עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

ללא שינוי: מצבה הפיננסי של עיריית אשקלון דורך במקום

גם השנה מדורגת עיריית אשקלון במקום ה-16 בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות בישראל. בשנת 2015 דורגה אשקלון במקום החמישי בארץ ומאז חלה הידרדרות שנבלמה בשנה שעברה

פורסם בתאריך: 19.2.20 10:15

     

גם השנה עיריית אשקלון עדיין מדורגת במקום ה-16 בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות. כך עולה מדרוג הרשויות שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode  לשנת 2020. הדרוג ייחשף על ידי אייל ינאי מנכ"ל החברה בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020 שתיפתח היום בתל אביב, במעמד 120 ראשי עיריות מרחבי העולם.

אז עיריית אשקלון כאמור, ניצבת במקום ה-16, נמוך יותר מאשדוד (13), גבעתיים (14) וכרמיאל (15), אך ממוקמת גבוה יותר מערים כמו הוד השרון (18), רעננה (20) באר שבע (21) ונתניה (31).

תומר גלאם ואיציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה

ראש העירייה תומר גלאם וגזבר העירייה איציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה

בשנה שעברה, לאחר ארבע שנות הידרדרות בדירוג היציבות, הצליחה העירייה לעצור אותה ולטפס מקום אחד למעלה, למקום ה-16 מקום בו היא מדורגת גם השנה. חשוב לציין כי לא לפני שנים רבות, אלא רק בשנת 2015 דורגה אשקלון במקום החמישי בארץ ומאז החלה ההתדרדרות למקום העשירי בשנת 2016, למקום ה-13 בשנת 2017 ובשנת 2018 ההידרדרות לא נעצרה ואשקלון ירדה למקום ה-17, אך בשנת 2019 היא עלתה כאמור מקום אחד למעלה.

אייל ינאי מנכ"ל משותף CofaceBDI. צילום: עודד קרני

אייל ינאי מנכ"ל משותף CofaceBDI. צילום: עודד קרני

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 14 ברציפות. כלכלני CofaceBdi  בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות:

  • מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד.
  • בדיקת מאגר "אורות אדומים®" של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, צ'קים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים ועוד.
  • התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד.

המדד מבוסס על הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

במקום הראשון בארץ מדורגת העיר רמת השרון, במקום השני מדורגת העיר חולון, במקום השלישי מדורגת ראש העין, במקום הרביעי מדורגת הרצליה ובמקום החמישי מדורגת נס ציונה. בחמישייה השנייה מדורגות בהתאמה לוד, שירדה מהמקום החמישי, ראשון לציון, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, ופתח תקווה. בעשירייה השנייה מדורגות בהתאמה כפר סבא, תל אביב-יפו, אשדוד, גבעתיים, כרמיאל, אשקלון, יבנה, הוד השרון, קריית מוצקין ורעננה.

העולות והיורדות

הרשות שביצעה את הזינוק הכי גבוה בדרוג השנה היא קריית מוצקין שעלתה 8 מקומות מהמקום ה- 27 אל המקום ה-19. מעלה אדומים עלתה 5 מקומות מהמקום ה-28 אל המקום ה-23. ראש העין, מודיעין מכבים רעות, גבעתיים וקריית אתא עלו כולן ב-4 מקומות.

היורדת הגדולה היא עיריית נתניה שירדה 8 מקומות מהמקום ה-23 אל המקום ה-31, חיפה, הרצליה ורעננה ירדו 3 מקומות בדרוג.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לדברי אייל ינאי, מנכ"ל משותף בחברת CofaceBdi: "במסגרת הדרוג השנה בדקנו את היחס בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות  הפיננסית של עיר. רמת השרון המדורגת ראשונה היא העיר שבה הדרוג הסוציואקונומי של התושבים הוא הגבוה ביותר (9)  ובכל העשירייה הראשונה הדרוג הסוציואקונומי אינו יורד מהציון 7 למעט העיר לוד שיוצאת דופן ומתברגת למקום השישי עם דרוג סוציואקונומי של 3 בלבד. עם זאת בעשירייה האחרונה בדרוג (מקומות 30-40) הדרוג הסוציואקונומי אינו עולה מעל 6. כלומר שיש התאמה מסוימת בין מצבם הסוציואקונומי של התושבים לבין דרוג היציבות של הרשות. אולם הדוגמא של לוד מראה כי ניהול נכון יכול לשפר את יציבות העירייה למרות הדירוג הסוציו אקונומי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר