אייל פרץ. בנייה בעיר היין. נדלן. צילום: אלירם משה

רגע לפני ההפגנה: עיריית אשקלון ביטלה את הקפאת הסכם הגג

הפגנה גדולה של זוכי מחיר למשתכן תוכננה למחר, וזאת כנגד ההחלטה של ראש העירייה להקפיא את היתרי בנייה להסכם הגג. היום החליטה העירייה לבטל את ההקפאה. בעירייה מסבירים זאת לאור הבטחות לקבלת תקציבים חיוניים

פורסם בתאריך: 26.2.20 14:48

     

תכנית מחיר למשתכן הפכה בשנתיים האחרונות לשנויה במחלוקת. מול המצדדים בתכנית עומדים כאלה שטוענים שלאור תנאי התכנית משתלם יותר לרכוש דירה בשוק הפרטי, שכן בסופו של תהליך ההוצאות שישלמו הזוכים ייקרו את כולו ויהפכו אותו ללא משתלם.

זה בדיוק מה שמרגישים בימים אלה עשרות זוכים שהצטרפו לתכנית וזכו בהגרלה בדירה בשכונת 'עיר היין'. הם חולמים להיכנס כבר לדירה משלהם אך מבינים שראש עיריית אשקלון תומר גלאם נלחם על גבם במשרדי הממשלה. הזוכים שניסו לברר מתי תחל הבניה של הפרוייקטים שבהם הם זכו, קיבלו בשבועות האחרונים הודעה שראש העירייה מסרב לחתום על היתרי בנייה משום שטרם הועברו לו תקציבים חיוניים, בין היתר לשדרוג מערכות הניקוז בעיר וכן תקציבי פיתוח שונים.

תומר גלאם עם מנכ"ל החברה הכלכלית בוחנים את המפות. צילום ארכיון: פבל

הזוכים שכבר הפגינו לפני כמה חודשים על העיכובים בתוכנית, הודיעו על כוונתם לצאת מחר ולהפגין מול בניין העירייה בדרישה מראש העיר לא לתקוע את תהליכי הבניה ולפגוע בהם.

אלא שהיום כבר החלה העירייה בשחרור ההקפאה, "הגשנו תוכניות ולהפתעתנו הן מתקבלות במערכת", אמר גורם המעורה בנושא. ובעירייה כבר מאשרים כי בוטלה ההקפאה זאת לאחר שהתקבלו הבטחות ממשלתיות לתקציבי הפיתוח החיוניים אשר יאפשרו, בין היתר, את שדרוג מערכות הניקוז בעיר.

ההפגנה הקודמת של זוכי מחיר למשתכן

ההפגנה הקודמת של זוכי מחיר למשתכן

את מחיר ההקפאה הזאת, משלמים בעיקר הזוכים בפרויקטים. השבוע, עוד לפני שנודע כי ההקפאה מבוטלת, שוחחנו עם דינה, אם חד הורית בת 39 מאשקלון שזכתה גם היא בפרוייקט. "היה לי חלום לקנות בית ושלא אצטרך לעבור משכר דירה לשכר דירה" מספרת דינה שניגשה יחד עם עוד מאות וניסתה את מזלה במחיר למשתכן שמבחינתה היה האופציה הכי מעשית לרכישת דירה משלה. לאחר מספר חודשים היא קיבלה הודעה על זכייתה. "כבר חתמנו על החוזה. שילמתי על שנתיים מאז ההרגלה ועד היום שילמתי את מדד הבניה". הזוכים עמדו בכל הדרישות של התכנית, שילמו את הכספים וראו כבר איפה יוקם הבית העתידי שלהם אך בירור מול הקבלן שמקים את הפרוייקט גילה להם שבינתיים אין אישור בנייה והכל תקוע.

"זה כבר עולה לי יותר מדירה רגילה". דינה שאינסקאיה

חלק מהמפגינים הם זוכים בפרוייקט שבונה חברת אייל פרץ יזמות ונדל"ן. בפרוייקט היא בונה 240 יחידות דיור על 2 מגרשים, בכל מגרש שישה בניינים. במגרש האחד היא קיבלה אישורי בניה ובמגרש השני כאמור אישור הבנייה הוקפא בעקבות החלטתו של ראש העירייה. כעת מקווים הזוכים בפרויקט כי התהליך יתקדם.

המחיר שישלמו הזוכים בשל ההקפאה צפוי להיות לא קטן. "בגלל הקפאה אנחנו נצטרך לשלם עוד. בסופו של דבר כשנגיע מתישהו לבית אז הבית יעלה לנו באותו המחיר כמו בשוק החופשי. אני חושבת שזה לא פייר שראש העיר מחזיק אותנו כבני ערובה. הוא צריך לקבל תקציב לתשתיות ובגלל שאין עכשיו ממשלה מעכבים את זה" מספרת דינה "ברור לנו שצריכים את התקציבים וברור שצריך את התשתיות אבל לא על הגב של אנשים שזכו במחיר למשתכן. אם היתה לנו אופציה לקנות דירה מהשוק החופשי אז לא היינו נכנסים לזה. כל המשפחות פה שזכו אין להן את האופציה והמחיר יגדל ויגדל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אי אפשר להגיע למצב כזה שכל יום שאנחנו ממתינים פשוט גונבים מאיתנו כסף. מי שמפסיד ומרגיש את הכאב בכיס זה אנחנו. מדובר בפרוייקטים שאנשים ממתינים כבר מעל שנתיים ועדיין אין היתר בניה, זה אומר שאם עוד שנה יזמינו אותם לחתום על החוזה אז הם ישלמו הכל רטרו-אקטיבי וייקחו עוד שנתיים לפחות או אפילו שלוש שנים עד שיבנו את הבית. שש שנים הם ישלמו את המדד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר