אלי אלעזרא. צילם: נבו נעים
אלי אלעזרא. צילם: נבו נעים

נסגר התיק נגד אלי ואורן אלעזרא בפרשת הייבוא המקביל: "הם הקורבנות"

הפרקליטות הודיעה היום לאלי אלעזרא ולאחיינו אורן אלעזרא כי לא תגיש נגדם כתב אישום בפרשת הייבוא המקביל, מה שיביא לסגירת התיק נגדם. יחד עם זאת הודיעה הפרקליטות כי כתב אישום יוגש נגד חברת אלבר וכנגד גורמים נוספים שעבדו בחברה. באלבר מפנים אצבע מאשימה כלפי המנכ"ל לשעבר של החברה

פורסם בתאריך: 5.8.21 19:51

     

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום לחברת אלבר כי החליטה לסגור את התיק נגד יו"ר קבוצת אלעזרא, אלי אלעזרא ונגד אחיינו, מנכ"ל אלבר, אורן אלעזרא בפרשת הייבוא המקביל. כך הודיעה קבוצת אלעזרא בהודעה לבורסה.

ההחלטה הזאת באה בעקבות שימוע שהתקיים לשניים, ומסיימת סאגה בת שש שנים, מאז שנעצר אלעזרא.

אורן אלעזרא

אורן אלעזרא

בהודעה של קבוצת אלעזרא לבורסה נמסר כי כתב אישום יוגש נגד חברת "אלבר", "בשלב זה טרם הוגש כתב האישום נגד אלבר ציי רכב וכי אלבר בוחנת את אפשרויות הפעולה בקשר עם ההודעה כאמור, אשר יביאו באופן המיטבי לסיום הפרשה אשר לעמדתה של אלבר נעשתה על-ידי אותם גורמים מעורבים אחרים (אשר סיימו את דרכם באלבר לפני למעלה מ-6 שנים), ללא ידיעתה ומעורבותה הפעילה של אלבר", נכתב בהודעה.

עם קבלת ההודעה לבורסה מסר דובר קבוצת אלעזרא בתגובה כי, "כעת לאחר שנקבע רשמית כי כנגד אלי אלעזרא ואורן אלעזרא, לא יוגש כתב אישום וכי הם הקורבנות באירוע המצער והקשה הזה, החברה מגבשת את צעדיה בגין הנזק הכספי שנגרם לה עקב התנהלותו של ינון עמית, מנכ"ל אלבר לשעבר שסיים את תפקידו בשנת 2015. עוד הוסיפו מקבוצת אלעזרא כי הם מודים לפרקליטות על כך שביצעה את מלאכתה נאמנה והם מודים במיוחד לעורכי הדין, שרון כהנא, ציון אמיר ונתי שמחוני שבזכות עבודתם המדהימה יצא הצדק אל האור".

ינון עמית שבינתיים הפך לאחד הבעלים של חברת אוטו מקס" המתחרה באלבר, סירב להגיב לדברים.

ינון עמית. צילום: עופר וקנין

כזכור, על פי כתבי החשדות שנשלחו לפני כשנה, בשלהי שנת 2013 התקבלה החלטה בחברת אלבר על הקמת תחום פעילות של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו על ייבוא מקביל של כלי רכב, ולפיו יש לייבא רכבים רק מסוכנים מורשים ספציפיים. ברשות המסים חשדו כי אלבר באמצעות אלי אלעזרא והמנכ"ל דאז, ינון עמית פעלו לרכישת רכבים מדילרים שונים תוך זיוף מסמכים על ידי איש עסקים אמריקאי, שהפך לעד מדינה, כאילו הרכבים נרכשו מחברה שהיא סוכן מורשה של טויוטה והונדה.

סניף אלבר מכירת רכב באשקלון

אלבר הגישה את ההסכמים המזויפים וכן מסמכי תקינה מזויפים למשרד התחבורה וקיבלה על בסיסם במהלך שנת 2014 היתר ורישיונות לייבא לישראל כלי רכב מתוצרת טויוטה והונדה. על בסיס ההיתר ורישיונות היבוא הללו, הכניסה חברת אלבר מארה"ב לישראל, עד לפתיחת החקירה נגדה בחודש יולי 2015, לא פחות מ-1,839 כלי רכב, אשר נרכשו תמורת סכום השווה לכ-176 מיליון ש"ח.

כמו כן, נטען כי על מנת להשתמט מתשלום מסי ייבוא נמנעה אלבר מדיווח על עלויות הרכישה האמיתיות של כלי הרכב. בהצהרות הייבוא של כלי הרכב הצהירה אלבר על עלויות רכישה כוללות הנמוכות בלמעלה מ-4 מיליון ש"ח מהעלויות האמיתיות. בנוסף, על פי החשד בוצעו עבירות של רישומים כוזבים במסמכי התאגיד של חברת אלבר. הרישומים הכוזבים נועדו ליישב את הפער בין הכזב שבחשבוניות לבין התנועות הכספיות מחברת אלבר לחברות שבשליטת איש העסקים האמריקאי, שבאמצעותו נרכשו כלי הרכב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר