העתיד כבר כאן. ברונסון. צילום: יח"צ

סייבר בהנרי רונסון: תלמידים פיתחו אפליקציות מצילות חיים

תלמידי בית ספר 'אורט הנרי רונסון' מככבים בתכנית הסייבר הלאומית. התלמידים הציגו חידושים טכנולוגיים מרשימים שפיתחו במסגרת התכנית

פורסם בתאריך: 10.7.17 13:21

     

נדמה שכמות האפליקציות והפיתוחים הטכנולוגיים שהמוח הישראלי ממציא היא כמעט בלתי מוגבלת. אם נביט בתכנית הסייבר שעוברים תלמידים מצטיינים מרחבי בתי ספר בישראל, הרי שראש הממשלה בנימין נתניהו יכול בהחלט להיות רגוע לגבי עתיד הסייבר של מדינת ישראל – תחום שבו הוא גאה במיוחד. בוגרי תכנית 'מגשימים' הטריים, 243 תלמידי כיתה י"ב מכל רחבי הארץ ציינו את סיומן של שלוש שנות לימוד בתכנית המצוינות, במסגרת הטקס הציגו הבוגרים את הפרויקטים הטכנולוגיים, עליהם עמלו בשנה האחרונה.
בין בוגרי מחזור זה של 'מגשימים' יש חניכים בולטים מבית הספר "אורט הנרי רונסון" מאשקלון. בית הספר שלח 16 תלמידות ותלמידים לתכנית, ביניהם תלמיד אשר פיתח בפרויקט הגמר מערכת ייחודית למניעת שכחה של תינוק ברכב. מערכת הכוללת חיישן משקל שמותקן בקלות על כל כיסא תינוק שקיים בשוק, אפליקציה ייעודית שמקבלת נתונים מהחיישן משקל ויודעת לזהות ולהתריע מתי הנוסע התרחק מהרכב בזמן שהתינוק עדיין יושב על הכיסא שלו.. בנוסף קיימת אופציה של מתן התרעות גם לבת זוג. שתי תלמידות נוספו אירנה מליוקוב ורות בלגורודסקי פיתחו אפליקציה שדרכה ניתן לדווח על עבירות תנועה של רכב אחר בכביש, באמצעות תמונה או סרטון זאת מבלי לציין את מספר הרכב היות והמערכת מזהה זאת לבדה. הדיווחים נשלחים לשרות שמרכז את הדיווחים ובעתיד הכוונה לשתף פעולה עם המשטרה.
לאור הצלחה רבת שנים של תלמידי בית הספר בתוכנית, נפתחה בשנה שעברה מגמת סייבר בביה"ס ותלמידים רבים זוכים להזדמנות להתמחות בתחום החדשני הזה. .
מנהלת ביה"ס, טליה ברקוביץ מספרת בגאווה כי פתיחת המגמה היא הגשמה של חלום ישן עבורה "תלמידים רבים למדו במגמת הנדסת תוכנה ועדיין נדרש אתגר עבור תלמידים שיובילו לפריצת דרך בטכנולוגיה. הישגי הבוגרים ושילובם ביחידות עילית טכנולוגיות כמו הסייבר של צה"ל, אפשר פתיחת מגמה בביה"ס ומתן הזדמנות ליותר תלמידים להיחשף לתחום ולהשפיע על בטחון המדינה", סיפרה המנהלת."
תכנית הסייבר הלאומית "מגשימים" הינה תכנית לבני נוער ללימודי מחשבים וסייבר בכיתות י'-יב'. מטרתה להגדיל את איכות וכמות בוגרי מערכת החינוך בפריפריה שישתלבו בעתיד בתעשיות ההי-טק המתקדמות בארץ, ואף יגדילו סיכוייהם להתמיין ולהצטרף ליחידות המודיעין בצה"ל. התכנית נוסדה לפני יותר משבע שנים על ידי קרן רש"י ומשרד הביטחון ושותפים בה מפעל הפיס, משרד ראש הממשלה, חברת ECI וקרנות פילנתרופיות כקרן אדליס, קרן דניאל וקרן דוידסון. התכנית פועלת במסגרת המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י, בפריסה של עשרות מוקדי לימוד בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר