עו"ד יעל ארביב גבאי
עו"ד יעל ארביב גבאי

שמעוני חשף: ממלאת מקום היועצת המשפטית – פעילה של תומר גלאם

במהלך ישיבת מועצת העיר, שבה אושר מינוי של מ"מ ליועצת המשפטית של העירייה, חשף שמעוני כי ממלאת המקום המכהנת כבר כסגנית הייתה פעילה במטה של ראש העירייה תומר גלאם. "סייעתי בהתנדבות והנושא נבדק", השיבה

פורסם בתאריך: 12.1.20 21:32

     

בשבוע שעבר, ביום שני, התקיים טקס פרידה באולם מועצת העיר שבעירייה. ראש העירייה תומר גלאם ובכירי הנהלת העיר והמחלקה המשפטית באו להיפרד מהיועצת המשפטית של עיריית אשקלון עו"ד הילה רווח.

לתפקיד שלה יצא כבר מכרז ואף התקיימו ישיבות של ועדת המכרזים בנושא, אלא שעד כה לא נבחר יועץ משפטי לתפקיד, ובעירייה טוענים כי הדבר יוצר בעיה, כי לעירייה כמעט בלתי אפשרי לתפקד ללא יועצת משפטית. לכן הוחלט כי מי שתמלא את מקומה של רווח היא סגניתה עו"ד יעל ארביב גבאי. היא תעשה זאת עד לכניסת המועמד שייבחר וללא תוספת שכר.

באותו היום בערב התכנסה מועצת העיר אשקלון לאשר את המינוי הזמני של ארביב גבאי לתפקיד.

ישיבת מועצת העיר

ישיבת מועצת העיר

לפני שעלה הנושא לדיון מיהר ראש העירייה לצאת מאולם המליאה מבלי להסביר מדוע. מי שכן ידע את הסיבה הוא חבר המועצה איתמר שמעוני.

לאחר שהמשנה לראש העירייה מישל בוסקילה הקריא את ההצעה לאישור ביקש שמעוני את רשות הדיבור ואמר: "אני מבין שהמינוי הוא לשלושה חודשים, אני מוכרח לומר לכם שעשיתם יפה את העבודה בדיוק לפי חוזר מנכ"ל, שאומר שצריך להביא את אישור המנכ"ל לרשות המקומית ושאישור עו"ד שבדק את מועמדות המועדת. אבל שכחתם דבר אחד: כתוב בחוזר מנכ"ל שמנכ"ל הרשות יסביר למה לא היה ניתן לקלוט עובד במכרז כדין למשרה, והסיבות לכך. מתי ממנים ממלא מקום? כשלא יוצאים למכרז. אבל פה יצאנו למכרז, ואתם צריכים לנמק למה למנות ממלאת מקום אם יצאתם למכרז".

מנכ"לית העירייה, אירית נתן

מנכ"לית העירייה, אירית נתן

מנכ"לית העירייה אירית נתן השיבה לו: "אנחנו יצאנו למכרז מספר ימים לאחר שהילה הודיעה שהיא מתכוונת לעזוב את תפקידה. נתנו זמן לפרסומים לפי החוק, הגישו מועמדים עשינו מיון של המועמדים, קיימנו שתי ועדות כי היו הרבה מועמדים, נבחרו והומלצו ארבעה מועמדים מכל הרשימה, שלחנו אותם למכון שייתן לנו ייעוץ לגביהם. אני מעריכה שנצטרך פחות משלושה חודשים. יעל עובדת כבר כסגנית, אז התקציב קיים. התפקיד הזה הוא סטטוטורי, וכל רשות מקומית צריכה ייעוץ משפטי ולכן הבקשה שלנו".

שמעוני ביקש את רשות הדיבור והמשיך: "יש לי עוד שאלה קטנה: אני רואה שתומר יצא, אז אולי נשאל את יעל: היית במטה של תומר? היית פעילה שלו? האם הגעת עם מנהל המטה כנציגה לקבל טופסי מינוי?"

שלטי הענק של גלאם. צילום: אלירם משה

שלטי בחירות של גלאם. צילום: אלירם משה

"לא הגעתי לקבל טופסי מינוי", השיבה ארביב גבאי.

"היית פעילה של תומר?" שאל שמעוני.

"אני סייעתי בהתנדבות", ענתה ארביב גבאי ואז הוסיפה: "הנושא הזה עבר בדיקה".

בשלב הזה התרוממה היועצת המשפטית היוצאת עו"ד הילה רווח והושיבה אותה. במקום התחוללה מהומה וסערה.

עוה"ד יעל ארביב גבאי והילה רווח

עוה"ד יעל ארביב גבאי והילה רווח

שמעוני דרש שהיא תענה לשאלות ואמר: "אם ראש העיר היה קם ואומר: 'אני יוצא כי הייתה פעילה שלי', זה משהו אחר, אני רוצה שקיפות. אני רוצה לדעת אם במכרז אמרת שהיית פעילה שלו, ואני רוצה לדעת למה שבוע לפני המכרז שלך מחקת את הפוסטים בפייסבוק של התמיכה בתומר? יש פה דברים גדולים מאוד".

גם חבר המועצה אפי מור הצטרף לדברים ואמר כי יש לי תחושה שמהמכרז הראשון נעשה כאן תרגיל שמוליך את חברי המועצה לדבר חמור ביותר. יש לו ריח רע לדבר הזה", אמר מור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לבסוף אושרה ההצעה למנות את ארביב גבאי לתפקיד הזמני, ורק אז חזר גלאם לישיבה, והילה רווח נשאה דברי פרידה מהמועצה ומהעירייה.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מינויה של ממלאת המקום אושר כדין במועצת העיר. בימים אלו, העירייה נמצאת בשלבי איתור מתקדמים לתפקיד היועץ/ת המשפטי/ת לעירייה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר