יוסף קרני ובתו אוריה ז"ל
יוסף קרני ובתו אוריה ז"ל

"לא האמנתי שהיא תמות": ראיון כואב עם אביה של בת ה-7 שמתה לאחר שנשפך עליה מיחם

יוסף קרני משחזר את הרגעים שלא יישכח לעולם: איך שמע את בתו אוריה צועקת, כיצד בכתה לו שהיא רוצה לחזור הביתה ונזכר בעצב בילדה המסודרת והצנועה

פורסם בתאריך: 5.9.21 20:12

     

השבעה בבית משפחת קרני, הייתה המונית. רבים באו לנחם את ההורים האבלים של אוריה ז"ל בת ה-7 שהלכה לעולמה לאחר שמיחם של מים רותחים נשפך עליה.

הם מתגוררים בשכונת נווה הדרים, אליה עברו לאחר שנים ארוכות שבהן התגוררו במרכז קליטה אליו הגיעו לפני כ-15 שנה, לאחר שעלו מתימן.

האב יוסף, יושב בחצר הבית, על מזרן ומקבל את פני המנחמים. לידו מונח מחזיק מפתחות עם תמונה של אוריה הקטנה. הוא לעולם לא ישכח את אותו יום שישי, הייתי עם הילדים בגינה והיא היתה בפנים במטבח ופתאום שמעתי אותה צועקת. רצתי ושאלתי מה קרה? והיא אמרה לי שנשרפה. היא היתה בהכרה, אני הזמנתי אמבולנס, והם אמרו לי בינתיים לשלוח להם תמונה שלה, ואמרו לי לשים לה מים פושרים. אשתי שגם היא נכוותה ביד שלה כשטיפלה בה, אז היא הלכה איתה ואני נשארתי עם הילדים. הם לקחו אותה לתל השומר".

בהתחלה היא עדיין הייתה בהכרה וסיפרה לאביה איך זה בדיוק קרה, "היא עלתה, רצתה לקחת משהו מהארון למעלה, אנחנו בדרך כלל לא מסכימים לה. אבל היא עלתה בשקט כדי שאמא שלה לא תשמע,  וכשרצתה לרדת הבגד שלה שהיה ארוך קצת, נתפס בברז של המיחם וכשהיא ירדה נשפך המיחם על כל הגוף שלה. אם הייתי יודע שדבר כזה יקרה לא הייתי מכניס מיחם הביתה", הוא אומר.

אוריה קרני ז"ל

אוריה קרני ז"ל

היא הובהלה לבית החולים תל השומר, כאמור כשהיא בהכרה ובמצב בינוני. "היא בכתה ואמרה לי 'אני לא רוצה  ללכת לבית החולים'. גם שם היא אמרה לי 'אבא, אני לא רוצה להיות בבית החולים, אני רוצה לחזור הביתה', אמרתי לה אנחנו לא יכולים לעשות לך כלום בבית".

ביום ראשון, הגיע יוסף להחליף את אשתו בבית החולים, "כשהגעתי לשם המצב שלה הידרדר והיא כבר היתה מורדמת ומונשמת. הרופאים אמרו לי שהיא בסכנה. עשו לה ניתוחים והורידו לה את העור ובכל פעם ששאלתי אמרו לי שהיא בסכנה. הייתי שם כל השבועיים".

ההלוויה של אוריה ז"ל

ההלוויה של אוריה ז"ל. צילום: סוגרים שבוע

ביום רביעי שעבר, הרופאים התקשרו ואמרו להם שהם צריכים להיפגש עמם, "הם אמרו לנו 'אנחנו צריכים לדבר איתכם',  וסיפרו לנו שהיא בסכנה. אמרתי מה שיחליט הקדוש ברוך הוא, ישבתי לקרוא תהילים וישבתי ליד המיטה שלה עד ארבע בלילה כשהיא נפטרה. הייתי כל הזמן לידה. אני לא האמנתי שהיא תמות,  חשבתי שהיא תחזור לבית. הם היו מפחדים מהזיהום בדם ואמרו שלא יכולים לעשות כלום. בהתחלה היו אומרים שכשהיא תהיה יציבה יעשו לה השתלה, בסוף אמרו יש לה זיהום והיא בסכנה ולא יכולים לעשות כלום".

יוסף קרני ובתו אוריה ז"ל

יוסף קרני ובתו אוריה ז"ל

הכאב ניבט בעיניו כשהוא נזכר באוריה, "היא היתה ילדה צנועה, מסודרת, עוזרת לאמא. היא סיימה כיתה א' והכינה את כל הספרים שלה לכיתה ב' בבית הספר מעין חיים ושלום, היא רצתה לחזור לבית הספר. עשתה את כל השעורים, תמיד מסודרת".

הלווייתה התקיימה בבית העלמין באשדוד, שם מתגוררים רבים מבני משפחתו. אוריה הותירה אחריה הורים ושלושה אחים שהקטן שבהם בן 8 חודשים בלבד.

לצד הטרגדיה הקשה, המשפחה חווה גם משבר כלכלי. ההורים אינם עובדים וזקוקים לסיוע של תרומות או מזון. נכון לעכשיו מי שמסייע להם הוא יואל שאול, נציג האגודה לתרבות וטיפוח של יגאל בן שלום.

ניתן גם להעביר תרומות ישירות לחשבון הבנק של האב. בנק לאומי, סניף 925, מספר חשבון: 032496/39 על שם יוסף קרני.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר