הצפה ברחוב הנמר. צילום: ראובן ג'מיל, גור אלקטרוניקה
הצפה ברחוב הנמר. צילום: ראובן ג'מיל, גור אלקטרוניקה

אמפי ניקוז: האם נמצא הפתרון להצפות ברחוב הנמר באשקלון?

החלה ההיערכות העירונית לעונת החורף - החל מהקמת מערכת ניקוז תת קרקעית ושדרוג המערכות הקיימות ברחובות הנמר והרב יצחק ניסים ועד גיזום עצים וניקוי מערכות הניקוז בכבישים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 31.8.21 13:36

     

אחד ממוקדי ההצפות הידועים באשקלון, הוא רחוב הנמר. בכל חורף סוער וגשום יותר מהרגיל, עולים המים על גדותיהם ברחוב ההוא בשכונת נאות אשקלון.

הסרטונים של הקיאקים ששטים שברחוב, התמונות של הסירות המתנפחות של שירותי הכבאות וכמובן הבית מוצף המים של אליאס מועלם ממלאים את הרשתות בימים שבהם מתרחשות סערות.

בית משפחת מועלם באחת ההצפות

בית משפחת מועלם באחת ההצפות

מועלם שניהל הליכים שונים מול העירייה ותובע מיליונים, כבר הרים ידיים מזמן מול איתני הטבע ומול הניקוז השכונתי. העירייה ניסתה לא מעט פתרונות מהירים כמו הצבה של משאבות ביוב, או הצבת מחסומים שאמורים להסיט את המים למקום אחר, אבל כל הפתרונות הללו לא עזרו.

הפעם, לאחר למעלה משני עשורים, נראה שלקחו בעירייה ברצינות יתרה את הבעיות הקשות מהן סובל רחוב הנמר וביצעו עבודות תשתית גדולות.

העבודות הולכות ונשלמות בימים אלו ובמסגרתן נערך שדרוג מערכת הניקוז הקיימת וביצוע פתרון לאגירה ושאיבת מי הגשמים על ידי הקמת "אמפי" ייעודי שצפוי לקלוט בשיאו 2,800 קוב מי גשמים. האמפי מחובר למערכת הניקוז ולבורות החלחול אליהם יועברו מי הגשמים ומשם היישר אל תוך האדמה.

כמו כן, בוצעו עבודות במוקד הצפות נוסף – ברחוב יצחק ניסים בשכונת שמשון, שם הוקמה מערכת ניקוז תת קרקעית חדשה.

אמפי ניקוז – כך זה יעבוד:

במקביל לכך, ההערכות לחורף באגף שיפור פני העיר (שפ"ע) בעיריית אשקלון מתרכזת בנושאים המרכזיים, כגון איתור עצים מסוכנים וגיזומם במטרה להסדיר את שדה הראיה של הנהגים בכבישים, למנוע נפילת עצים כתוצאה מרוחות חזקות ולמזער פגיעה בתשתיות ועמודי חשמל.

עבודות היערכות לחורף

עבודות היערכות לחורף

בעירייה אומרים כי באגף שפ"ע נערכים עם צוותים מיוחדים להצפות, רכבים מותאמים לסופות, ניקיון חולות ברחובות למניעת סחף והיערכות הצוותים לטיפול בזמן אמת. "באגף הביטחון בעירייה מתבצעת היערכות לקראת אירועים כמו כמויות גדולות של מי גשמים בפרקי זמן קצרים, על ידי רכבי הביטחון העירוני שיפעלו למתן סיוע לתושבים בזמני מצוקה עם אמצעי חילוץ מתאימים. האגף נערך לחסימות כבישים וצוותי סיוע שיתנו מענה למקומות שעלולים להוות סכנת חיים. במטרה להיות מוכנים לכל תרחיש ההיערכות כוללת גם פתיחת חדר מצב עם מנהלי המכלולים ברשות, גורמי משטרה, כיבוי אש ומד"א בחמ"ל העירוני", נמסר מהעירייה.

עבודות היערכות לחורף

עבודות היערכות לחורף

כמו כן, אגף התפעול בעירייה מבצע בימים אלו עבודות לניקוי מערכות הניקוזים בכבישים, מדרכות, מוסדות חינוך וציבור ומבנים בכל רחבי העיר. כאשר גם המוקד העירוני יפעל 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע ויהיה זמין עבור התושבים לדיווחים על מפגעים מסוכנים.

עבודות היערכות לחורף

עבודות היערכות לחורף

"לאחר עשרות שנים, אנחנו מביאים בשורה משמעותית לתושבי רחוב הנמר שסבלו מהצפות חוזרות ונשנות מידי חורף", מסר ראש העיר, תומר גלאם, "מדובר בעבודות חסרות תקדים ובהיקפים שטרם נראו כמותם במטרה שנזכה לראות את ההשפעה החיובית שלהם כבר בחורף הקרוב. במקביל, אנחנו נערכים כבר בימים אלו לעונת הסתיו שעל פי התחזיות תהיה גשומה מהרגיל וכן לעונת החורף. אנו מבצעים פעולות מנע מקדימות ונערכים עם מתן סיוע, כוח אדם ותשתיות חדשות ומתקדמות במטרה להעניק לתושבי אשקלון את המענה והשירות הטובים ביותר גם בתחום זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר