מפקד מגב. צילום: עדי תשובה
ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"ב. צילום: עדי תשובה

מפכ"ל המשטרה הבא: ניצב יעקב שבתאי, שנולד וגדל באשקלון

השר לביטחון פנים הכריע כי ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"ב יכהן כמפכ"ל המשטרה הבא. ניצב שבתאי יליד אשקלון ואמו עדיין מתגוררת בעיר. "אשקלון זו העיר שלי, ואני הכי אוהב אותה בעולם, נולדתי שם, גדלתי שם, וכל המשפחה שלי עדיין גרים שם", אמר שבתאי בעבר ל"כאן דרום"

פורסם בתאריך: 15.12.20 17:01

     

לאחר שנתיים עם ממלא מקום, החליט השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה כי ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול יכהן בתפקיד המשטרתי הבכיר. הוא המפכ"ל השני שהוא יליד אשקלון, אחרי ניצב יוחנן דנינו.

ניצב שבתאי, בן 56, נשוי פלוס שלוש בנות (19 ,23 ,28), יליד אשקלון שגר כיום בכרכור, הוא בן למשפחה ותיקה שעלתה לאשקלון בשנות ה-50. לשבתאי יש אח ושתי אחיות שכבר מילדות ספגו את אווירת המדים והרקע הביטחוני של אביהם ששון שבתאי ז”ל (נפטר ב-1988), שהיה במחתרת העיראקית. “בגלל אבא שהיה בעברו לוחם בעיראק ואחי שירת כקצין, אז כל הקטע של המדים זה משהו שדבק בנו כבר מגיל צעיר", סיפר שבתאי בראיון ל"כאן דרום", "להגן על המדינה ועל ערכי ארץ ישראל זה היה משהו שגדלנו איתו, ובשבילי היה זה אך טבעי להמשיך את הדרך הזו”.

ניצב יעקב שבתאי בכניסה לבית ילדותו באשקלון. צילום: עדי תשובה

ניצב שבתאי בכניסה לבית ילדותו באשקלון. צילום: עדי תשובה

בגיל 18 גויס כמפקד בסיס הפעלה במשמר האזרחי והפך לשוטר הצעיר ביותר במשטרת ישראל דאז, “באותה עת למדתי בבית הספר אורט אפרידר שבאשקלון ובמקביל פיתחתי את הקריירה המשטרתית שלי שהחלה בגיל צעיר. בגיל 15 וחצי הייתי פעיל במשמר האזרחי כמתנדב, בגיל 17 כבר ריכזתי את תחום ההתנדבות של המשמר האזרחי ולאחר מכן למדתי טכנאות מכונות במסגרת עתודה טכנולוגית בתל אביב עד שגויסתי כמפקד בסיס הפעלה במשמר אזרחי כשאני בן 18 והייתי השוטר הכי צעיר בארץ בשנים 82'-83'”, הוא סיפר בריאיון.



הוא כיהן בתפקידים רבים במג"ב כמו מפקד יחידת המסתערבים של הימ"מ, מפקד בית הספר ללוחמה בטרור (לוט"ר), קצין אג"מ במג"ב צפון ואז עבר למשטרה הכחולה ושם שימש בשורה של תפקידים: מפקד משטרת עירון, מפקד מרחב שומרון, מפקד מרחב שרון, עד שבשנת 2016 חזר למג”ב והפעם בתור מפקד משמר הגבול.

ניצב שבתאי עם אימו. צילום: עדי תשובה

"קוראת לי מרקו". ניצב שבתאי עם אימו. צילום: עדי תשובה

לניצב שבתאי, שכאמור, נולד וגדל בעיר אשקלון, ויש לו פינה ממש חמה בלב לעיר הולדתו. הוא גם זוכר היטב היכן הוא בילה בדייטים הרומנטיים שלו. “אשקלון זו העיר שלי, ואני הכי אוהב אותה בעולם, נולדתי שם, גדלתי שם, וכל המשפחה שלי עדיין גרים שם, ואימי עדיין נמצאת בבית בו גדלתי, בית ילדותי”, הוא סיפר. “לא משנה איזה חוף תראי לי באיים הקאריביים, אין על החוף של העיר הזו, שהיא בעלת פוטנציאל עצום מכל בחינה אפשרית. המקום שהכי אהבתי לבוא אליו כל השנים עד שעזבתי את הבית בצבא היה קבר השייח’ שנמצא על שפת הים, ואני מודה שזה היה אחד המקומות שאהבתי לעשות שם דייטים כי הוא רומנטי ביותר ועדיין קיים, למעוניינים לדעת”.

ניצב יעקב שבתאי בחוף היום של אשקלון. צילום: עדי תשובה

"אין על החוף של אשקלון". ניצב שבתאי בחוף הים של אשקלון. צילום: עדי תשובה

אף על פי שהוא גר כיום בכרכור הצפונית, הוא מגיע כאשר מתאפשר לו לבקר את אימא תקווה שגרה בשיכון דרומי בעיר, אבל לפי הכינוי שאימא שלו הדביקה לו, כנראה שזה לא קורה הרבה. “לצערי בגלל אופי עבודתי אני כמעט ולא מגיע לעיר לבקר את אימא, והיא כבר קוראת לי ‘מרקו’ כעקיצה על זה שמרקו חיפש את אימא שהייתה רחוקה ממנו”, הוא אומר בהלצה ומזכיר שאשקלונים תמיד שמחים לפגוש אשקלונים אחרים. “כמובן שיש אחוות אשקלונים כמו למשל עם רוני אוחנה (תנ”צ בדימוס, מפקד מג”ב ירושלים לשעבר) כשנפגשים אז ישר יש דיבורים על איפה למדת, מה עשית, וכולנו יודעים בלב שאין כמו אשקלטאון שלנו. ואולי יום אחד עוד אחזור אליה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר