תחנת הרכבת באשקלון. צילום: דוברות הרכבת
תחנת הרכבת באשקלון. צילום: דוברות הרכבת

"החלטה שערורייתית": התראה לפני עתירה בשל ביטול הרכבת המהירה מאשקלון לת"א

הרכבת החשמלית החלה לעבוד השבוע והיא יוצאת מתחנת אשקלון, אלא שהקו המהיר לת"א בוטל והא יפעל רק בקו אשדוד-ת"א. עו"ד תמר קידר הוציאה מכתב למשרד התחבורה ובו היא דורשת את הפעלת הקו בחזרה ואם לא, היא מתכוונת להגיש עתירה לבג"ץ

פורסם בתאריך: 27.12.21 14:21

     

בימים אלה משיקה רכבת ישראל את קו הרכבת החשמלי הראשון בישראל שנוסע בקו אשקלון-הרצליה. הקו הזה מביא עמו בשורות רבות עמו הגברת תדירות הרכבות וכן שעות פעילות ארוכות יותר.

אלא שלצד זאת יש גם בשורה פחות טובה, כפי שפורסם לראשונה ב"כאן דרום", הרכבת המהירה שפעלה בעבר, חוזרת אבל היא תעבוד רק מתחנת אשדוד וצפונה ולא מתחנת אשקלון. תושבי אשדוד ייהנו מקיצור נסיעה של למעלה מ-25%, לעומתם תושבי אשקלון ימשיכו לנסוע כפי שהיה בעבר.

לאחר שכבר ראש העירייה פנה במכתב בלבד למנכ"ל רכבת ישראל, מגיע צעד שהולך בכיוון משמעותי הרבה יותר: עו"ד תמר קידר הוציאה מכתב התראה לפני הגשת התירה למשרד התחברה ועם העתק לרכבת ישראל.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

במכתב כותבת עו"ד קידר לשרת התחבורה, מירב מיכאלי כי "מדובר בהחלטה שערורייתית, אשר נגועה בטעמים זרים, תוך אפליה ופגיעה קשה בפרנסתם של אלפים מתושבי העיר אשקלון  אשר ממילא נמנעים מהם הזדמנויות תעסוקה בעיר, ונאלצים בלית ברירה להשתמש בתחבורה ציבורית, ובעיקר ברכבת ישראל. בנסיבות העניין וכפי שיפורט להלן, ההחלטה כי לא תופעל רכבת מהירה בין אשקלון לתל אביב, מהווה החלטה לא מידתית, שנגועה בחוסר סבירות קיצוני, אשר יצדיקו ביטולה וחיוב משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנותה. הינך נדרשת בזאת  תוך 45 ימים מהיום, להודיע על החלטה על הפעלת קו רכבת מהירה בין אשקלון לתל אביב שאם לא כן, תוגש עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, למתן צו על תנאי כנגד כל המעורבים בהחלטה מבישה זו".

כזכור, ברכבת ישראל הסבירו כי "יש רכבת מהירה מאשדוד ולא מאשקלון בשל סיבות תפעוליות הקשורות למספר רציפים פנויים בתחנת אשקלון". וכי "הנושא נבחן כעת במטרה למצוא פתרון". אך, ברכבת ישראל סייגו זאת והדגישו כי כלל לא בטוח שיימצא פתרון לבעיה.

על פי המכתב, תושבי אשקלון נהנו מרכבת מהירה שחסכה להם 20 דקות בכל כיוון, קרי כ-40 דקות של נסיעה ביום למי שנסע לעבודתו וחזרה. "הריני להודיע ולהתריע בזאת, כי הנימוקים והסיבות לאי הפעלת קו הרכבת המהירה בין אשקלון לתל אביב, מהווים נימוקים תלושים שאין להם כל אחיזה במציאות, במיוחד לנוכח העובדה כי 'סיבות תפעוליות' ניתנות לפתרון טכני", הוסיפה עו"ד קידר, "מדובר בתירוצים שנדחים על ידי מרשיי, על הסף, שכן לא יתכן שמצד אחד באשקלון קיים מוסך רכבות שאמור לשרת את הרכבת, ומצד שני תושבי אשקלון יופלו לרעה בשל כך או מטעמים אחרים. עם כל הכבוד על הגברת תדירות הרכבות שמאריכות את הנסיעה אינן מהוות בשורה למרשיי. אדרבא, מרשיי דורשים כי הם ייהנו באופן שוויוני ומלא מהפעלת קו רכבת מהירה וכי ההחלטה השערורייתית של רכבת ישראל ומשרד התחבורה, תתוקן בהקדם".

רכבת חשמלית. צילום: אלדד עובדיה

את המכתב מסיימת עו"ד קידר בהצבת אולטימטום של 45 יום לפני שתתחיל לפעול, "הינך מתבקשת לפעול בהקדם האפשרי לשינוי ההחלטה ולהביא לבשורה אמיתית לתושבי אשקלון, שאכן היא זו אשר מהווה הנגשת הפריפריה למרכז, באמצעות הפעלת השירות של קו הרכבת המהירה. ככל שלא תפעלו כאמור במכתבי זה, תוך 45 יום מהיום, תוגש עתירה לבית המשפט העליון, בדרישה למתן צו על תנאי".

המכתב ששלחה עו"ד קידר:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר