המחלקה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה
המחלקה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

חוסר שקיפות בחסות הקורונה: למה עיריית אשקלון מסרבת לגלות מי היועץ המשפטי שלה?

האם כהונתה של מ”מ היועצת המשפטית של העירייה הוארכה בניגוד לחוק? כך טוען חבר מועצת העיר, רמי סופר. פנינו לעירייה לבקשת תגובה לעניין, אך שם סירבו לומר לנו אם הכהונה הוארכה או לא, אבל מייל ששלחה מנכ”לית העירייה דווקא מחזק את הטענות של סופר

פורסם בתאריך: 26.4.20 14:26

     

לפני כשבועיים נדרשו חבר המועצה לאשר בהצבעה טלפונית את הארכת כהונתה של ממלאת מקום היועצת המשפטית של העירייה. תפקיד היועמ”ש הוא תפקיד שעירייה די מתקשה להתנהל בלעדיו והוא נחשב לחיוני מאוד.

אלא שנוצר מצב די בעייתי, היועצת המשפטית הקודמת עו”ד הילה רווח פרשה מתפקידה ועד שנמצא לה מחליף בחרו בסגניתה, עו”ד יעל ארביב גבאי, למלא את מקומה לשלושה חודשים.

עוה"ד יעל ארביב גבאי והילה רווח

עוה"ד יעל ארביב גבאי והילה רווח

המחליף, עו”ד אייל איזמן, אכן נבחר לפני כמה שבועות, אך מינויו דורש את אישור המועצה אשר אינה יכולה להתכנס בשל המצב במדינה. לאור זאת, פנה מרכז ישיבות המועצה, משה שמואל לחברי המועצה וביקש מהם לאשר טלפונית את הארכת כהונתה של ממלאת המקום בשלושה חודשים נוספים.

בהצבעה שנעשתה באמצעות הוואטסאפ אישרו רוב חברי מועצה את ההחלטה ובהם גם אנשי אופוזיציה כמו איתמר שמעוני שאמר שלאור המצב הוא סבור שצריך לאשר זאת. שמעוני כזכור, התנגד לאשר את המינוי בפעם הקודמת, זאת לאחר שחשף כי ממלאת המקום התנדבה כפעילה במטה של ראש העירייה, תומר גלאם בזמן הבחירות.

עו"ד אייל איזמן

עו"ד אייל איזמן

אלא שהיה מי שהתנגד להצעה, כמו חבר המועצה רמי סופר. הוא טוען כי הוא נשאל טלפונית על ידי משה שמואל ואמר לו כי אינו מאשר זאת. “אני לא אישרתי לה, ולא הסכמתי”, אומר סופר ומציין כי החוק קובע שהצבעה שנערכת באופן טלפוני אינה יכולה להיות מאושרת אלא אם כן תמכו בה כל חברי המועצה שניתן היה להשיגם טלפונית.

ואכן, סעיף 47 בתוספת השנייה לפקודת העיריות (נוסח חדש) קובע כי במקרה שבו נאלצים לבצע הצבעה טלפונית, ההצבעה “תיחשב מאושרת אם תמכו בה כל חברי המועצה שניתן היה להשיגם”, לשון הפקודה.

חבר המועצה רמי סופר

חבר המועצה רמי סופר

סופר מוסיף: “כולם צריכים להסכים, כל המועצה כולל אופוזיציה… דיבר איתי משה שמואל בטלפון לא אישרתי לו. המינוי של עורכת הדין לא יכול להיות, איתמר שמעוני העלה שהיא עבדה עם תומר גלאם”.

פנינו לעירייה כדי לברר היכן עומד העניין הזה בדיוק ושאלנו אותם מספר שאלות כמו “האם הוארכה כהונתה של מ”מ היועצת המשפטית?”, “האם היו מתנגדים? כמה ומי הם?” וכד’.

בעירייה החליטו משום מה כי זהו מידע שאין לחשוף אותו לציבור וסירבו להשיב לשאלות שלנו, זאת למרות שמצב דברים רגיל ולא בחסות הקורונה, הצעה כזאת הייתה נערכת באופן פומבי בישיבת המועצה ותוצאותיה היו גלויות לציבור.

אך כאמור, לא הפעם וזה מה שנמסר מהעירייה בתגובה: “נכון להיום (רביעי) משרד הפנים אוסר על קיום ישיבת מועצה שלא בהתאם לתוספת השנייה לפקודת העיריות ושלא בהתאם להנחיות, ולפיכך לא ניתן לכנס מועצה וניתן לקבל החלטות רק שלא באמצעות מועצה לפי סעיף 47 לפקודה. לסוגיית מילוי המקום, בהתאם להנחיית משרד הפנים מיום 19.3.2020 בנוגע לקיום ועדת בחינה, לצורך איוש משרות במהלך תקופת החירום, זאת רק במקרים חריגים ובמקרה שהמשרה אינה מאוישת ע”י ממלא מקום המשמש בתפקיד זה בתקופת הביניים”.

בעירייה כך נראה, מנסים להותיר את העניין בערפל אך מייל שעליו חתומה מנכ”לית העירייה, אירית נתן מיום שני השבוע, מספר סיפור אחר: “מינויה של עו”ד יעל ארביב הוארך והיא משמשת כמ”מ יועמ”ש של העירייה”.

המייל שנשלח על ידי מנכ"לית העירייה

המייל שנשלח על ידי מנכ"לית העירייה

“אני מחר הולך למשטרה, כי מישהו זייף את השם שלי”, אומר סופר, “נמאס לי מהשקרים שלהם, הם עובדים בצורה עקומה. צריך להפסיק עם זה, הם נותנים לי מסמך ואומרים לי שזה מזויף, עכשיו אומרים לי שאני הצבעתי, על מי הם עובדים?”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר