אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן
אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

נקבע מועד לאירוע הגאווה באשקלון: באיזה מקום העירייה ביחס ללהט"ב?

בעוד שבועיים וחצי יתקיים אירוע הגאווה השלישי באשקלון. בינתיים, מתפרסם מדד הגאווה ברשויות המקומיות ובו ממוקמת עיריית אשקלון במקום ה-27 בארץ ביחס לקהילת הלהט"ב

פורסם בתאריך: 5.7.21 19:10

     

אירועי ומצעדי הגאווה מתקיימים ברחבי הארץ מזה כמה שבועות, וכעת הגיע גם תורה של אשקלון לקיום האירוע השנתי והמרכזי של הקהילה הגאה.

מדובר באירוע הגאווה השלישי המתקיים בעיר, כאשר בשנתיים הקודמים התקיימו ברחבת חוף דלילה. אלא שהשנה ישנם שיפוצים בחוף ולכן האירוע יתקיים בחנייה של אשקלונה. האירוע צפוי להתקיים בתאריך 22 ביולי, בשעה 18:00 והוא צפוי להיות צבעוני ומקפיץ כמו באירועים הקודמים.

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

בינתיים מפרסמת האגודה למען הלהט"ב את מדד הגאווה ברשויות המקומיות ממנו עולה כי עיריית אשקלון מדורגת במקום ה-27 מתוך 47 רשויות מקומיות בארץ ביחס ללהט"ב. במקום הראשון והשני מדורגות עיריות ת"א יפו וגבעתיים ובתחתית הרשימה עיריות נהריה, יבנה ובית שמש.

מקום 27 במדד הגאווה ברשויות המקומיות

מקום 27 במדד הגאווה ברשויות המקומיות

המדד בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדדו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות ללהט"ב  והתאימה את הטפסים העירוניים עבור משפחות גאות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.

מנתוני המדד עולה כי באשקלון פועלת קבוצת ארגון הנוער הגאה איגי במימון מלא של העירייה וקיים עובד סוציאלי אחראי בנושא להט"ב.

לצד זאת, העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ואינה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך והרווחה בנושא להט"ב. בנוסף, אין מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיר.

על פי הנתונים הארציים, כ-11 ערים ורשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים מהרשות המקומית וכ-28 רשויות מקומיות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות ו-20 מתוכן התאימו את הטפסים באופן מלא. בכ-21 רשויות מקומיות קיים עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב וכ-17 רשויות ביצעו הכשרה בנושא להט"ב לצוותי הרווחה.

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

"בשנים האחרות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה", אומר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי, "נתוני המדד מראים את כוחה הארצי של הקהילה הגאה והמאבק הגאה בכל הארץ. אנחנו רואים ורואות יותר ויותר ראשי עיר, חברי מועצה, פעילים ותושבים ותושבות שמצטרפים למסע שלנו לשוויון וביטחון עבור כל אחד ואחת. בכל הארץ יש התעוררות של עשרות התארגנויות גאות של פעילים ופעילות מהקהילה הגאה שאנחנו מלווים ושפועלות יום יום ליצירת מרחב בטוח ללהט"ב בכל יישוב, עיר וכפר ברחבי הארץ. המאבק שלנו לחיים בביטחון ובכבוד ולהיות מי שאנחנו בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים ואנחנו נמשיך להביא את אור הסובלנות והגאווה לכל ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר