הנשים ברחבת בית יד לבנים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אשקלון וחוף אשקלון: לא שובתים אבל מזדהים

במסגרת המחאה הוקראו שמות 24 הנשים שנרצחו בשנת 2018; ראש העיר, תומר גלאם: "המאבק שלכן הוא המאבק של כולנו". בחוף אשקלון התכנסו להרצאה בנושא

פורסם בתאריך: 4.12.18 15:51

     

היום מציינים ארגוני הנשים את יום המחאה נגד התופעה שהתגברה לאחרונה בה מוצאות נשים ונערות את מותן כתוצאה מאלימות מצד גברים.

מאז שפורסם דבר יום המחאה עשרות גופים וארגונים הודיעו כי הם מצטרפים למחאה ויאפשרו לעובדות בהם לשבות. גם רשויות מקומיות הודיעו כי יאפשרו לעובדותיהן לשבות, אלא שהממונה על השכר השלטון המקומי הודיע כי הדבר נוגד את החוק ואין אפשרות חוקית לאפשר לעובדות לא לעבוד מבלי לגרוע משכרן או ממכסת ימי החופשה שלהן.

ראש העיר תומר גלם מול הנשים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מחאת הזדהות ותמיכה במאבק הנשים באלימות התקיימה בבוקר ברחבת בית 'יד לבנים' באשקלון בהשתתפות נשים רבות, תושבות העיר ונציגות ארגוני הנשים. גם ראש העיר, תומר גלאם, ממלאת מקומו, סופיה ביילין, סגניתו, מיריי אלטיט, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו"ד תמר יוספי, המשנה, משה אטיאס וחבר המועצה, יוחאי יפרח השתתפו בכינוס.
תושבת העיר תיארה בהתרגשות את סיפורה הטראגי של חברתה, תושבת נתניה, שהייתה פעילה למען נשים נפגעות אלימות ולבסוף דווקא היא נרצחה על ידי בן זוגה.

משתתפות המחאה יצרו מעגל רחב והקריאו את שמות 24 הנרצחות בשנת 2018 ולסיום, עמדו דקת דומייה לזכרן.

"אני עומד כאן היום, גם כראש עיר וגם כבעל ואבא לילדים, ואומר בקול אחד – המאבק שלכן הוא המאבק של כולנו. חובתנו, הן כרשות והן כחברה, לעורר את המודעות לנושא, להגביר חקיקה ואכיפה ולעודד נשים לפנות לקבלת עזרה" אמר ראש העיר למשתתפות בכינוס "אני קורא מכאן לכל אותן נשים שסובלות בשקט, לכל אותן נשים שכבר אין להן את הכוח להילחם – אנחנו נהיה הקול שלכן. יש לנו בעיר את המרכז הרב תחומי למניעת אלימות ושם, תוכלו לקבל את כל הסיוע המגיע לכן. אתן רק צריכות לפנות אלינו. רק יחד, נוכל למנוע את הרצח הבא".

גם במועצה האזורית חוף אשקלון הביעו תמיכה במאבק הארצי במחאה. את יום המאבק באלימות נגד נשים ציינו הבוקר במועצה בהתכנסות של העובדים להרצאה למשך כשעה מפי מנהל האגף לשירותים חברתיים במועצה, מעוזיה סגל שמצא את ההקשר בין המציאות הבטחונית באזור לבין האלימות שחוות נשים מצד בעליהן.

"אנחנו חיים באיזור של עוטף עזה במצב של פחד, מעת לעת, בשל המצב הביטחוני. תתארו לכם מה זה פחד יום יומי של אישה, שבעלה האלים חוזר מהעבודה והיא בפחד לקראת חזרתו ותוהה: 'מה יהיה'?" אמר סגל והוסיף "היא צריכה להכין את האוכל, אחרת יזרוק את הצלחת ויאמר לה: 'עכשיו תנקי'. זו אישה שהופכת לשפחה, לנחותה. אלה דברים שקורים לצערנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוסיף סגל "אין כבר מקום במקלטים לנשים מוכות. 200 אלף נשים מוכות מוכרות זה אומר 200 אלף גברים מכים. למה אני אומר 'מוכרות'? כי יש מקרים שלא מוכרים ובמדינה שלנו, מתוך כתשעה מיליון תושבים, כמעט מיליון נמצאים בתוך מערכת אלימה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר