ארז שטרית. צילום: אלדד עובדיה
ארז שטרית. צילום: אלדד עובדיה

מנהל אגף הביטחון: "28 שנים חייתי בצללים. יום לאחר שנבחרתי אני מוכפש"

מנהל אגף הביטחון בעירייה ארז שטרית הגיע לבית המשפט במסגרת עתירה לביטול המכרז שבו זכה. לאחר שמסר עדות והוטלו הוצאות על העותר צבי צור, החליט צור למשוך את התביעה, ובהסכמה עם העירייה גם בוטלו ההוצאות

פורסם בתאריך: 15.10.19 19:00

     

בבית הדין האזורי לעבודה התקיים לאחרונה דיון בעניין העתירה שהגיש פעיל הציבור צבי צור. צור, שהתמודד במכרז לתפקיד מנהל אגף הביטחון בעירייה ולא נבחר, הגיש עתירה וטען כי המכרז שבו נבחר ארז שטרית לתפקיד היה תפור. בין היתר טען צור כי אשתו של שטרית היא קרובת משפחה של ראש העירייה תומר גלאם ודרש לפסול את המכרז.

צבי צור

"אני עובר מדורי גיהינום". צבי צור

בעתירה שהגיש צור הוא כתב כי בעקבות שמועות שהגיעו אליו על כך שמדובר במכרז תפור, הוא החליט להתמודד לתפקיד. עוד סיפר כי שוחח בעניין עם יו"ר ועד העובדים בעירייה ארמו וקנין, והוא אמר לו כי מי שייבחר זה מישהו מהשב"כ, "הופתעתי מדבריו ושאלתי עצמי, הכיצד שבוע לפני המכרז כבר הגורמים המקורבים, שהוא אחד מהם, יודעים בעצם מבעוד מועד מי הזוכה", כתב צור בעתירה והוסיף: "אחד המועמדים שיצא מהריאיון אמר לכולם שמדובר ב’מכרז תפור’, וזאת רק משום שהמנכ"לית התעסקה בפלאפון ובכלל לא הייתה קשובה אליו, מה שמוביל למסקנה בהכרח, שמבחינתה ואחרים התוצאה הייתה ידועה מראש. עוד יצוין כי בקורות החיים של המועמד שזכה נמצאו סתירות מהותיות למה שקרה במציאות, בקשר לעברו".

ארמו וקנין

"מי שמחליט זאת הוועדה". ארמו וקנין

בעקבות זאת התקיים הדיון בבית הדין האזורי לעבודה, ואליו הגיעו שטרית וגם יו"ר ועד העובדים בעירייה ארמו וקנין. בעדותו אמר וקנין: "אין לי מושג מה אני עושה פה, לא הייתי במכרז" והוסיף: "חוץ מלשמוע את השטויות אין לי מה לענות לו. מי שמחליט זאת הוועדה".


באותו עניין: 


אחריו עלה שטרית ונחקר על ידי צור. הוא נשאל על ידי צור מה הקשר המשפחתי של אשתו ענת לראש העירייה ואמר: "אשתי לא קרובה לתומר. יש הגדרות ברורות לקרוב משפחה, ואשתי לא קרובת משפחה של תומר גלאם לפי ההגדרות האלה. בוודאי שאני לא קרוב. אני רשאי להתמודד במכרז, ואני חתמתי על תצהיר של קרובי משפחה".

צור: "האם היית ראש מינהל ביטחון בשגרירות ישראל באנקרה?"

שטרית: "הייתי ראש מחלקת הביטחון בשגרירות באנקרה בין 2009 עד 2011 ולאחר מכן ראש מחלקת הביטחון בשגרירות בווינה, אחראי על אוסטריה, סלובניה במטה האו"ם שבווינה. כל הדברים האלה מגובים בכתבי המינוי במשרד החוץ. אני הושאלתי כאיש שב”כ לארבע שנים וחזרתי לתפקידי בשב"כ ופרשתי".

בהמשך עדותו התייחס שטרית למה שעבר עליו מאז שנבחר, "יום לאחר שנבחרתי אני מוכפש על ידי מר צור בטענות: ‘אני זב חוטם’ ‘אני לא ראוי לתפקיד’. הילדה שלי באה אליי בוכה ‘למה אתה צריך את זה? למה עזבת את השב”כ?’ זה כואב לי. אני איש צללים. חייתי בצללים 28 שנה, שירתי את המדינה. הוא כינה אותי 'מאבטח אישים' ואני רוצה לציין שהמקצוע הוא מקצוע מכובד. אני לא רואה שום פגם בהתנהלות. אני גאה להשתייך, אני גאה לתרום. אני גאה להשקיע ולקדם את העיר. בתפקיד אני לא אחראי רק על הקב”ט אלא על הפיקוח והשיטור העירוני וכל היבטי הבטיחות בעיר. יש 70 אנשים תחת ניהולי".

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

לבסוף ביקש צור לזמן עדים נוספים ואמר: “אני עובר 1,000 מדורי גיהינום בגלל שאני עושה משהו ומאמין בו. אני מקבל איומים ברצח. אני מנסה להוכיח שיש תפירת מכרזים. אני מפסיד מכל העסק הזה. אני מוכפש. ואני רוצה להזמין עדים נוספים”. בית המשפט הסכים להתכנס שוב לדיון נוסף ולשמוע את עדיו של צור, אך קבע כי בעקבות זאת צור ייאלץ לשלם הוצאות בגובה 2,500 שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כמה ימים לאחר הדיון התקיימו מגעים בין הצדדים באמצעות מגשר, ובמסגרתם הסכים צור למשוך את העתירה, ואילו העירייה מצדה תוותר על ההוצאות. בית המשפט קיבל את ההסכמות הללו, אישר אותן והתביעה נדחתה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר