Whizz, הבית של הסטרטאפים
Whizz, הבית של הסטרטאפים

"זה מחטף": למה נסגרו משרדי מרכז היזמות באשקלון ולמה הממונה לא ידע על כך?

משרדיו של המיזם הטכנולוגי שנועד לקדם סטארטאפים סגורים כעת. בעירייה טוענים כי מדובר במהלך זמני עד למציאת משרדים אחרים. אבל הממונה על המיזם, המשנה לראש העירייה, משה אטיאס מספר על פינוי מפתיע באמצע הלילה, בין היתר של המשרד שלו ששכן במקום. "חוצפה", כינה זאת חבר המועצה, יוחאי יפרח

פורסם בתאריך: 3.5.20 16:55

     

בחודש יוני 2018 נפתח בקול רעש גדול מרכז היזמות האשקלוני הנקרא WHIZZ. בטקס חנוכת המקום השתתפו שר הכלכלה, אלי כהן; ראש העירייה, תומר גלאם; נציגי מעוף – מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים; הרב יצחק ברדא; בכירי עיריית אשקלון ועוד רבים.

אלי כהן ותומר גלאם עם הרב ברדא בגזירת הסרט. צילום: אלדד עובדיה

השר כהן וראש העירייה בהשקת המקום. צילום: אלדד עובדיה

בגדול המקום נועד להיות חממה ובית לסטארטאפים והמקום אכן עמד בייעודו וכעבור פחות משנה נבחרו המיזמים אותם קידם המרכז ולקראת סוף השנה שעברה נערך טקס בו הוצגו התוצרים הראשוניים והיזמים.

מתחם whizz מבפנים. צילום: אלדד עובדיה

מתחם whizz מבפנים. צילום: אלדד עובדיה

משתתפי המחזור הראשון זכו לשמוע הרצאות מגוונות מבכירים במשק והתעשייה כמו מנכ"ל waze, הרצאה מטעם spaceil השותפים להזנקת החללית בראשית, הרצאה של איש העסקים אלי אלעזרא, סדנה לתובנות שיווקיות של חברת "סודה סטרים" ועוד.

אקסלרטור אשקלון. צילום: באדיבות מעוף אשקלון

כיתה במרכז whizz באשקלון. צילום: באדיבות מעוף אשקלון

מאות אלפי שקלים הושקעו בשיפוץ המשרדים שבשכונת הסיטי וברכישת ציוד, אלא שמי שהגיע למקום בימים האחרונים גילה כי המקום נסגר והתרוקן לגמרי. מתברר כי מחלוקת בין החברה הכלכלית של אשקלון אשר שוכרת את המשרדים לבין בעל הנכס בנוגע לגובה השכירות גרמה לסיום החוזה במקום בסוף חודש מרץ.

הראשון שהיה אמור לדעת על מהלך שכזה והופתע לגלות אותו במקרה הוא המשנה לראש העירייה, משה אטיאס שהוא גם הממונה על תיק הצעירים ועל המיזם הזה הנמצא תחת מרכז הצעירים.

חבר המועצה משה אטיאס

לא עודכן. המשנה לראש העירייה, משה אטיאס

מה שעוד הפתיע את אטיאס היא העובדה כי משרדי סיעת הצעירים היו אף הם במקום, אך לדבריו, פינוי המשרדים נעשה "ללא הודעה מוקדמת, ללא ישיבת מטה מסודרת", מסר אטיאס, "תומר גלאם החליט להוריד את השאלטר ולסגור את המקום – ואם המעשה נעשה שלא על דעתו, זה הרבה יותר חמור. ככה, באישון לילה, ללא הסבר, פינו את המקום ואת הציוד שהיה בו, והשליכו לפח מאות אלפי שקלים שהושקעו בדבר הכי מתקדם והכי חדשני באשקלון", מסר אטיאס והדגיש כי למעט תשלום שכירות המשולם על ידי העירייה "הכל כולל הכל ממומן על ידי גורמי חוץ וגופים ממשלתיים".

אטיאס מספר כי "בכיר במשרד הכלכלה היה זה שעדכן אותי על סגירת המקום. 'איך נתת לזה יד?', הוא שאל אותי. 'עשו את זה במחטף', השבתי בבושת פנים", סיפר אטיאס והוסיף קריאה לראש העירייה, "דווקא בעת משבר הקורונה, למרכז הצעירים יש משמעות אסטרטגית כבדת משקל למציאות המשתנה לנגד עינינו. אני קורא לך להתעשת באופן מיידי ולפתוח את מרכז הצעירים לאלתר. על כבודי על אני מוכן למחול, אבל על עתיד צעירי העיר לא אוותר".

חבר המועצה יוחאי יפרח

"נשקול את צעדינו". חבר המועצה יוחאי יפרח

חברו של אטיאס לסיעה, יוחאי יפרח טען כי מדובר ב"חוצפה" וכינה זאת "לא פחות ממחטף באישון לילה" והוסיף: "נדרוש חזרה של עבודה מלאה במקום הזה, או מקום אחר באותה הרמה במיידי. רק חבל על הכסף שיישפך כדי להתאים מקום חדש. ואם לא נשקול את צעדינו בקואליציה. לא יתכן שאחרי שהושקעו מאות אלפי שקלים ממשרד הכלכלה ונעשו פעילויות ללא מעצורים והרצאות ללא הפסקה יכבו את האורות יוציאו את הציוד ללא ידיעתנו. להזכיר לכולם זה חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני וחלק עיקרי ברצון שלנו להיות אנשי ציבור. הצעירים ועתיד הדור הם בראש סדר העדיפויות שלנו", מסר יפרח.

בעיריית אשקלון מכחישים כי המקום נסגר וטוענים כי המשרדים הועתקו משם לתקופת ביניים, "עיריית אשקלון ביקשה לבחון מבנה חדש ל-Whizz על מנת להתאימו לסטנדרטים טכנולוגיים מתקדמים. בשל כך, המשרדים הועתקו לתקופת הביניים למשרדי החברה הכלכלית. העירייה עושה ותעשה כל שבידה כדי לסייע להמשך הפעילות החשובה המתקיימת במסגרת האקסלרטור, וזאת במטרה לקדם פרויקטים מובילים ומתקדמים בתחומי היזמות והסטארט-אפ באשקלון, כפי שנעשה עד כה", כך נמסר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממעוף  מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים נמסר בתגובה: "אקסלרטור whizz הוקם על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף ובשיתוף עיריית אשקלון. לאחר תקופה ממושכת במבנה הקיים, עיריית אשקלון החליטה בשיתוף מעוף לבחון מעבר למבנים חלופיים שיעמדו בסטנדרטים טכנולוגיים מתאימים. עד אז, הפעילות הועתקה למשרדי החברה הכלכלית. אנו במעוף פועלים כל העת כדי להמשיך ולהעניק שירות מקצועי עבור משתתפי התכנית ובו בעת לדאוג לבריאותם. נכון להיום ועד להנחיות חדשות של משרד הבריאות בשל משבר הקורונה, כל המפגשים מתקיימים on-line ובאמצעות אפליקציית zoom".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר