הלווית מיכאל בן זיקרי. צילום: יוסי פרטוק

"אבא, לא תלווה אותי לחופה": מאות בהלוויית מיכאל בן זיקרי

מאות אנשים ליוו את מיכאל בן זיקרי בדרכו האחרונה. רבנים ונציגי הציבור הערבי נשאו דברים בהלוויה הקשה ודיברו בשבחו של האיש שהציל משפחה אך לא הצליח להציל את עצמו והפך לסמל

פורסם בתאריך: 5.7.20 20:01

     

מאות רבות של חברים, מכרים, בני משפחה ונציגים מהמגזר הערבי באו לחלוק כבוד אחרון לבן העיר אשקלון, מיכאל בן זיקרי.

מיכאל בן זיקרי ז"ל.

מיכאל בן זיקרי ז"ל

ביום שישי הפך בן זיקרי לסמל כאשר נכנס לאגם בחוף זיקים כדי להציל משפחה שטבעה שם. הוא הציל את כולם אך הוא עצמו טבע למוות.ההלוויה התקיימה היום בבית העלמין בגבעת ציון.

הבת מיתר

הבת מיתר. צילום: יוסי פרטוק

"אבא, איך בכלל מתחילים לכתוב הספד, זה לא מרגיש לי אמיתי, זה מרגיש לי סיוט", ספדה לו הבת מיתר, “היה לנו קשר לא רגיל, חווינו עליות ומורדות ובסוף גישרנו על הכל. אף פעם לא אמרתי לך את זה, אבל הייתה לך השפעה לא רגילה עליי. אני יודעת שעשיתי לך חיים לא קלים, אבל אני אוהבת אותך עד כאב. אני מבקשת סליחה, שורף לי בנשמה, הנפש שלי פצועה וזועקת. באותו יום ארור באגם שלחת לי שיר, אחרי שלושה שבועות שלא דיברנו כי זאת הדרך שלך להתפייס. שלחת לי שיר זה כאילו ידעת. אתה לא תלווה אותי לחופה והנכדים לא יכירו אותך. הלכת גיבור והצלת הרבה נפשות וזה מעיד על האדם שהיית. עשית מעשה טהור ואתה מלאך ואנחנו גאים בך".

שר הדתות, הרב יעקב אביטן

שר הדתות, הרב יעקב אביטן. צילום: יוסי פרטוק

חבר נעוריו של מיכאל, שר הדתות הרב יעקב אביטן סיפר כי קיבל שיחת טלפון בשישי ובה הבשורה המרה, "ככה קיבלתי את השבת במרה שחורה, בדמעות של בצאתכם לשלום מלאכי השלום כי אתה מיכאל כמו האותיות של השם שלך, היית מלאך שיצאת מאיתנו בערב שבת. לכם הוא גיבור אבל מיכאל לנו זו ילדות מופלאה. גדלנו בשכונת שמשון דלת מול דלת במשך שנים, גדלנו ביחד במגרש המשחקים, בבית הספר. בכל משעול ובכל צומת נפגשנו, ותמיד היה מתקשר לעצה ולשאלה. כל מי שהכיר את מיכאל יודע איזה לב גדול וענק היה לו. לא היה אדם שהיה נתון במיצר בעת משבר, בעת צרה, בכל רגע, מיכאל עם הלב הגדול שלו ועם הפנים הבורקות שלו ועם החיוך הנצחי שלו ושמחת חיים, הוא ניגש לעזור. מיכאל, הצלת נפשות רבות. כל מדינת ישראל, ללא הבדלים יודעים להוקיר את המעשה שלך".

הרב יצחק ברדא. צילום: יוסי לחיאני

הרב יצחק ברדא. צילום: יוסי לחיאני

ח"כ לשעבר טאלב א-סנע

ח"כ לשעבר טאלב א-סנע. צילום: יוסי פרטוק

הרב יצחק ברדא דיבר על מסירות הנפש של מיכאל, "אנחנו צריכים ללמוד מהעוז הזה על קדושת החיים. הוא הלך והציל ילדים שעמדו לטבוע ובסופו של דבר לא היה לאל ידו להציל את עצמו. זאת מסירות נפש".

חבר הכנסת לשעבר, טאלב א-סנע דיבר בשם המגזר הערבי והזכיר את זה שהמקרה התרחש בין שישי שהוא יום קדוש למוסלמים ליום שבת שהוא קדוש ליהודים. "הוא הציל משפחה שלמה והעביר לנו מסר להיות בני אדם. כאשר האבא זעק לעזרה כי לא היה ביכולתו להציל את בניו, מיכאל לא חשב פעמיים ולא חשב על עצמו, הוא נכנס והציל את הילד הראשון ויכל להגיד 'עשיתי את שלי', אבל הוא המשיך והציל את השני והאבא אמר 'יש עוד ילד' והוא צלל פעם ראשונה ולא מצא, וצלל פעם שניה ולא מצא ופעם שלישית ורק בפעם הרביעית הוא איתר את הילד ומסר אותו לאביו. איזה עוצמות אלה, איזה אדם זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




א-סנע הוסיף וסיפר כי היום דמותו של מיכאל הפכה לסמל בכל בית ערבי וכי יש בכוונתו לקרוא לרחוב ראשי ביישוב שלו על שמו של מיכאל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר