אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו

הערב: עצרת לציון 5 שנים לנפילתו של אברה מנגיסטו בשבי חמאס

המשפחה יחד עם נציגי תנועות הנוער יציינו את היום ואת הסבל של המשפחה. בעצרת לא ישתתפו פוליטיקאים. אחיו של אברה: "חוץ מהבטחות - מעשים לא ראינו עד היום. לצערי אף אחד לא לקח את הנושא האנושי הזה ושם אותו על סדר היום הציבורי"

פורסם בתאריך: 8.9.19 18:10

     

לפני חמש שנים בדיוק חצה תושב אשקלון, אברה מנגיסטו את גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה ולא שב. במשך השנים האלה פורסמו כמה תיאוריות על גורלו אך מבחינת המשפחה כל עוד הם לא מקבלים מידע מוכח מבחינתם הוא עדיין מוחזק בשבי חמאס ברצועת עזה ונאבקים בכל יום להשבתו בריא ושלם אל חיק משפחתו.

אימו של אברה, אגרנש מנגיסטו עם העוגה. צילום: אדי ישראל

"לצערי החיסרון של אברה מורגש כל יום, אנחנו סוחבים את החוסר וודאות איתנו כל יום ובכל שנה כשמגיע תאריך ההעלמות שלו זה רק מעצים את הכאב ואת הסבל של המשפחה" מספר היום אילן מנגיסטו אחיו של אברה שמוביל את המאבק למען אחיו. "אנחנו ממש חסרי אונים בנושא הזה. היום אנחנו נציין את החמש שנים יחד עם תנועות הנוער. יש כח גדול והשפעה גדולה לתנועות הנוער ואני חושב שאם הם יהיו שותפים איתנו לכל המאבק המאוד קשה והמתסכל הזה אני חושב שנוכל לעשות איתם הרבה דברים בשביל שהסוגיה האנושית של אברה תהיה בסדר היום הציבורי ומקבלי ההחלטות והממשלה באמת יעשו את תפקידם וידאגו לחייו וגורלו של האזרח שלהם".

האח אילן מנגיסטו. צילום: דוד לוי

העצרת תתקיים הערב בשעה 19:00 ברחבת מוזיאון תל אביב. המשפחה החליטה לשים את הנושא של אברה מעל הפוליטיקה ומשום כך לא ביקשו מאף חבר כנסת או פוליטיקאי לקחת חלק בעצרת.

מי שיתמכו בבני משפחת מנגיסטו שכמעט צועדת לבדה במאבק הם חברי תנועות הנוער שהחליטו להתרם ולסייע במאבק ולו זה התודעתי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"נספר להם את הסיפור של אברה ממקור ראשון, כי לצערי ברשתות ובכל מיני כלי תקשורת יש כל מיני פרסומים לא מדויקים על מצבו הנפשי שהיה ולמה הוא חצה את הגבול, כך שאנחנו ננסה להגיד להם את האמת על האח היקר הזה שחסר לנו מי היה ולמה הוא עשה את המעשה לחצות את הגבול בלי דעת וננסה לרתום אותם למאבק" מספר מנגיסטו האח ומתייחס להחלטה שלא לתת לפוליטיקאים לנסות לנצל את העצרת לצרכים פוליטיים. "העדפנו שהנושא של אברה יהיה מעל הפוליטיקה במיוחד כשאנחנו לקראת בחירות. כולם יודעים להבטיח הבטחות ואנחנו לומדי ניסיון. לצערי במשך כל החמש שנים האלה עשינו כל כך הרבה מפגשים עם כל השרים אבל חוץ מהבטחות – מעשים לא ראינו עד היום. לצערי אף אחד לא לקח את הנושא האנושי הזה ושם אותו על סדר היום הציבורי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר