אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage
אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

אישום: אלי טדסה מאשקלון אנס והיכה אישה בחוף הים

עם טעות במסדר הזיהוי, אבל עם ראיות DNA: כך נלכד הנאשם באונס הברוטאלי והאלים שהתרחש בחוף הים באשקלון. טדסה, בן 33 ונטול עבר פלילי מכחיש את החשדות המיוחסות לו

פורסם בתאריך: 21.10.18 15:27

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית משפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד אלי טדסה, בן 33 מאשקלון, בגין עבירות של אינוס, נסיון למעשה סדום ותקיפה הגורמת חבלה של ממש שביצע במתלוננת, בת 42, בחוף דלילה באשקלון.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אדוה וויצגן לוי, ביום 22.09.18 בשעות אחר הצהריים, הגיע טדסה יחד עם אחרים לחוף דלילה באשקלון, והם בילו בחוף ושתו משקות אלכוהוליים. בסביבות השעה 19:00, ניגש טדסה אל גברת ששהתה בחוף וניסה לשוחח עמה. המתלוננת לא הבינה את שפתו ואמרה לו באנגלית, שהיא רוצה להיות לבד ושיניח לה.

אלא שהוא לא שעה לבקשתה והתיישב לידה ולפתע, אחז בחוזקה בשערה ביד אחת ובידו השנייה, חבט באגרופיו בפניה, פעם אחר פעם, ולא חדל ממעשיו חרף התנגדותה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




טדסה, כך על פי כתב האישום, הפיל את האישה עד שנשכבה על החול, לחץ עם ברכו בכוח על צווארה, הניח את ידיו על צווארה וחנק אותה בכוח, ולאחר מכן שחרר את אחיזתו מצווארה והמשיך להכותה באגרופיו בפניה ובבטנה. במהלך התקיפה, כך על פי האישום, ביצע בה טדסה, עבירות של אינוס וניסיון מעשה סדום.

האישה שניסתה להתנגד למעשיו של טדסה, נאבקה בו, משכה ותלשה את השרשרת שענד על צווארו. אבל הוא המשיך לתקוף אותה, משך בשערה וגרר אותה כך לעבר הים, תוך שהוא אומר לה באנגלית שהוא יהרוג אותה. האישה החבולה ביקשה מטדסה שיפסיק, ועל מנת להרגיעו, החלה לדבר איתו באנגלית ושאלה אותו איך קוראים לו ואם יש לו אחיות.

מתרחצת בים. אילוסטרציה: אלכס ליבק

מתרחצת בים. אילוסטרציה: אלכס ליבק

טדסה השיב לה ששמו אלכס או סשה או בדומה לכך, ובאותו הרגע האישה ניצלה את ההזדמנות, קמה והחלה לברוח כשהיא צועקת לעזרה. טדסה דלק מיד אחריה, השיג אותה והפיל אותה על הארץ, והחל שוב לחנוק אותה ולהכותה באגרופים בפניה. היא לא ויתרה והמשיכה להיאבק בו כשהיא שכובה על החול וצועקת לעזרה. עובר אורח שהבחין במתרחש התקרב אל השניים ורק אז טדסה חדל ממעשיו וברח מהמקום.

האישה פונתה באמבולנס לבית החולים "ברזילי", שם נמצא כי היא סובלת מחבלות רבות בגופה.

לכידתו של טדסה התאפשרה לאחר שאנשי הזיהוי הפלילי של המשטרה אספו פריטים שונים מהזירה כמו השרשרת שהנאנסת תלשה מצווארו במהלך התקיפה והאונס ונותרה בזירה, בקבוק בירה שהחזיק בידו, וכתמי דם. ראיות DNA נמצאו על השרשרת וגם על גבי בקבוק הבירה שנתפס. הראיות הללו אישרו למעשה את זיהויו של טדסה כמי שביצע לכאורה את המעשים.

עוצרים חשודים בביתם. צילום: דוברות המשטרה

מעצר חשוד. צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בחקירותיו זיהה טדסה את השרשרת שנתפסה בזירה כשרשרת זהה לשרשרת שהיתה שייכת לו אלא שלטענתו השרשרת נפלה בים בנסיבות שאינן זכורות לו. בהמשך חקירתו טען כי השרשרת נפלה בחוף הים כשהתווכח עם בחור ובחורה זרים אותם פגש כשיצא מן הים. לטענתו הבחורה אמרה לו "מה אתה מסתכל עליי" ודחפה אותו ועקב כך נפלה לו השרשרת. הוא בתגובה תקף אותה ב"כאפה" בפניה. המשיב טען כי גם הגבר תקף אותו באירוע, אך בהמשך העימות שנערך לו עם המתלוננת, חזר בו וטען כי לא נכח שם גבר ואולי "דמיין אותו", כי היה לו עוד אירוע אלימות באותו ערב.

בחקירותיו הכחיש טדסה שאנס את האישה וניסה לבצע בה מעשה סדום, הוא טען שאינו מזהה אותה ואינו זוכר כיצד נראתה אותה אשה אלמונית שתקפה אותו בים ובכל פעם שנדרש לענות לשאלות קשות טען שהוא סובל מבעיות בזיכרון. בטרם הגעתו לחקירה, מחק טדסה את כלל נתוני הטלפון הנייד שלו, ולכן לא ניתן היה למצוא בו תמונות, הודעות וכו', הוא עשה זאת שלושה ימים לפני מעצרו והסביר כי עשה זאת מחשש לווירוסים שתקפו את הנייד.

גם חבריו שנחקרו, קשרו אותו למקרה כאשר אחד מהם סיפר כי כאשר פגש אותו לאחר האירוע ראה שריטות בצווארו וחבר אחר סיפר כי בערב הבילוי בים סיפר לו טדסה לפני שנפרדו "שהביא למישהי כאפה".

נקודת חולשה מסוימת קיימת בתיק הזה והיא מסדר הזיהוי. במסדר זיהוי תמונות שנערך לאישה מספר שבועות לאחר האירוע, ובו הוצגו לה תמונות של מספר בני אדם, היא לא זיהתה את טדסה ודווקא הצביעה על אדם אחר כמי שביצע בה את המעשים החמורים. בפרקליטות מסרו בהקשר לזה כי "עם זאת, במהלך העימות שנערך בין המתלוננת למשיב ציינה המתלוננת כי היא מזהה את חלק התחתון של פניו של המשיב, אזור השפתיים, ואת המימיקה של פניו כשהוא חייך ודיבר. כמו כן המתלוננת בהודעתה ציינה כי המשיב היה נמוך ממנה כפי שנבדק ונמצא נכון בזמן העימות ביניהם. המתלוננת הסבירה כי התקיפה הייתה בשעת חשיכה כך שאין ראיה זו שומטת את הקרקע תחת הראיות האחרות והמבקשת תטען כי מכלול הראיות שפורט לעיל ובפרט הדנ"א של המשיב, מובילים למסקנה חד משמעית לפיה המשיב הוא האדם שתקף ואנס את המתלוננת, כך שבמקרה זה אין ליתן משקל למסדר הזיהוי השגוי".

בפרקליטות גם הגישו בקשה למעצרו של טדסה עד תום ההליכים נגדו "שכן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון המתלוננת ואת בטחון הציבור בכללותו. חשש זה נלמד מכך שהמשיב, תקף ואנס את המתלוננת באכזריות ובברוטליות, בחוף ים מרכזי, עת היו בחוף מתרחצים אחרים, כל זאת ללא היכרות מוקדמת בינו לבין המתלוננת. המשיב המשיך בתקיפה והתעללות האכזרית במתלוננת חרף התנגדותה העזה והפצרותיה של המתלוננת, תוך שהוא גורם לה חבלות בגופה, בפניה ובאיבר מינה, וחדל לבסוף ממעשיו רק כאשר התקרב למקום עובר אורח".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר