מתרחצת בים. אילוסטרציה: אלכס ליבק
מתרחצת בים. אילוסטרציה: אלכס ליבק

"תקף, הכה, בעט, אנס": עונש מאסר לאלי טדסה מאשקלון שהורשע באונס אלים בחוף דלילה

7.5 שנות מאסר נגזרו על תושב אשקלון, אלי טדסה שהורשע כי תקף באלימות קשה אישה אקראית בחוף הים ואנס אותה. לאחר המקרה, עזבה המתלוננת את הארץ. הסנגורית של טדסה טענה כי יש להקל בעונשו בין היתר כי החדיר אצבע באופן "לא עמוק"

פורסם בתאריך: 22.7.21 11:01

     

"המתלוננת, עולה חדשה מאוקראינה, נחה על מגבת מול גלי הים, והחליטה להמשיך את שלוותה ולראות את שקיעת החמה. אולם הלילה בחוף אשקלון הביא עמו טורף, שלא ראה את המתלוננת כאדם, אלא כטרף, מושא ליצרו. הנאשם החריד את בדידותה, הפר את שלוותה, כפה את נוכחותו, תקף, הכה, בעט, משך, השכיב, אנס באצבעותיו, ואף ניסה לבצע מעשה סדום אוראלי. הנאשם, יליד 1985, אדם עובד, נשוי ואב לשלושה ילדים. הנאשם נחשב עד עתה לאיש טוב, אך הורשע לאחר שמיעת ראיות בתקיפה מינית אלימה, תקיפה יחידה אך מחרידה. זהו גזר דינו"

כך פתח שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אלון אינפלד, את גזר הדין שניתן לאלי טדסה, תושב אשקלון בן 35 שהורשע בכך שתקף באלימות אישה אקראית בחוף הים, אנס אותה וניסה ולבצע בה מעשה סדום בכוח.

על פי הכרעת הדין שבה הורשע טדסה, המתבססת על עדות המתלוננת וראיות תומכות, בתאריך 22.09.2018, בילה טדסה עם חבריו ושתה משקאות אלכוהוליים בחוף דלילה באשקלון. סמוך לשעה 19:00 פגש טדסה במתלוננת, עולה חדשה אשר נחה בשלווה על מגבת בחוף. הוא פנה  אליה בניסיון ליצור עמה שיח, כאשר בידו בקבוק בירה פתוח. אולם היא, אשר אינה דוברת השפה העברית, התעלמה מניסיונותיו החוזרים, הפצירה בו כי יניח לה ואף שינתה מקום ישיבתה. למרות זאת, הוא הגיע למקום מושבה החדש, המשיך לפנות אליה בשיחה, ולא הניח לה.

כעבור מספר דקות, החל טדסה לתקוף ולנקוט באלימות קשה כלפיה, ועבר לביצוע עבירות מין. טדסה, כך על פי גזר הדין, משך בשערותיה של המתלוננת, חבט בפניה ובבטנה באגרופים פעם אחר פעם, והפילה על הקרקע. הוא חנק אותה בצווארה באמצעות ברכיו, ובשלב מסוים גם ניסה למשוך אותה, ללא הצלחה, לעבר הגלים. זאת, תוך שהוא מאיים באנגלית כי יהרגנה.

חוף דלילה. צילום: דני סבח

חוף דלילה. צילום: דני סבח

בשלב כלשהו במהלך תקיפה זו, בהיותה שוכבת על גבה על החול, הכניס טדסה את ידו בכוח אל מתחת למכנסים הקצרים ולבגד הים שלבשה המתלוננת והחדיר לפחות אצבע אחת לאיבר מינה תוך שהוא גורם לה לחבלה באיבר מינה.

בשלב מסוים התיישב טדסה על ברכיו מול פניה של המתלוננת, בעוד שהיא שוכבת על הצד. הוא חנק אותה בידו האחת, ובידו השנייה הוציא את איבר מינו מתוך מכנסיו וקירב אותו לפניה בכוונה להחדירו לפיה ללא הצלחה. הוא גם קירב בכוח את ראשה של המתלוננת, כדי להביא את פניה לקרבת איבר מינו, תוך שהוא מאיים עליה באנגלית כי יהרגנה, אם לא תשתף פעולה.

כמעט לכל אורך התקיפה נאבקה המתלוננת בכל כוחותיה בטדסה, וניסתה להתנגד למעשיו. בתוך כך, במהלך המאבק, היא משכה בשרשרת שלו עד אשר נתלשה. היא אף ניסתה בשלב מסוים גם לדבר על לבו כי יניח לה, וניסתה לברוח ולצעוק לעזרה.

איש לא יודע כיצד היה נגמר המקרה הזה אלמלא עבר במקום עובר אורח אשר הבחין במתרחש והתקרב למקום, מה שגרם לטדסה להרפות מהמתלוננת ולהימלט מהמקום.

עובר האורח סייע למתלוננת, אשר הייתה בוכייה, חבולה ומדממת. היא פונתה באמבולנס לבית חולים. בבדיקה, נמצא כי היא סובלת משריטות בפניה וממספר רב של חבלות ושטפי דם, בצווארה, בידיה ובאיבר מינה. נקבע, כי כתוצאה מהאירוע סבלה המתלוננת ממצב נפשי ירוד ומכאבים בפניה.

"שמחה שנותרתי בחיים"

לאחר האירוע תיארה המתלוננת את שחוותה ואת התחושות הקשות שחוותה באותם רגעים, כאשר חוותה לראשונה בחייה אירוע אלימות שכזה. היא תיארה את הפחד שחוותה, את חוסר האונים כאשר אף אחד לא בא לסייע לה, ואת האימה שחשה כאשר חששה כי טדסה מתכוון להרוג אותה. עוד היא תיארה את הפגיעות הפיזיות הקשות שחוותה כתוצאה מהאירוע אשר ליוו אותה זמן ממושך לאחר האירוע "הייתה לי בעיה עם הלסת, עם היד וחבלות בפנים", סיפרה.

צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

כמו כן, המתלוננת הדגישה את הפגיעה הנפשית הקשה אשר נגרמה לה בעקבות האירוע, ההשלכה האקוטית מיד לאחר האירוע, והשלכות משמעותיות המתקיימות עד היום. המתלוננת תיארה גם קשיים שונים באינטראקציות שלה בחברה, שהיו מאוד חריפים בתקופה הראשונה, ואשר חלקם נותרו עמה זמן רב.

המתלוננת ציינה כי האירוע שחוותה היה אחד מן השיקולים שגרמו לה לעזוב את ישראל ולחזור לארץ מולדתה, שכן תיארה את החשש להישאר בארץ בעקבות האירוע. כמו כן, היא מבהירה כי על טדסה להימצא תחת סורג ובריח, "אני שמחה שנותרתי בחיים, שהוא מאחורי סורג ובריח ושהוא לא יכול לתקוף אישה אחרת", אמרה.

הסנגורית: "מדובר בהחדרת אצבע באופן 'לא עמוק'"

במהלך המשפט העידה אשתו של טדסה ותיארה אותו כאדם טוב, עובד ואהוב, אשר דואג ותורם רבות לסביבתו הקרובה. היא מסרה גם כי הוא אבא טוב, אשר דואג ומטפל בילדיו במסירות. וסיפרה על הקושי שעובר על משפחתה, מעת שהחלו להתנהל ההליכים המשפטיים.

עו"ד אדווה וייצגן התובעת במשפטו של טדסה דיברה על כך שקיים פער גדול בין תחושת הביטחון האישי של גברים לבין תחושת הביטחון האישי של נשים, ברחובות ישראל. נטען, כי חוויה בסיסית של נשים בישראל, היא קיומו של חשש מתמיד מפני תקיפה מינית, במקומות בודדים או בשעות החשכה, במרחב הציבורי. וייצגן עתרה "להביא לשינוי עמוק במציאות חברתית זו, אשר פוגעת באופן בלתי שוויוני בחופש התנועה של נשים ונערות בישראל", כך נכתב.

הפרקליטה וייצגן דרשה להחמיר בעונשו של טדסה בטענה כי יש לקחת בחשבון את האכזריות, האלימות וההתעללות של טדסה במתלוננת. שכן, הנאשם ניסה להכניע המתלוננת בכל דרך אפשרית, באלימות בלתי פוסקת בין אם באחיזה, בין באגרופים לאזור הפנים והבטן ובין בבעיטות, לרבות גרירה לעבר הים. והדגישה כי טדסה חדל ממעשיו אך ורק בשל תושיית המתלוננת והתערבות עובר אורח. היא דרשה לגזור עליו בין 10 ל-14 שנות מאסר.



טדסה, חשוב לציין מכחיש את קרות האירוע וטוען לחפותו.

הסנגורית של טדסה, מנגד ביקשה להקל בעונשו והסבירה מה הן הנסיבות לקולא. היא הדגישה כי יש להיזהר ממתן פרשנות מחמירה למעשיו המיניים. בנוגע לעבירת האונס, הדגישה הסנגורית כי "מדובר בהחדרת אצבע חד פעמית רגעית באופן 'לא עמוק' כפי שאף הדגישה המתלוננת". באשר לעבירת הניסיון למעשה סדום אוראלי, עמדה הסנגורית על כך, כי גם הוא "היה קצר ונקודתי, ולא כלל כל התחככות או מגע אחר". לאור הנסיבות הללו טוענת הסנגורית כי יש להבחין בין מקרה זה למקרים אחרים. הסנגורית טענה כי העונש של מרשה אמור להיות בין 4 ל-7 שנות מאסר.

"עבירת מין מסוג 'אונס בשדה'"

השופט אלון אינפלד, ראש ההרכב בבית המשפט המחוזי כתב בהחלטתו "עסקינן, באירוע אחד, של פגיעה במתלוננת 'אקראית', במובן זה, שהיא לא הכירה את הנאשם, והיא נקרתה בדרכו במקרה. לפיכך, זוהי עבירת מין מהסוג המכונה 'אונס בשדה', קרי פגיעה בלתי מתוכננת מראש, בנפגעת מזדמנת. זאת, כאשר, הנאשם רואה בנפגעת מעין 'ציד מזדמן', כלי מקרי לפרוק יצריו, שאותם אין בלמיו הפנימיים מרסנים. המעשה היה במקום ציבורי, ולא רחוק מעין אדם. אולם הנאשם לא חשש להפליג באלימות קשה. 'צעקה' המתלוננת 'ואין מושיע לה' (דברים כ"ב), לפחות למשך דקות ארוכות בהן חוותה אימת מוות".

השופט אלון אינפלד. צילום: אתר בתי המשפט

השופט אלון אינפלד. צילום: אתר בתי המשפט

בשיקולים להקל עם טדסה, ציין השופט את עובדת היותו נעדר עבר פלילי, ואת התרשמותו כי מדובר "באדם שעוזר אב טוב ומסור, בעל תומך, חבר טוב שתורם רבות לסביבתו ואדם אשר מסייע למשפחתו, לחבריו ואף לאחרים. התנהגותו החיוביות של הנאשם ותרומתו לחברה, שופכים אור חיובי על אישיותו", כתב השופט וציין גם את הפגיעה הצפויה במשפחתו, כתוצאה מהעונש אשר ייגזר עליו.

לאור זאת הוא החליט לגזור את דינו של טדסה ל-7.5 שנות מאסר וכן פיצוי בגובה 70 אלף ש"ח למתלוננת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר