אהובה זילביגר ז"ל. השוטרת הראשונה של אשקלון
אהובה זילביגר ז"ל. השוטרת הראשונה של אשקלון

הלכה לעולמה השוטרת הראשונה באשקלון: אהובה זילביגר ז"ל

בגיל 88 ובשיבה טובה הלכה ביום כיפור השוטרת הראשונה ששירתה בתחנת המשטרה באשקלון ונחשבה למזכירה המיתולוגית של התחנה. אתמול היא הובאה למנוחות בבית העלמין באשקלון כשהיא מותירה אחריה שלושה ילדים ושלושה נכדים

פורסם בתאריך: 30.9.20 16:53

     

גמלאי המשטרה באשקלון ובאזור זוכרים היטב את דמותה של רס"ר (גימ') אהובה זילביגר שבמשך עשרות שנים הכניסה צבע וחיים לתחנת המשטרה באשקלון במשך עשרות שנים, עוד לפני עידן האינטרנט והמחשוב, שימשה כמזכירה של תחנת המשטרה והייתה למעשה השוטרת הראשונה של אשקלון.

"היא הייתה המזכירה המיתולוגית והראשונה של משטרת אשקלון. עברו תחת ידיה המון שוטרים, המון קצינים, המון מפקדים והמון מפקדי תחנות", סיפר היום אבינועם יחיאל ששירת באותן שנים במשטרת אשקלון.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

אהובה, נולדה בירושלים, שירתה בצבא בחיל האוויר, שם הכירה את בעלה איתו התחתנה בשנת 1954. היא התגוררה בצפון הארץ ולאחר מכן עברה לתל אביב ולאחר שנולדו לה שני ילדיה היא עזבה את תל אביב והמשפחה קבעה את מושבה באשקלון. המעבר לאשקלון היה בעקבות מעברו של מפעל "קייזר אילין" להרכבת מכוניות שיובאו מיפן, שם עבד בעלה כמהנדס.

כשהגיעה לאשקלון היא כבר הייתה לאחר 11 שנות שירות במשטרה והיא החלה לשרת בתחנת אשקלון והייתה השוטרת הראשונה בתחנה.

שוטר לשעבר, בשם עופר כהן, הצליח לאתר צילום כתבה שפורסמה בשנות השישים ובה מספרת העיתונאית צלה אפל על המהלך החריג של המשטרה בהצבתה של אהובה בתחנת אשקלון, שכן באותם שנים היה נהוג להעסיק נשים אך ורק במטות המשטרה ובתפקידים משרדיים, כך על פי הכתבה.

הכתבה על אהובה זילביגר מהימים ההם

הכתבה על אהובה זילביגר מהימים ההם. רפרודוקציה

אהובה גרה עשרות שנים בשכונת אפרידר באשקלון ולפני פחות מחודש ימים הועברה לגור בהוספיס מחוץ לאשקלון כשהיא כבר בת 88.

"כאילו יד הגורל. לפני שבוע היא התקשרה אליי ושאלה מה שלומי ואיך אני מרגיש. אמרה שהיא לא מרגישה טוב. איחלתי לה המון בריאות ושתחזור לאיתנה", הוסיף יחיאל לספר.

בבוקרו של יום הכיפורים היא נפטרה. אתמול היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין באשקלון. אהובה הותירה אחריה שני בנים, בת, שלושה נכדים ואין ספור סיפורים מהימים ההם.

אהובה זילביגר ז"ל. צילום: מהאלבום הפרטי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר