעמוד לצדן ותחזק את ידן ככל שיידרש".

הסייעות של ביה"ס איתן טוענות כי תגובת העירייה היא אינה נכונה כלל וכי העירייה מנסה בתגובתה לערבב בין תנאי דור א' לתנאי דור ב' ומציינות עוד מספר הבדלים: "בחופש הגדול אנחנו עובדות רגיל 8.5/9 שעות ביום, כאשר הסייעות בגנים עובדות עד השעה 13:30, כי זה נחשב לקייטנה. אז אם הן מסכימות לעבוד אחרי 13:30 הן מקבלות תוספות. בחופשות החגים, אם הן מסכימות לעבוד אחרי השעה 13:30 הן מקבלות 37 ש"ח לשעה ותוספת של 1,100 ש"ח למשכורת ואנחנו מקבלות 24 לשעה ואנחנו בכלל לא רשאיות לבחור אם לעבוד או לא, אנחנו חייבות לעבוד ולעבוד יום שלם.

"הסייעות בגנים מקבלות תוספת יוח"א (יום חינוך ארוך), אצלנו בית הספר פתוח כל היום עד 17:00/18:00 בערב, יש יותר יום לימודים ארוך מזה? אז למה אנחנו לא מקבלות תוספת? התגובה של העירייה רחוקה מלהיות אמת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר