מעבר החציה הנוכחי. כבר לא נראה כאילו הוא באויר. צילום: אלירם משה
מעבר החציה הנוכחי. כבר לא נראה כאילו הוא באויר. צילום: אלירם משה

משרד התחבורה הורה לעירייה: למחוק את מעבר החצייה התלת מימדי

לאחר יומיים בלבד על הכביש הורה משרד התחבורה לעיריית אשקלון למחוק בהקדם האפשרי את המעבר שהוקם בניגוד לחוק וחשף את העירייה לתביעות משפטיות של הולכי רגל נפגעים או של נהגים פוגעים. העירייה: מדובר בפיילוט

פורסם בתאריך: 10.4.19 22:05

     

יומיים בלבד הצליח לשרוד על הכביש מעבר החצייה התלת מימדי שהוקם סמוך לכניסה המזרחית של המרכז הרפואי ברזילי. המעבר שעליו מיהרה העירייה להודיעה כי הוקם לראשונה בישראל הוא למעשה פעולה לא חוקית הנוגדת את כללי התמרור.

מעבר חצייה תלת מימד. צילום: אלדד עובדיה

תמרור אסור. מעבר חצייה תלת מימד. צילום: אלדד עובדיה

הסימונים השונים על הכבישים נחשבים מבחינה חוקית תמרורים, כך שסימון מעבר חצייה נקרא תמרור 811 שחייב לעמוד בסטנדרטים שקבע משרד התחבורה בתקנות התעבורה.

כך שהמעבר התלת מימדי, מלבד היותו גימיק נחמד אינו חוקי וכל תאונת דרכים שעלולה להתרחש על מעבר החצייה שאינו מסומן על פי התקנות חושפת את רשות התמרור המקומית, הלא היא העירייה לתביעות משפטיות.

מעבר חצייה תלת מימד. צילום: אלדד עובדיה

כך נראה מעבר החצייה תלת מימד לפני שנמחק. צילום: אלדד עובדיה

"המעבר נצבע בצבעים מחומר ייחודי ועמיד למשך שנים, והמראה שלו נועד להתריע בפני נהגים והוא נראה למרחוק. מדובר על פתרון חדשני ויצירתי שישפר את בטיחות הולכי הרגל בפרט והמשתמשים בדרך בכלל" נכתב בהודעה שהוציאה העירייה.

ל'כאן דרום' נודע כי עם פרסום הקמתו של מעבר החציה הייחודי הגיעו הפרסומים גם למשרד התחבורה אשר הורה לעירייה להסירו בהקדם האפשרי.

פעם היה פה מעבר חציה תלת מימדי. מעבר החציה ביום שני השבוע. צילום: אלירם משה

כך שמי שלא הספיק לעבור המקום ולצפות בסימונים התלת מימדיים יאלץ לראות את מעבר החצייה רק התמונות. ביום שני הגיעו עובדים מטעם העירייה, מחקו את הסימונים הלא חוקיים וסימנו מעבר חציה סטנדרטי כפי שדורשות התקנות בחוק.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N


מעיריית אשקלון נמסר: "מדובר בפיילוט שנבחן בימים אלו. עיריית אשקלון תמשיך לפעול למען השמירה על הבטיחות בדרכים של תושבי העיר, כפי שעשתה עד כה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר