השר דרעי בחמ"ל העירוני

היסטוריה: אשקלון תיכלל במפת ההטבות של עוטף עזה

בין כל המבקרים שפקדו היום את החמ"ל העירוני גנב שר הפנים אריה דרעי את תשומת הלב כאשר בישר לראש העירייה את הבשורה עליה נלחמת העיר כבר שנים רבות. עכשיו צריך לחכות לביצוע

פורסם בתאריך: 12.11.19 14:37

     

שר הפנים אריה דרעי הגיע היום לביקור באשקלון והכריז בפגישת עבודה עם ראש העירייה, תומר גלאם כי אשקלון תיכלל במפת ההטבות של עוטף עזה.

"הגעתי עם ראשי שני המשרדים שלי לאשקלון, כי אשקלון לא נכללת באזור עוטף עזה ולא זוכה להטבות למרות שהיא סובלת מירי בכל סבב ביטחוני", אמר השר, "אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים. יוקם מרכז חוסן באשקלון כמו בכל יישובי העוטף".

שר הפנים אריה דרעי עם ראש העירייה תומר גלאם הרב יעקב אביטן וסגן שר האוצר יצחק כהן בחמ"ל העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

עם קבלת הבשורה אמר ראש העיר, תומר גלאם: "מדובר בתיקון עוול של שנים ולאחר מאבק ארוך שניהלתי לטובת העניין מול הממשלה, לרבות בוועדת הכספים. שמח שזכיתי להביא לבשורה כזאת משמעותית לתושבים ולהוגנות המתבקשת נוכח המצבים איתם אנחנו, כעיר וכתושבים, מתמודדים לעתים קרובות מדי.

"אני רוצה להודות לראש הממשלה, לשר הפנים, לשר האוצר, לרמטכ"ל, למפקד פיקוד דרום, מפקד פיקוד העורף ולכל הגורמים, בהם חברי קואליציה ואופוזיציה, שרואים יחד את החשיבות בדבר וסייעו לקדם אותנו לעבר ההישג האדיר הזה".

ההסלמה הביטחוני חזרה והקפיצה באחת שורה של בעלי מקצוע בעיריית אשקלון שכבר מורגלים לאותה עבודה מיד כמה חודשים.

בעלי התפקידים הגיעו כאמור כבר בשעות הבוקר המוקדמות והודות ליירוטים המוצלחים של מערכת כיפת ברזל, עבודה רבה לא היתה להם. מה שאיפשר לראש העירייה לקבל אליו שורה של מבקרים פוליטיקאים ובכירים במערכת הביטחון שהגיעו להתרשם מהתפקוד של המערך העירוני בעת הזו. מלבד השר דרעי הגיעו בכירים רבים לבקר בחמ"ל העירוני.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם עם חבר הכנסת ניר ברקת. צילוםף דוברות העירייה

ראשון המבקרים היה מפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ שמעון נחמני יחד עם מפקד תחנת משטרת אשקלון, סנ"צ משה לוי. נחמני הדגיש את שיתוף הפעולה החשוב המתקיים בין המשטרה לעירייה ומאפשר למעשה מתן מענה מקצועי, מהיר ויעיל בשעות כאלו.

מאוחר יותר הגיע מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"מ יוסי כהן שציין את חשיבות השמירה על הנחיות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים ואת המשך הקשר החיוני בין כלל גורמי החירום.

אל"מ יוסי כהן מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף

אחריו הגיע לבקר ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת, ניר ברקת ששמו הוזכר לא פעם אחת לתפקיד ראש הממשלה בעידן שלאחר נתניהו.

"צה"ל נשען על העורף של המדינה. ככל שתהיו חזקים יותר, ככה נצליח טוב יותר", אמר ברקת, שכאמור בעבר עמד בראש אחת מהעיריות הגדולות בישראל שיבח את פעילות הרשות, הביע את התרשמותו מניהולו של ראש העיר את סבב ההסלמה וחיזק את ידי התושבים.

 

"משעות הבוקר המוקדמות אנחנו במצב חירום ופועלים בקצב מהיר על מנת לתת מענה לכל פנייה, פתחנו מקלטים ציבוריים ואנחנו פותחים גם מקלטים משותפים במידת הצורך, אנחנו נערכים לחלוקת מזרנים ולפעילות הפגה ככל שהמצב הזה יימשך" אמר ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "אני רוצה לשוב ולבקש מהתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף, להיצמד אליהן ולא לקחת סיכונים מיותרים. אנחנו ערוכים לכל מצב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר