היכל התרבות. צילום: פבל
היכל התרבות. צילום: פבל

מנכ"ל החברה הכלכלית: "ללא היכל התרבות היינו מציגים רווחים"

החברה הכלכלית הציגה את דוחותיה הכספיים לשנת 2018, ולפיהם הפסידה החברה רק שני מיליון שקל, זאת לאחר שבשנה קודמת רשמה הפסד של כ-53 מיליון שקל. החברה העירונית הציגה רווחים של למעלה מרבע מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 8.6.19 14:10

     

הדוחות הכספיים של שני התאגידים העירוניים – החברה הכלכלית (חכ”ל) והחברה העירונית לתרבות נוער וספורט (תנו”ס) – הוצגו לחברי המועצה. הנתונים מלמדים על צמצום החובות והגירעונות.

על פי הדוח של החכ”ל, היקף הפעילות של החברה זינק מ-75 מיליון שקלים בשנת 2017 ל-205 מיליון שקלים בשנת 2018. לצד זאת, נעשה צמצום בהוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות, "כלומר, הגדלנו את היקף הפעילות כמעט פי שלושה והקטנו את הוצאות ההנהלה והכלליות ב-1.5 מיליון שקלים, שזה 20% בערך", אמר מנכ"ל החכ"ל עו"ד יוסי דיין באותה ישיבה. אך באותה נשימה הדגיש כי הצמצום בהוצאות הללו נעשה בשנת 2018 בשל מגמת התייעלות וכי בשנת 2019 יוחזרו חלק מאותן הוצאות.

מנכ"ל החכ"ל, עו"ד יוסי דיין

מנכ"ל החכ"ל, עו"ד יוסי דיין

דיין הסביר כי ישנו פרויקט אחד שדי מעמיס על החכ"ל, אך הוא רואה בו "חובה ואפילו שליחות – היכל התרבות. אנחנו מפסידים ממנו כמעט בכל שנה כ-2.6 מיליון שקלים… החברה בלי הפחת והעומס של היכל התרבות היא רווחית".

ואכן, לפי דוח של החכ"ל בשנת 2018 נרשם הפסד של שני מיליון שקלים בלבד, זאת לעומת שנת 2017, בה נרשם הפסד של 53 מיליון שקלים. כזכור, דיין טען, בהתבסס על דוח של משרד רואה חשבון חיצוני, כי תרגילים פיננסיים שנעשו קודם תקופתו הסתירו מחסור של עשרות מיליוני שקלים. הדברים שנחשפו אז ב"כאן דרום" עוררו סערה גדולה בעיר.

חבר המועצה יורם גניש ביקש לדעת היכן עומד הפרויקט של המבנה הרב תכליתי, ודיין השיב לו כי המבנה כבר הסתיים וכי הפיתוח של המקום יתחיל בקרוב. "יש היתכנות לסיים את המבנה בתוך כארבעה חודשים לכל היותר כולל פיתוח", אמר ראש העירייה תומר גלאם.

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

באותה ישיבה השתתפה גם רונית מצליח, מנכ"לית התנו"ס, שהציגה את הדוח הכספי של החברה, "בדיוק לפני שנה עמדתי פה והצגתי את התוצאות של 2017 כשהחברה סיימה בגירעון של 2.4 מיליון שקלים. עברה שנה, ואת שנת הפעילות 2018 סיימנו ברווח של 261 אלף שקלים", אמרה מצליח לקול מחיאות כפיים והוסיפה, "מגיעות כפיים לתמיכה הגדולה שאנחנו מקבלים מכם, חברי המועצה, אדוני ראש העיר והצוות שלך, על הנכונות ועל הראייה הנכונה של תאגיד עירוני שהוא בעצם זרוע ביצוע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לצד זאת הציגה מצליח גירעון מצטבר של 4.3 מיליון שקלים, שגם הוא צומצם מעט משנת 2017. "יש עוד הרבה מה לעשות, בעיקר להביא הרבה מאוד פעילויות", סיכמה מצליח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר