השר ישראל כץ וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: סיון מטודי
השר ישראל כץ וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: סיון מטודי

אין הטבות מס לאשקלון | שר האוצר: "אשקלון היא עיר גדולה, לא כמו שדרות"

לאחר שראש הממשלה הבטיח הטבות לאשקלון. הגיע שר האוצר הגיע לאשקלון וצינן את הציפיות לעדיפות לאומית א' באשקלון, אך הבטיח הטבות לאזור התעשייה הצפוני

פורסם בתאריך: 26.11.20 14:52

     

אתמול הגיע שר האוצר ישראל כץ לאשקלון, הוא עשה זאת לאחר שהתעורר זעם רב בעיר.

כזכור, עם צאת השבת נורתה רקטה שמעזה לישראל התפוצצה בתוך מפעל באשקלון. כעבור שעות ספורות התברר כי הממשלה החליטה להביא בישיבתה למחרת החלטה לחיזוק עוטף עזה במיליארד ש”ח, אך שוב שכחה את אשקלון. ראש העירייה, תומר גלאם, התרעם על כך וצילם סרטון בו טען כי “לא יכול להיות מצב שכזה שכולם הבטיחו, מראש הממשלה ועד אחרון השרים לבוא לתת את הכלים לתושבים להתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו”.

הנזק שנגרם למפעל

מקום פגיעת הרקטה במפעל

גם ח”כ אלכס קושניר שהצעת חוק שלו להטבות מס לאשקלון נפלה, “רק השבוע! הפקרתם את יישובי העוטף וגם את העיר אשקלון. כל ההבטחות שלכם עד היום התבררו כבלוף אחד גדול”, כתב קושניר בחשבון הטוויטר שלו.


שנים של הבטחות:


מי שהשתתף בישיבת הממשלה הוא השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן שנזעק על ההתעלמות ממצוקתם של תושבי עירו וביקש להכניס גם את העיר אשקלון למפת יישובי עוטף עזה ולהכליל אף אותה בתכניות הסיוע השונות. “הגיע הזמן להכניס את אשקלון למפת העוטף”, אמר השר אביטן.

השר ישראל כץ וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: סיון מטודי

נשלח לבשר על הטבות. השר כץ. צילום: סיון מטודי

מיד לאחר מכן, הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו להביא החלטה משלימה להטבות לאשקלון. לצורך כך נשלח שר האוצר ישראל כץ כדי לבשר על ההטבות שיגיעו לעיר.

“אנחנו נחושים לסייע לאשקלון, אשקלון היא עיר חזקה”, פתח השר כץ את דבריו, “העיר צריכה כלים שיש להם משמעות להבאת תעשייה, עסקים מתקדמים פיתוח ותשתיות. אלה התחומים המרכזיים. אנחנו נגבש את ההחלטה ואני חושב שהדבר המרכזי שצריך להיות בהחלטת הממשלה זה להכריז על אזור התעשייה הצפוני אזור פיתוח א’ זה העוגן הכי חשוב והכי משמעותי. אנחנו רוצים שבאזור הצפוני יהיו מפעלים ואני בטוח שתביא אותם מהר. זאת עיר טובה עם אוכלוסייה נהדרת. יש לזה דברים משמעותיים שיכללו בהחלטה. אני רוצה שמשרד ראש הממשלה הוא שיגיש את ההצעה יחד איתנו וכל משרדי הממשלה יהיו מחויבים".

הציפייה הייתה כמובן כי הוא יבשר על השוואת אשקלון לעוטף עזה, ושהיא תיכלל במפת העדיפות הלאומית של ישראל. “הנושא של ההנחה במס, הרי אני הבאתי את ההנחה בעבר, ואני לא בטוח שיש בזה פופוליזם. אבל זו עיר גדולה מאוד וזה לא כמו לתת לשדרות את ההטבה וזה נושא שיידון, הוא קשור לחקיקה וקשור לכל מכלול הטבות המס של מדינת ישראל. שיש מועדים שדנים בדברים האלה אבל ההחלטה הזאת שהבאנו היא עם העוגנים החזקים והסיוע. הגיע הזמן לאשקלון”, אמר השר כץ.

השר ישראל כץ וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: סיון מטודי

לא יהיו הטבות מס. השר כץ בבית קפה באשקלון. צילום: סיון מטודי

הוא גם הזכיר מה התרחש בתחילת השבוע, “בהחלטה על עוטף עזה עלתה אצל כולם המילה אשקלון. אנחנו מאריכים לעוטף עזה ובצדק ואשקלון היא צריכה להיות הבאה בתור וזה לא מתוך חולשה של העיר, אלא מתוך פעולות משמעותיות שאומרות תנו לנו עוד כלים. אז עם כל הבנייה וכל האכלוס האדיר שיהיה בעיר הזאת, אנחנו רוצים לתת כלים שרמת החיים של התושבים הקיימים ואלה שבאים לא רק שלא תרד אל גם תעלה. כי לבנות ולאכלס בלי הכלים אתה מביא אנשים למצב יותר נמוך”, סיכם כץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר