הכינוי באפליקציה
הכינוי באפליקציה

תביעה ייצוגית על 25 מיליון ש"ח נגד אפליקציית ME: "כינו אותי חאפר מאשקלון"

בעל עסק של התקנת חבילות תקשורת טוען כי הכינוי "חאפר מאשקלון" הוצמד לו באפליקציית ME הפופולארית וגרם לו לפגיעה בשמו ובמקצועיותו ואף במציאת בת זוג. הוא הגיש תביעה ייצוגית נגד החברה המחזיקה באפליקציה בסך 25 מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 22.9.21 17:37

     

מי לא מכיר את אפליקציית ME? האפליקציה שמזהה עבורך כל מי שמתקשר, כמעט מכל מספר. מדובר באפליקציה פופולרית במיוחד, כאשר רק בחנות האפליקציות של מכשירי האנדרואיד (גוגל פליי) רשומים מעל 5 מיליון הורדות.

האפליקציה עובדת בצורה כזאת שהמשתמשים בה מעלים אליה את ספר הטלפונים שלהם וכך בין היתר נוצר מאגר ענק של 4.8 מיליון מספרי טלפון שניתן לזהות. אין ספק שמדובר בעניין חיוני, בעיקר כאשר האפליקציה מדווחת על מספרי ספאם.

אלא שהאפליקציה עובדת בצורה כזאת שגם כינויים שלעתים הם שליליים עשויים להיות מזוהים באפליקציה.

כך קרה לנתנאל מנגיסטו, שהגיש לאחרונה תביעה ייצוגית, באמצעות עו"ד אורי קינן, נגד החברה שמחזיקה באפליקציה "N.F.O פיתוח מערכות תוכנה" היושבת באשדוד על סך 25 מיליון ש"ח.

אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הופתע לגלות את הכינוי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

מנגיסטו, בן 28, שעובד לפרנסתו כפרילנסר בחברת פרטנר בתור מתקין חבילות תקשורת כמו אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה. לצורכי עבודתו הוא רכש מספר טלפון מסוים.

"במסגרת עבודתי, אני מקבל כל יום רשימה של כ-8 אנשים שונים מטעם חברת פרטנר אליהם אני נדרש להתקשר טרם הגעתי אליהם", טען מנגיסטו בתצהיר שהגיש לבית המשפט, "הלקוחות אליהם אני מגיע אחרי שהתקשרתי אליהם מתייחסים אלי בחשדנות ובזלזול ומביעים חוסר אמון בעבודתי".

עוד טען מנגיסטו בתצהיר כי בחודשים האחרונים הוא פרסם כ-20 מודעות דרושים עם מספר הטלפון שלי ובהן הציע "שכר עבודה אטרקטיבי למתקין בסך של כ-18,000 ש"ח לחודש. לדאבוני הרב, המודעה לא נשאה פרי ולא נערכה אלי כל פניה. לאחרונה התחוור לי, לאחר שהתקשרתי ללקוחה, כי הגם שאיני משתמש באפליקציה ולא נתתי את הסכמתי להיכלל במאגר המידע, אני מכונה באפליקציה 'חאפר מאשקלון'".

לדברי מנגיסטו, "כינוי זה מסביר את היחס המזלזל שקיבלתי מהלקוחות אליהם חייתי מתקשר טרם הגעתי, מדוע התקשיתי למצוא כוח אדם שיעבוד איתי ו/או אפילו מדוע קשה לי במציאת בת זוג פוטנציאלית… מבדיקה שערכתי נדהמתי לגלות, כאשר אני מתקשר למשתמשים שונים אשר במכשירים הניידים שלהם מותקנת אפליקציית ME, בצג הטלפון שלהם יופיע הכינוי 'חאפר מאשקלון'. בניגוד למשמשי האפליקציה שלהם שליטה ולו קטנה במידע שנאגר עליהם, הרי לי אין כל שליטה על הכינוי בו אני מכונה. הכינוי 'חאפר מאשקלון' לא רק שהוא מבזה, מוציא לשון רעתי אלא פוגע בפרנסתי ובמציאת בת זוג פוטנציאלית".

גם בחיפוש באפליקציה מופיע כך כינויו

גם בחיפוש באפליקציה מופיע כך כינויו

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען כי פרטיותו של מנגיסטו נפגעה וכי החברה פרסמה מידע אודותיו "תוך הוצאת לשון רעתו", כמו כן נטען כי הוא לא הסכים כי פרטיו יכללו במאגר המידע של החברה.

התביעה הוגשה כאמור בדרך של תביעה ייצוגית כאשר הקבוצה שבשמה מוגשת התביעה היא "קבוצת הלא משתמשים באפליקציה".

מי הם אותם חברים בקבוצה? אלה שכלל לא נתנו כלל את הסכמתם להיכלל במאגר המידע של האפליקציה אך "פרטיהם נמצאים אגורים, לרבות כינויים שונים ומשונים שניתנו להם על ידי מי ממשתמשי האפליקציה וכל זאת ללא ידיעתם ו/או הסכמתם. מלבד העובדה כי לא נתנו את הסכמתם להיכלל במאגר בשמם האמיתי ו/או בכינויים כלשהם והכללתם בה, מהווה פגיעה בפרטיותם, הרי שהפעלת האפליקציה ללא כל מנגנון הגנה משמעותי, באופן המאפשר, ביו היתר, הוצאת לשון רעתם, מהווה רשלנות ורשלנות זו אפשרה את הפגיעה בשמו הטוב של התובע ושל יתר חברי הקבוצה".

עוד נכתב כי מטרת ההליך הזה הוא "פיצוי לחברי הקבוצה וכן הפסקת התופעה הפסולה". כמה פיצוי? 25 מיליון ש"ח לכל חברי הקבוצה.

עדיין לא הוגש כתב הגנה על ידי הנתבעים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר