ישי ריבו. צילום: רמי שלוש

בגלל סכסוך כספי? "הביאו את ישי ריבו כדי לפגוע בהיכל התרבות"

גורמים בעירייה טוענים כי החברה העירונית מביאה הופעות של אמנים שאמורים להופיע בהיכל התרבות כדי לפגוע בו בגלל סכסוך כספי שהתגלע בין הצדדים. "זה טירוף שחברת בת של העירייה פוגעת בחברת בת אחרת של העירייה", אמר גורם בעירייה

פורסם בתאריך: 1.11.19 12:17

     

השבוע ביום רביעי התקיים בהיכל הספורט העירוני מופע של הזמר ישי ריבו אשר אירח בהופעה את הזמרים אמיר דדון ועמיר בניון. אלפים הגיעו וצפו במופע הגדול והמבוקש, שמכירת הכרטיסים שלו הסתיימה כעשרה ימים לפני יום המופע. מדובר באמנים הנחשבים למגנטים של קהל, והם אכן עמדו בציפיות מהם.

למי שקצת מצוי באירועי התרבות בעיר זה היה נשמע מעט מוכר. עוד קודם לכן פרסם היכל התרבות את כוונתו לקיים מופע דומה שבו הזמר אמיר דדון מארח את הזמר ישי ריבו בעוד כמה שבועות. כל בר דעת מבין כי מופע אחד עלול לפגוע בשני, הן מבחינת כמות הקהל שיגיע והן מבחינת מחירי הכרטיסים, כאשר האחד מכתיב את המחירים לשני. אז אין ספק שתחרות היא דבר בריא, אבל כאשר מדובר בשני גופים השייכים לעירייה, הדבר נראה מוזר.

היכל התרבות. צילום: פבל

היכל התרבות. צילום: פבל

לטענת גורמים בעירייה, מאחורי המהלך הזה עומד סכסוך כספי בין שתי חברות עירוניות. היכל התרבות שייך לחברה הכלכלית, ואילו היכל הספורט שייך לחברה העירונית לתרבות, נוער וספורט (תנו"ס). "היא הביאה את ישי ריבו כדי לפגוע בהיכל התרבות", אמר גורם בעירייה בהתייחסו למנכ"לית החברה העירונית רונית מצליח, "רק בגלל שהחברה הכלכלית דורשת כסף שמגיע לה. זה טירוף שחברת בת של העירייה פוגעת בחברת בת אחרת של העירייה. ואיפה ראש העירייה שידפוק על השולחן ויעשה סדר?".

הסכסוך הכספי נולד בעקבות זאת שהחברה העירונית קיימה עשרות אירועים בהיכל התרבות, וכמו כל גוף אחר, הוא אמור לשלם שכירות על המקום, אם כי מדובר בסכום מופחת מאחר שמדובר בגוף עירוני. במכתב שנשלח מעו"ד לחברה העירונית נטען כי החברה קיימה בהיכל התרבות כ-100 מופעים ופעילויות בתקופה של כמעט ארבע שנים ולא שילמה עליהם. החוב שנצבר עומד על יותר מ-700 אלף שקלים. "אין חולק כי החברה העירונית חבה למרשתי סך של 701,843 שקלים כולל ריבית והצמדה", כתב עורך הדין של החברה הכלכלית במכתב שמוען למנכ"לית החברה העירונית רונית מצליח. "רבות דובר בין מנכ"ל מרשתי ובינך כי את החוב יש לפרוע".

עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

מכתב חריף. עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

עוד נכתב כי מנכ"ל החברה הכלכלית יוסי דיין הבהיר למצליח, "יותר מפעם אחת כי לא יעבור לסדר היום כל עוד החוב לא ייפרע במלואו. כמחווה של רצון טוב מנכ"ל מרשתי הסכים לפנים משורת הדין לילך לקראת החברה העירונית על ידי פריסת החוב, אך למרות זאת, החוב לא נפרע, והחברה העירונית מתעלמת מחובה למרשתי. בפועל, למרות שהודית בפני מנכ"ל מרשתי בחוב החברה העירונית ולמרות שהבעת נכונות לשלם את החוב, דבר לא קרה. החברה העירונית ממשיכה ועושה שימוש בהיכל התרבות, אך החוב נותר על מכונו ולא נפרע ולא ברור מדוע".

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

המכתב מסתיים בהתראה כי אם החוב לא ישולם בתוך עשרה ימים, החברה הכלכלית לא תאפשר לחברה עירונית לקיים עוד אירועים בהיכל התרבות ואף תפעל לגביית החוב, קרי באמצעים של תביעה או הוצאה לפועל.

רק לפני כמה חודשים פרסמנו כי לאחר שנים של גירעונות שוטפים הציגה החברה העירונית דו"ח כספי לשנת 2018, ובו מוצג רווח של יותר מרבע מיליון שקלים.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "החברה העירונית והחברה הכלכלית לאשקלון עובדות בשיתוף פעולה מלא. שתי החברות ימשיכו, כל אחת בדרכה, לפעול לקידום יוזמות, פרויקטים, אירועים ומופעים לטובת תושבי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר