הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה
הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה

"העירייה מפלה את הציבור החילוני": מופעי חול המועד באשקלון רק לציבור החרדי

היכל התרבות שהיה סגור בשנה האחרונה יפתח את שעריו במהלך חול המועד לשמונה מופעי תרבות, אלא שהם מיועדים רק לציבור החרדי והדתי בעיר. מופעי תרבות לציבור הכללי אין וזה מאכזב לא מעט תושבים. "ראש עיריית אשקלון, מפלה לרעה את תושביה החילוניים והמסורתיים לטובת פטרונו הרב ברדא", אומר פעיל הציבור ויקטור בן עמי. ח"כ קושניר: "הדרת חילונים מהמרחב הציבורי"

פורסם בתאריך: 26.3.21 10:11

עדכון אחרון: 28.3.21 22:26

     

אחרי שנה שהיה סגור, היכל התרבות חזר לפני מספר ימים לפעילות עם הצגה שעלתה במוצאי השבת. היה נדמה כי עם החזרה לשגרה, ינצלו בעירייה את העובדה הזאת בכדי לקיים אירועים רבים בהיכל התרבות בעיקר בחול המועד.

אלא שעל פי הפרסומים של העירייה, שבוע חול המועד בהיכל התרבות יוקדש כולו לאירועים למגזר הדתי והחרדי בלבד וכמובן "בהשתתפות הרב יצחק ברדא וראש העיר תומר גלאם". גורם עירוני שנחשף לפרסום הזה מתח ביקורת על העירייה, "דווקא את חול המועד העירייה הייתה צריכה לנצל כדי להחזיר את הציבור לאולמות. כבר שנה שהציבור מחכה להופעות והצגות ומה שהם מקבלים זה פסטיבל עם אמנים חרדים כשלא שוכחים לפרסם את ראש העיר ופטרונו. זה בסדר שיארגנו לדתיים אירועים, אבל למה שוכחים את האחרים?".

המופעים לחרדים בהיכל התרבות

המופעים בהיכל התרבות בחול המועד

כך בכל אחד ימי חול המועד בהיכל התרבות, יתקיימו שני מופעים, אחד בשעה 16:00 והשני בשעה 20:30. כאשר בשעה 16:00 יעלו המופעים המותאמים יותר לילדים ובשעה 20:30 למבוגרים, עם הופעות של זמרים ידועי שם בקרב הציבור החרדי ובסך הכל שמונה מופעי תרבות.

היכל התרבות. צילום: פבל

היכל התרבות. צילום: פבל

ומה יהיה לציבור הכללי בחול המועד? לא זמרים ולא מופעים, אלא פסטיבל "סלפי" במרינה באשקלון שיכלול קירות צילום שהעוברים והשבים יוכלו להצטלם לידם.

פסטיבל סלפי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

פסטיבל סלפי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"קירות צילום ענקיים, מגניבים ותלת ממדיים ימתינו לתושבים במתחם המרינה ויאפשרו להם להיות הכוכבים של התמונה", נמסר מהעירייה, "כמו כן, שחקני שטח ודמויות מוארות, מוזיקה מהנה ותאורה מיוחדת יקשטו את המרינה ויעניקו אווירה של פסטיבל חזרה לשגרה וסיוע לעסקים המקומיים במקום. גם רדיו דרום 101.5 יצטרף לחגיגה ויעביר שידור חי מהמקום".

פסטיבל סלפי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

פסטיבל סלפי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

פעיל הציבור, ויקטור בן עמי, שגם נוהג לבלות בהיכל התרבות והמתין זמן רב לחזרה לשגרה, מאוכזב מכך, "אשקלון הינה עיר מעורבת, בעלת רוב חילוני מסורתי, ולא חרדי, משכך מצופה מהעירייה לחלק באופן שווה את המשאבים השייכים לעיר ולאפשר לכלל האוכלוסייה, חרדית, מסורתית ובוודאי עבור הרוב החילוני, לבלות וליהנות בחג הפסח גם בהיכל התרבות", אומר בן עמי, "לי אישית הייתה ציפייה, בדגש לאחר שנת מגפת קורונה קשה, ליהנות מהופעת תרבות כסטנד אפ, שירה או הצגה. כמו רבים הצטערתי והתאכזבתי לשמוע כי ההיכל יהיה סגור להופעות תרבות בחול המועד. עיני חלילה איננה צרה, יחד עם זאת ברור כשמש כי ראש עיריית אשקלון, מפלה לרעה את תושביה החילוניים והמסורתיים לטובת פטרונו הרב ברדא וקהילתו החרדית הקטנה. וזוהי איננה הפעם הראשונה".

ויקטור בן עמי

בעיריית אשקלון מסבירים כי בדרך כלל היכל התרבות סגור בחול המועד, "עיריית אשקלון מקיימת גם בחג הפסח הזה אירועים לכלל התושבים. בין היתר, יתקיים פסטיבל 'סלפי', ראשון מסוגו בעיר, לכל המשפחה בחול המועד פסח במרינה באשקלון והיום, שישי, יגיע האולפן השקוף של 24 לשידור חי היישר מהטיילת בעיר. כלל האירועים, שיתקיימו על פי הנחיות התו הירוק, פתוחים לכלל התושבים. נזכיר כי היכל התרבות, מידי שנה, כלל לא פועל במהלך חול המועד ומיד לאחר החג ישובו להיערך בו מופעים והצגות מהשורה הראשונה עם מיטב האמנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חבר הכנסת אלכס קושניר, (ישראל ביתנו) התייחס לפרסום של מערכת כאן דרום, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הנה זה בא, גם לאשקלון! הדרת הציבור החילוני והמסורתי מהמרחב הציבורי, והעדפה ברורה לציבור החרדי. ההחלטה התמוהה להקצות את כלל האירועים בהיכל התרבות העירוני רק עבור הציבור הדתי, הינה במקרה הטוב טעות בשיקול דעת, ובמקרה הפחות טוב אפליה מכוונת. מקווה מאוד שהנהגת העיר תשקול מחדש את ההחלטה ותפעל לתקנה. אחרי שנה שלמה בה הילדים שלנו היו תקועים מול מסכי הזום, אין שום סיבה שלא יתקיימו בהיכל התרבות פסטיבלים, אירועי תרבות, הופעות שירה ועוד, ולא 8 הופעות בהשתתפות אמנים מהמגזר החרדי, שברור כשמש למי הם נועדו ואת מי הם משרתים. ולא, 'תערוכת קירות צילום' במרינה היא לא תחליף לאירועי תרבות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר