Whizz, הבית של הסטרטאפים
Whizz, הבית של הסטרטאפים

זיהוי סרטן ופיתיון מהמם דגים: הכירו את ההמצאות של אשקלון

גילוי מוקדם של סרטן העור, פלטרפורמה שתתכנן לכם את האטרקציות בטיול, סורק ביתי שעושה לכם קניות ואפילו פיתיון שמהמם את הדגים - הכירו את ההמצאות שפותחו בהאב האשקלוני WHIZZ ואולי ישנו את העולם

פורסם בתאריך: 1.10.19 21:04

     

לפני קצת יותר משנה, בטקס חגיגי בנוכחות שר הכלכלה אלי כהן, נפתח המאיץ הטכנולוגי WHIZZ בשכונת הסיטי. רבים לא הבינו מה זה בדיוק, אבל לאט לאט התברר כי מדובר במרחב עבודה משותף ליזמים בתחילת הדרך ולסטרטאפים. עשרות יזמים וממציאים התדפקו על דלת המקום, אך רק 11 מהם התקבלו. היזמים שנבחרו השתתפו בפעילות בת חצי שנה הכוללת ליווי, מנטורינג וייעוץ מקצועי.

השבוע בטקס חגיגי במרכז הכנסים ובנוכחות ראש העירייה תומר גלאם הציגו היזמים את ההמצאות שלהם, קיבלו את התעודות ויצאו לדרך, לחיים האמיתיים שבהם הם כבר עומדים בזכות עצמם, עם חברה משלהם.

הקהל בטקס החגיגי במרכז הכנסים

Whizz פועל תחת מרכז הצעירים באשקלון. מנהל המרכז נסים בן דוד אומר כי המקום "יהפוך למרכז יזמות עבור צעירי אשקלון והסביבה – בו קהילת יזמות פורחת של יזמות טכנולוגית, עסקית וחברתית –הניזונים זה מזה, משתפים פעולה ומקדמים יוזמות לקידום הכלכלה המקומית ומיצוב אשקלון כמוקד אקוסיסטם יזמי של אשקלון והסביבה. המקום הזה נועד לתת מענה הוליסטי לצרכים של היזמים (הקיימים והמתהווים) באשקלון והסביבה: החלל הזה הוא מקום עבודה ליזמים העונה על צרכים לוגיסטיים, יצירת נטוורקינג, בניית קהילה יזמית, תשתית הכוללת מערך תוכן וחיבור בין ההאב לעיר. לדוגמה: הקמת מאגר מנטורים ויועצים, אירועים ומיטאפים, סדנות מיומנויות, הדרכות וסדנאות תוכן, מעבדות יזמות ואקסלרטורים".

ניסים בן דוד תומר גלאם ויפעת ליבוביץ'. צילום: פבל

בן דוד מסביר עוד, "ה-Whizz הינו תולדה של קול קורא שקודם על ידי ראש העיר תומר גלאם מול שר הכלכלה אלי כהן ובאמצעות המעו"ף. המתחם מנוהל על ידי מרכז הצעירים ומופעלת בו תוכנית אקסלרציה טכנולוגית המועברת על ידי חברת פרזנטס, אשר נבחרה להפעיל את התכנית. בימים אלו מרכז הצעירים פועל על מנת לגייס את המחזור הבא ולקדם את תחום היזמות הטכנולוגי, העסקי והחברתי בעיר תוך כדי יצירת קהילת יזמים מקומית".

ד"ר בוריס מלניק – MEDESPEL:  גילוי מוקדם מציל חיים

ד"ר בוריס מלניק, בן 48, פיתח פלטפורמה אופטית, המבצעת אבחון של בריאות העור ומספקת פרוגנוזה לגילוי סרטן העור בשלבים המוקדמים. "סרטן העור מסוג מלנומה מתפשט לאט-לאט במשך הרבה זמן יחסית, עד שהוא מגיע לנקודת השיא, ושם משנה צורה והופך לקטלני", מסביר ד"ר מלניק, "אם תופסים אותו בזמן, זה אחד מסוגי הסרטן שהכי קל לטפל בהם. מדובר בניתוח פשוט להוצאת הנגע, והחולה יכול לחזור לעבודה כבר באותו יום. אם הגילוי נעשה באיחור, אנחנו מאבדים את החולים תוך זמן קצר".

לזהות את סרטן העור בזמן. ד"ר בוריס מלניק. צילום פבל

לדברי ד"ר מלניק, הגילוי לרוב לא נעשה בזמן היות והחולים לא נוטים לייחס חשיבות יתרה לנקודות חן חשודות או כתמים חדשים: "למרות שהמודעות בארץ היא גבוהה מאוד, עדיין נהוג להניח לזה ולעקוב לבד. כשהחולה כבר מבין שאולי צריך בירור מקיף, הוא פונה לרופא משפחה, מקבל הפניה לרופא עור וממתין עוד כמה חודשים טובים עד שמגיע התור שלו. ככה זה, לצערי, ברפואה בישראל. כך אנחנו מאבדים זמן קריטי".

כיום על מנת לאבחן את הנקודות החשודות משתמשים רופאי העור בזכוכית מגדלת: "בעולם המתקדם של היום עם כל ההיי-טק והסטארטאפ והמילים הגדולות, עדיין הרופאים משתמשים בזכוכית מגדלת. יש, אמנם, מכשירים מתקדמים יותר, אבל הם גדולים מאוד, נמצאים במספר מועט של מקומות והבדיקה בהם אורכת כשעה. לרופאים בקופות החולים אין, כמובן, את הציוד הזה וגם אין שעה להקדיש לכל נקודה של כל מטופל".

ד"ר מלניק, בעל תואר שני בהנדסה רפואית ותואר שלישי בהנדסת מכונות, עוסק בתחום חקר סרטן העור כבר שנים רבות. הפרויקט הזה נולד במסגרת תכנית חקר ארוכה שהוא החל בזמן לימודיו. המכשור, שאותו הוא פיתח, מבצע אבחון מדויק ומהיר ומאפשר מתן טיפול בשלבים שבהם המחלה ניתנת לטיפול. בשלב הראשון המטרה שלו היא שכל רופאי העור יהיו מצוידים במכשיר הזה, שהוא קטן ונוח לשימוש. הבדיקה באמצעות המכשיר תיארך מספר שניות בלבד, והתוצאה היא מיידית. "אני רוצה שכל נקודת חן, אצל כל מטופל, תהיה תחת השגחה ומעקב קבוע, בעיקר כשמדובר בפציינטים הנמצאים בקבוצות הסיכון. השאיפה היא שבהמשך יהיה מכשיר כזה גם אצל רופאי המשפחה ואולי אפילו יגיע לבתים של האזרח הפשוט, בדומה למכשירים למדידת לחץ הדם. ‘גילוי מוקדם מציל חיים’ – זאת לא רק סיסמה".

ניר ויידה – MUNDO:  מסדרת לך טיול של פעם בחיים, בכל פעם

ויידה בן ה-23 חובב טיולים בחו"ל. לפני כל טיול כזה הוא נוהג להיכנס לרשת ולחפש אטרקציות ומקומות לבקר בהם ביעד שאליו הוא מתכנן לטוס. כך היה גם לפני הטיול לברלין. ויידה עשה חיפוש קצר ברחבי הרשת וגילה שהוא יכול לבקר בניין הרייכסטאג וללמוד שם על מקום משובו של הפרלמנט הגרמני ועל המבנה מבחינת ארכיטקטונית, משם הוא ימשיך בוודאי לשער ברנדבורג, שנמצא במרחק הליכה ומסמל את חלוקת ברלין, ומשם יתקדם לאנדרטת השואה, שגם היא נמצאת במרחק הליכה. בימים שלאחר מכן הוא יבקר בעוד ועוד אתרים היסטוריים ואטרקציות שאת כולם "חובה לראות", זאת אף שאת רובם הוא כבר ראה, ואחרים לא ממש מעניינים אותו. "רציתי לטוס לברלין ולא מצאתי מה לעשות שם, מעבר לרשימה הזאת שחוזרת על עצמה בכל אתר ואתר", הוא מסביר, "פתאום נחתה עליי הבנה שאני, ישראלי בן 23, צריך לטייל כמו תייר סיני בן 40 או תייר אמריקאי בן 60. אנחנו מגיעים לאותם מקומות, רואים את אותם דברים ועושים את אותם דברים".

לתכנן את האתרים בטיול בחו"ל כבר מהבית. ניר ויידה

ויידה חיפש משהו שיתרכז בו ויתאים לצרכים שלו ולחוויית הטיול האינדיבידואלית. חיפש ולא מצא. כך נולדה "מונדו", פלטפורמת תיירות, המאפשרת תכנון טיול בחו"ל לפי אטרקציות ולפי הטעם האישי של המטייל. בוחרים יעד ותאריכים, מזינים תחומי עניין ומקבלים רשימה של כל האירועים, התערוכות, המופעים, משחקי הספורט וכל פעילות אחרת על פי טעמו האישי של המשתמש, ללא כל צורך לגשת לעשרות אתרים אחרים. כמו כן, ניתן להזמין כרטיסים לאירועים הנבחרים דרך האתר. "זה מיזם טכנולוגי המאפשר לנו לתכנן את הטיול שלנו על בסיס אירועים חיים ולא על מקומות ואתרים. למשל, במקום שטיול בפריז יתמקד בביקור בלובר ובשאנז אליזה. הוא יכלול גם הופעה של ביונסה, קרקס לילדים, שבוע האופנה או כל אירוע אחר. כל חוויית הטיול משתנה וסובבת סביב אירועים שקורים בדיוק בתאריכים שבהם התייר מגיע. הכול מפולטר בהתאם לתחומי עניין ספציפיים, מוזיקה, אמנות, טכנולוגיה וכו’. היום אנחנו טסים הרבה ומטיילים הרבה בחו"ל, לפעמים אפילו בוחרים לחזור לאותו היעד. ככה נוכל בכל פעם ליהנות מאטרקציות אחרות, אשר מותאמות ספציפית לתחומי העניין והצרכים שלנו".-

לירון אהרונוב – MOVING WALLS: אצלנו יכולים להזיז קירות

לירון אהרונוב, בת 26, אדריכלית צעירה בוגרת בצלאל, הנמצאת בימים אלה בשלב ההתמחות שלה, פיתחה מערכת שתאפשר עיצוב מודולרי של הבית באמצעות הזזת קירות ורצפות. בעזרת טכנולוגיה ייחודית המערכת תאפשר שינוי חללים פנימיים של שטחי משרד, מבני ציבור ואפילו דירות על פי הצורך.

כל אחד אדריכל של הבית שלו. לירון אהרונוב. צילום פבל

"החיים שלנו היום הם דינאמיים ומשתנים כל הזמן והרגשתי שחסר משהו שיאפשר את הדינאמיות הזאת גם במבנים ומשרדים", היא מסבירה. "אינספור פעמים ראיתי שמשפצים מקום, שוברים קירות ומשנים, אבל תוך זמן קצר הייעוד של המבנה משתנה ושוב נכנסים לשיפוצים ארוכים, יקרים ומייגעים. המטרה היא לייצר מערכת שיודעת להזיז את הקירות, לאפשר להם לנוע בגמישות וכך להתאים את החלל לכל ייעוד או אירוע, בלי שיפוצים ובלי שבירת קירות. זה, למעשה, ‘להגמיש’ את המבנה עצמו ולהפוך כל אחד לאדריכל של המבנה מבלי להיכנס לבירוקרטיה של תכניות ביצוע ולהעסיק אנשי מקצוע. היום מבינים יותר ויותר שהבנייה מבלוקים הפכה למיושנת ולא רלוונטית. אנחנו חיים בעולם של תזוזה מתמדת, וכל המערכות נעות ומשתנות. הכול, חוץ ממבנים. לצורך העניין מבנה יכול לעמוד גם 100 שנה, אבל היום, בשונה מפעם, השימוש בו משתנה אפילו כל מספר חודשים, וצריך להתאים את החלוקה הפנימית שלו בכל פעם מחדש". בשלב הראשון, המערכת תתאים במיוחד למרחבי עבודה וחללים דוגמת We Work ובהמשך תורחב לסוגים נוספים של חללים ואפילו לבתים פרטיים.

אבי מועלם – SOLVED VISION: רואים שזה גאוני

חברת Solved Vision של אבי מועלם (39) שואפת לפתור את הבעיה של מיליוני כבדי ראייה ועיוורים בעולם, אשר אינם יכולים לקרוא דואר בעצמם. החברה מפתחת מעמדים ייחודיים, אשר משתלבים עם הטלפון החכם ומאפשרים צילום מדויק בעזרת מצלמת הטלפון והופכים את התוכן של המסך לדיגיטלי.

מועלם עצמו מתמודד עם לקות ראייה קשה, בשל תסמונת ע"ש קוסטף שבה הוא לוקה. "זה משהו מולד, אבל מדובר במחלה פרוגרסיבית שהולכת ומחמירה עם השנים ומקשה מאוד על התפקוד", הוא מסביר, "המחלה גורמת לירידה בראייה ולפגיעה נוירולוגית. אני כבד ראייה מאז ומתמיד, אבל עם השנים עצב הראייה מתנוון עוד יותר".

פתרון משולם לכבדי ראיה. אבי מועלם. צילום פבל

אין ספק שהקדמה והפיתוחים הטכנולוגיים שיש כיום מקלים מאוד על חייהם של העיוורים וליקויי הראייה ומאפשרים להם לתפקד באופן הרבה יותר עצמאי. גם מועלם עצמו מרגיש זאת היטב: "פעם כדי להקל ולהצליח לקרוא מעט הייתי משתמש במיקרוסקופים מסורבלים שהיו מגדילים את הכתב מאוד ומאפשרים לי לקרוא. אלה הקלו על כבדי הראייה ולא נתנו, כמובן, מענה לעיוורים. בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתפתחת ביתר שאת, וזה מה שאפשר להמציא עוד ועוד פלטפורמות שמסייעות גם לעיוורים".

עם זאת, מועלם עדיין הרגיש שאין בנמצא את המוצר האופטימאלי, כזה שיעזור בקלות וביעילות לכבדי הראייה לקרוא דואר בעצמם, למיין תרופות או לקרוא מסמכים ללא סיוע. ומתוך הצורך האישי שלו הוא התחיל לגלגל את הרעיון. הוא יצר את האבטיפוס כבר לפני כחמש שנים, אבל כדי להמשיך ופתח אותו נזקק לכספים. "ביקשתי מענק ממשרד הכלכלה, והם סירבו. ערערתי על הדחייה ודחו אותי שוב. הייתי אז צעיר וטרי בתחום הזה ולא ממש הבנתי איך הדברים עובדים".

מועלם החליט להפוך את הפרויקט לפרויקט חייו ולהוכיח לכולם שמדובר במוצר חיוני ששווה להשקיע בו. הוא החל לחסוך שקל לשקל לפיתוח המוצר. השבוע הוא סוף-סוף הציג אותו בגאווה. מדובר, למעשה, בשני סוגי מעמדים המסייעים בייצוב המסמך והעמדתו באופן אופטימלי לסריקה מדויקת של הכתוב. "כיום אין מכשיר מתחרה שיכול לעשות את זה. את הכתוב סורקים באמצעות אפליקציה ייעודית, שכמוה יש כבר בשוק. המתקנים שיש כיום בשוק מסורבלים, הצרכן לא יכול להשתמש בהם בעצמו ושוב נזקק לסיוע ממישהו חיצוני. המתקנים הללו נותנים מענה אופטימאלי ברמה הכי גבוהה שיש".

בנוסף, מועלם מדבר גם על המחיר. לדבריו, המתקנים שיש כיום בשוק יקרים מאוד, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש אותם. המתקנים של Solved Vision, לעומת זאת, יהיו נוחים לכל כיס. "זה גם משהו שהיה לי חשוב לשים עליו דגש", הוא אומר, "היום יש טלפון חכם כמעט לכולם, ואין סיבה שהזרוע תעלה יותר מכמה מאות שקלים. הרעיון הוא שכל כבד ראייה יוכל להרשות לעצמו לרכוש את המוצר, בעזרתו הוא יזכה לעצמאות גדולה יותר ולא יהיה תלוי, בעניין הזה, באף אחד אחר. זה העתיד".

דב לורנס (32) – YEHUDISH: חוויה יהודית טעימה בכל מקום בעולם

בני משפחת לורנס עלו לארץ לפני ארבע שנים מברזיל, ודווקא כאן הרגישו צורך לחבר בין הקהילות היהודיות בעולם ובין המטיילים היהודים, שנמצאים כמעט בכל פינה על הגלובוס, לקהילות המקומיות. כך נולדה פלטפורמת Yehudish, המחברת בין יהודים ברחבי העולם באמצעות ארוחות משותפות ומפגשי קהילה.

לאתר משפחות יהודיות ברחבי העולם. דב לורנס. צילום פבל

הפלטפורמה מאפשרת לכל יהודי המטייל בעולם לאתר בקלות מארחים המזמינים לארוחת שבת ואפילו להזמין מקום לליל הסדר בבית חב"ד, בקהילות ובבתי כנסת בעולם. המיזם הזה כבר עובד ברשת בהצלחה בשמונה שפות. "רצינו שכל מטייל יהודי יוכל למצוא בית חם ומארח ולקחת חלק בארוחות משפחתיות ולהרגיש חלק. אחר כך זה התקדם עוד קצת, ויש גם אירועים של הקהילה היהודית וארוחות משותפות. כל אחד יכול להיכנס לאתר ולחפש משפחות מארחות ביעד שאליו הוא מתכנן לטוס. גם מי שרוצה לארח מציע את עצמו באמצעות האתר. אנחנו בודקים את כל הפניות ובונים רשת של אמון. המטרה היא להגיע לכל נקודה בעולם ושלא יהיה אפילו יהודי אחד שירגיש לבד, שתמיד תהיה לו אופציה למקום שהוא בית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יגאל פרגר (31) – UPDATE: והפרטים הם UP TO DATE

החלפתם טלפון? עברתם דירה? הוצאתם כרטיס אשראי חדש? עכשיו "רק" נותר לעדכן את הפרטים האישיים החדשים בכל הגופים, החברות והמסגרות הרלוונטיות. אז אתם עושים רשימה, מתחילים להתקשר אחד-אחד, ממתינים לנציג ומועברים משלוחה לשלוחה. אפשר גם, כמובן, להיכנס לאתרי האינטרנט ולעדכן וגם שם לעבור אותם אחד-אחד. מדובר ללא ספק בהליך מתסכל וארוך, שהרבה פעמים דורש זמן פנוי, שלרובנו אין. ואז מתחילות הבעיות, חשבונות שלא מגיעים ליעדם, ולכן לא משולמים, הוראות קבע שלא מכובדות כי הפרטים לא מעודכנים, פיגורים וריביות.

פתרון שיעדכן את הכתובת החדשה שלכם בכל החברות. יגאל פרגר. צילום פבל

גם יגאל פרגר, בן 31, נתקל לא פעם בבעיה הזאת. בתור בחור צעיר הוא עבר כמה דירות שכורות בזמן קצר ונאלץ שוב ושוב לעבור את תהליך העדכון המייגע הזה. אז הוא ישב וחשב, וכך נולדה Update, פלטפורמה אונליין המאפשרת לבצע עדכון פרטים אישיים על פני כל האתרים שבהם אתם רשומים אונליין.

"הבנתי שלא רק אני מיואש מהתהליך הזה, אלא שיש עוד הרבה מאוד אנשים שמתלוננים על זה", הוא אומר, "בעיסוק שלי אני איש IP, והחלטתי להשתמש בידע ובכלים שיש לי כדי לפתח את המוצר. מדובר, למעשה, באפליקציה אליה נכנסים, מעדכנים את הפרטים החדשים פעם אחת ומציינים לאילו ארגונים אנחנו רוצים לשלוח את העדכון והמערכת תעדכן אותם אוטומטית ואונליין".

ננה מושיאשוילי ותומר אהרוני TOGETHER: הבדידות היא מקום נעים לבקר בו, אך מקום נורא לגור בו

מחקרים מראים שדווקא בעידן של היום, שבו יש אינספור רשתות חברתיות וחבריהן מתהדרים באלפי "חברים", תחושת הבדידות וחוסר שייכות מתעצמת. יותר ויותר אנשים סובלים מדיכאון וחרדה ומרגישים לבד. מיזם Together נולד בדיוק מהמקום הזה ונועד להפיג את הבדידות ולשפר את התחושה של אותם אנשים.

לא תשארו אף פעם לבד. ננה מושיאשווילי ותומר אהרוני. צילום פבל

"אנחנו מפתחים אפליקציה שהיא רשת חברתית תומכת בסגנון חדש", מסביר היזם תומר אהרוני, בן 50, פסיכותרפיסט ומטפל בשיטת ביו פידבק ומרצה בתחום. "הרשתות שיש עכשיו מבוססות על מודל הפייסבוק, כלומר, הקשר עם החברים הוא וירטואלי. המערכת שלנו מאפשר חיבור אמיתי. פיתחנו מערכת שתקלוט על ידי חיישנים את המצב הפנימי של האדם שמשתמש בה. בצורה הזאת ניתן לזהות אם האדם נמצא באיזשהו מצב של לחץ פנימי. בשלב הבא הרשת ממפה את כל האנשים שחברים בה על כל מפת העולם, ומאתרת את האדם שמצבו הפנימי מאפשר סיוע אופטימלי ויעיל לחברו שנמצא במצוקה. במקביל בכל שעה ביום יהיו מחוברים לקבוצה אנשי מקצוע, שהם סוג של מנטורים, שייתנו במידת הצורך סיוע מקצועי. הרשת, למעשה, מחברת בין אנשים על פי התחושות שלהם ונוצר חיבור אמיתי. החיבור הזה מווסת את המצב הנפשי של המשתמשים, נותן מענה לאנשים בודדים, מסייע ביצירת קשרים ושידוכים ואפילו מסייע למתן חרדות".

אוריאל נחום, גלעד וולף – BALANCE: הגעה בבטחה לטיפול מציל חיים

חברת Inventit לפתרונות הנדסיים מפתחת את מערכת Balance לשינוע מיטבי של חולים באמבולנס. הרעיון נולד בעקבות ניסיון אישי ולא נעים של וולף, שאביו ז"ל היה חולה מאוד שנים רבות ונאלץ להתפנות באמבולנס לבית החולים לעיתים תכופות. "אבא שלי שנא את הנסיעה הזאת", אומר וולף, בן 54, "הרבה פעמים הוא היה מעדיף לנסוע ברכב פרטי מאחורי האמבולנס, רק כדי להימנע ממנה. אלונקת החולה מתחברת לאמבולנס בצורה כזאת שהגוף החולה או הסובל מרגיש היטב כל קפיצה הכי קטנה של הרכב. יש חוק פיזיקלי מאוד פשוט, כשאתה עולה עם הרכב שלך על במפר, למשל, מיד אחריו הגוף משחרר אנרגיה. חולה ששוכב אינו יכול לשחרר את האנרגיה הזאת. אז לא מספיק שמדובר בחולה או פצוע, האנרגיה הזאת שנאגרת גורמת לסבל רב ולכאבים".

הנסיעה באמבולנס תהפוך לחוויה. אוריאל נחום. צילום פבל

לאחר שאביו ז"ל הלך לעולמו החליט וולף למצוא לזה פתרון. וכך הוא פיתח מערכת הידראולית עם בולמי זעזועים המחוברת לאמבולנס, ועליה מתחברת האלונקה. "זה הופך את מיטת החולה לקפיצית, בדומה לכיסא של נהג משאית. וכך הנסיעה נוחה ובטוחה יותר. לאבא שלי זה כבר לא יעזור, אבל אני רוצה לעזור לחולים אחרים ולמנוע מהם סבל מיותר".

עדי קלנג, ליעד קלנג – AUTOBUY: תתעוררו לחוויית קניות חדשה

עדי קלנג (52) וליעד קלנג (25) הם אב ובת שפיתחו את מערכת AutoBuy מתוך צורך אישי שנולד אצלם במזווה. "אני אחראי על הקניות בבית, ויצא מצב שבכל פעם שסידרתי את המצרכים במזווה גיליתי ששוב קניתי קטשופ", מספר עדי, "כך יצא שיש לנו במזווה עשרות בקבוקי קטשופ, וזה כבר הפך לבדיחה של הבית".

ניהול המלאי הממוחשב מגיע גם הביתה. עדי וליעד קלנג. צילום: פבל

מתוך הבדיחה הפרטית שלהם התחילו השניים לחשוב כיצד ניתן למנוע את הדבר ולבצע קנייה פונקציונלית ונוחה ולהימנע מצרכנות יתר. AutoBuy הינה סורק ייחודי המסייע בניהול מלאי ביתי. סורקים את המוצר הריק, וזה מעדכן את רשימת הקניות, המערכת מתחברת ישירות לאתר הקניות ומזמינה את המוצר. אין צורך לצאת שוב ושוב לקנות את מה ששכחנו ונגמר, ואין קנייה מיותרת של מוצרים שכבר יש.

הייחודיות לעומת המתחרים היא בהתחברות הישירה לאתר הקניות ובאפשרות שעומדת בפני הצרכן לבחירת בית העסק שממנו תתבצע הרכישה. "נוצרת רשימת קניות, שתהיה מחוברת לכל הסופרים הגדולים, ויהיה אפשר לפצל את הקנייה. כלומר, לבחור איזה מוצר אנחנו רוצים להזמין ומאיפה. כשהמטרה היא, כמובן, להזמין מהמקום בו המוצר הנחוץ הכי זול", מסבירה ליעד, "אנחנו רוצים להפוך את התהליך הזה לקל, נוח ואפקטיבי".

רמו מאמו – THE EEL: דייג אוהב דגים?

כל מי שמתעסק בדייג מכיר את המאבק העיקש שנוצר בין הדייג לדג. הוא נמשך לרוב דקות ארוכות ומייגעות ומסתיים הרבה פעמים במפח נפש.

רמו מאמו. צילום פבל

בתור דייג חובב, רמו מאמו מכיר היטב את התחושה הזאת. באחת הפעמים הוא השליך את הפיתיון למים, תפס דג והחל להיאבק בו כרבע שעה. המאבק הסתיים בכישלון. "באותו לילה איבדתי ארבעה פיתיונות והייתי מותש", הוא נזכר, "אז התחלתי לחשוב על רעיון איך לנטרל את הדג ברגע שהוא נתפס. חשוב להבין שדייג הוא גם פרנסה להרבה מאוד אנשים, המאבקים החוזרים הללו מתישים את הגוף ומעייפים מאוד את הדייג, שזוהי פרנסתו.

למרות איך שזה נראה מהצד, עבודת הדייג היא מאוד קשה פיזית, מעבר לזה שהמאבקים הללו גורמים לאובדן הפיתיון, שמחירו יכול להגיע למאות שקלים. אז חיפשתי פתרון לבעיה הזאת".

והפתרון בא בדמות הצלופח שהוא פיתיון דג חדשני, יחיד מסוגו. הצלופח בעל מנגנון חשמלי אשר מהמם את הדג, ובכך חוסך את המאבק ואת אובדן הפיתיון, מקצר את זמן הדייג ומונע סבל לדג.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר