נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי
נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

הכירו את נטלי אמיר, הזוכה בתחרות מלכת היופי של הדרום

היא עלתה בגיל 3 לישראל מאוקראינה היישר לשגרת האזעקות והרקטות, בבית ספגה חינוך רוסי, שכלל לימודי פסנתר וריקוד, והתחביב שלה הוא קריאת ספרים. הכירו את נטלי אמיר, שזכתה בתחרות מלכת היופי של הדרום, שאותה הפיק - איך לא? - הצלם צח טייר

פורסם בתאריך: 14.10.18 13:49

     

במשך שלוש שעות שלמות לבש היכל התרבות באשקלון את אור הכוכבים. ארבעה חודשים מפרכים מאוד עמלו הצלם האשקלוני צח טייר ודורין מסיקה על תחרות מלכות היופי של הדרום, לאחר שהתחרות בשנה שעברה גרפה הצלחה כבירה והסתיימה עם זכייתה של תמרה זטמן, שמאז פרצה (בת ה-17 היום) לחיינו בסערה לא מפסיקה לככב.

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

גם הבנות לא נחו במהלך ארבעת החודשים האלה וטיילו ברחבי הארץ על שלל נופיה ואטרקציותיה. החל מסוף שבוע במלון קיסר באילת, צניחה חופשית, הופעה של הזמר ואליל הבנות מאלומה, קורס צלילה מצוללי הדרום (סקובר), טיולי טרקטורונים, מסיבות, השקות ימי כיף וארוחות במסעדות נחשבות, וגם לא פעם הגיעו חזרה הביתה כשבידיהן שקיות עמוסות בבגדים. וכמובן הן הגיעו פעם בשבוע לשיעור הליכה על מסלול שהעבירה להן ולריה דן.

השנה תחרות מלכות היופי הצליחה להאפיל אפילו על השנה הקודמת. המתמודדות הגיעו מיומנות יותר ומכל רחבי הארץ, מאילת ועד חיפה, ואפילו הגיעו כמה שמות מפתיעים כמו אושיית האינסטגרם ליאל אוחנה, שאולי מחזיקה חשבון בעל 80 אלף עוקבים, אך לא הצליחה להעפיל לחצי הגמר. עוד בטרם עלו הבנות על הבימה המכובדת של היכל התרבות, הן נאלצו לשכנע את משפחתן, חבריהן ועוקביהן האוהבים להצביע להם בדף האינטרנט של התחרות, כאשר כובד המשקל של ההצבעות עמד על 30% מהציון הכללי ושאר הציון שוקלל מדעת השופטים, שהורכב מיאנה לוי, אושיית אינסטגרם, אורי שקל מחברת קוסמטיקה בוטניפיק, עו”ד ניר וכניש, אירנה פורמן מפאשן TV ישראל ואוריה זריהן-דדון, מי שהייתה חביבת הקהל בטקס מלכות היופי לשנת 2007 וחזרה לנוף האשקלוני אחרי שנים רבות שלא הייתה תחת אור הזרקורים.

תחרות מלכת היופי של הדרום. צילום: אבי אלפסי

תחרות מלכת היופי של הדרום. צילום: אבי אלפסי

סטייל קרנבל

את התחרות הנחו לביא שטרנר ורויטל מסיקה זה לצד זו. אף שהם הרבו לקרוא מן הדף ולעשות אובר שימוש בחרוזים כאילו היו אסף אשתר הם הצליחו להעביר את האירוע בצורה חיננית מאוד. לאחר שני סיבובים שבהם עלו הבנות על המסלול והציגו עצמן בפני הקהל, הגיע תורן של בנות להקת “מחול לוהט” לעלות להופיע בפני הקהל בפעם הראשונה במסגרת הקטע האמנותי. בהמשך הערב הן יעשו מחווה לנטע ברזילי ולשיר שלה "טוי" שזכה באירוויזיון. לאחר מכן עלו שוב הבנות בפעם השלישית ושודר סרטון קצר עם תמונות מההכנות המפרכות לתחרות. לאחר מכן הגיע שלב שמלות הערב שעליהן הייתה אחראית המעצבת אליס מחנות האופנה "שואו סטייל". השלב הזה בהחלט העיר קצת את הקהל ובצדק. בזו אחר זו עלו הבנות לקול מחיאות הכפיים מהקהל כשהן לבושות בקפידה. בנקודה זו הכריזו המנחים על העולות לחצי הגמר שאליו עלו 12 מתמודדות. שלב בגדי הים לבש צורה חדשה, כאשר במקום בגדי ים סטנדרטיים קיבלנו תצוגה של בגדי ים סטייל הקרנבל בברזיל, שעליהם הייתה אחראית המעצבת חלי שי מחנות "טרופיקנה", וזה בהחלט היה מרענן ומעניין.

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

מ-12 המתמודדות הצליחו לעלות שש בנות לגמר, והן: לידור ואננו, טלי גולן, נטלי אמיר, הודיה אברהם, ספיר להב ואסיה פרידקיס. לאחר שהבנות ירדו להתארגן לשלב הסופי, עלה הזמר חיים סוזנה, ששר קבוע בתכנית "שישי עם ירון אילן" עם שני שירים חדשים מאלבומו שכבר עלה במלואו ליוטיוב: "תני לי אהבה" ו"הלב יודע". השלב האחרון היה שלב שמלות הכלה, שעליהן הייתה אחראית תמר אלפסי מסלון כלות "תמר".

רגע לפני ההכרעה האחרונה אי אפשר היה שלא לשים לב למתמודדת מספר 9, הודיה אברהם, שבתמונות ה"טראש" לתחרות הייתה רחוקה מלהרשים, אך ככל שהתקדמה התחרות היא הצליחה לשכנע את השופטים וגם את הקהל שכמו שוויסקי ישן הוא טעם נרכש זה, כך גם היא, ושהמקום שלה כחביבת הקהל לא היה טעות. אברהם הייתה המקצועית ביותר ולא הנידה עפעף גם כשנאלצה לעמוד זמן רב על הבמה. אברהם זכתה בקורס גלישה ובגלשן מתנה מתנת בית הספר הימי פיק באשקלון ובטיפולים אסתטיים בשווי 4,000 שקל מתנת סקין קליניק.

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

בתואר נערת החן זכתה אסיה פרידקיס, שזכתה אף היא בטיפולים אסתטיים, כמו גם הסגנית השנייה לידור ואננו. את סרט נערת ישראל קטפה טלי גולן, שקיבלה מחברת גלאור תכשיט זהב משובץ יהלומים וקמפיין צילומים. לאחר חלוקת הסרטים הללו הגיע הרגע המכריע: מי תהיה מלכת היופי של הדרום? נותרו נטלי אמיר בת ה-16, הצעירה והאנונימית משדרות, וספיר להב, בת ה-24 מירושלים, אושיית האינסטגרם המוכרת בעלת 55 אלף העוקבים. הקהל, שנותר בכיסאות ההיכל, התחבט, חלקם טענו שהיופי הנערי של אמיר יפה יותר, ויש כאלה שאהבו יותר את הבשלות של להט, וחלקם היו משפחות מאוכזבות שציפו שיבחרו בכלל בקרובותיהן. אחרי כמה דקות שטרנר שלף את המעטפה והכריז על להב כסגנית הראשונה, ואמיר הבינה שהיא הזוכה בתואר מלכת היופי של הדרום בסצנה שמזכירה במעט את זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




להב, שאמנם נותרה מאוכזבת מכך שלא זכתה, תוכל להתנחם בכרטיס טיסה לקמפיין צילומים באמסטרדם. אמיר תיהנה משובר קנייה על סך 7,000 שקל מהמשביר לצרכן, ערכת קוסמטיקה לאנטי אייג’ינג, ערכה עוצמתית ומקצועית זוכת פרסים בינלאומיים מבית מותג הקוסמטיקה העולמי בוטניפיק בשווי 4,000 שקל ומסוף שבוע הכול כלול במלון קיסר באילת.

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

נטלי אמיר. צילום: אבי אלפסי

“גם לימודים וגם דוגמנות”

אם שאלתם את עצמכם מי זאת נטלי אמיר, סביר להניח שהרלוונטיות של השאלה תחלוף במהירות אם שואלים את כל הנוגעים בדבר. אמיר נולדה לפני 16 שנים בעיר חרסון באוקראינה, עוד לפני שזו קיבלה את הפרסום המפוקפק כספקית כלות לישראל. סבתה המליצה לאימה לעלות לישראל כי האמינה שכאן בארץ הקודש חייהם יהיו טובים יותר, אך לא בטוח שהם אכן ידעו לאן הם מגיעים. בגיל 3 עלתה לארץ עם משפחתה, שאת משכנה הקבוע קבעה בעיר שדרות מוכת הטילים והאזעקות, ובגיל צעיר כל כך היא פשוט גדלה לתוך הסיטואציה המורכבת, ודאי עבור משפחה שרק הגיעה ארצה ולא ידעה אירועים שכאלה. “בהתחלה זה היה קשה, מאוד מפחיד ונלחצנו מזה. המשפחה חששה מהסיטואציה, אבל למדנו להתרגל לזה כחלק מהחיים”, היא מספרת.

אביה החל לעבוד במפעל סמוך לעיר, ואימה נשארה לטפל בילדות. היא האמצעית מתוך שלוש אחיות, וכראוי למשפחה יוצאת ברית המועצות, הוריה שלחו אותה ללמוד לנגן על כלי נגינה (פסנתר) ולעשות ספורט (לרקוד), אך במקרה שלה היא ראתה בהקדם שזה לא בשבילה. מגיל 14 החלה לדגמן לאחר שחברה של אחותה צילמה אותה להפקת איפור שערכה, והתוצאות המוצלחות גררו אותה להמשיך לעסוק בתחום ואף ללמוד לאהוב אותו. מפה לפה היא המשיכה להצטלם ולשמש מודלית בהפקות של ירין שחף עד ששמה הגיע עד לאוזנו של הצלם האשקלוני, מחלוצי התחום בעיר, צח טייר, והוא החליט ללהק אותה לתחרות.

צח טייר ונטלי אמיר

צח טייר ונטלי אמיר

הנערה, שרק עלתה לכיתה י”א במקיף הכללי בשדרות, ניצלה את חופשת הקיץ בכדי ליהנות מהחוויה מבלי שתצטרך להיעדר מהלימודים. גם לאחר התחרות היא התייצבה ללמוד בכיתת המופ"ת ולא השתמשה בתירוץ העייפות בשביל עוד כמה שעות שינה מתוקות. “אני משתדלת להשקיע כמה שאפשר. אני רוצה לשלב גם לימודים וגם דוגמנות ולעשות כל דבר הכי טוב שיש. החינוך הרוסי שספגתי בבית הוא לכבד את האחר, לתת כבוד לאנשים, וזה גם מה שחשוב לי אצל אנשים”, היא אומרת וחושפת את התחביב העיקרי שלה. “אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים. אני אוהבת לקרוא במקביל כמה ספרים, קופצת מספר לספר, אבל כרגע אני קוראת את הספר ‘חצוצרה בוואדי’ שכתב סמי מיכאל ומספר על היחסים בין היהודים לערבים. לדעתי זה חשוב לקרוא, זה מפתח את היכולת לדבר נכון ובשפה יפה. תמיד אהבתי להיכנס לסיפורים ואגדות”.

“אני שואפת הכי גבוה מבחינת ערכים”

אמיר בהחלט נכנסה כעת לאגדה משלה. הילדה הצעירה הפכה להיות נסיכה קטנה שעדיין מחפשת את האביר על הסוס הלבן ואינה נמצאת בזוגיות היום. היא מסתובבת ברחבי אשקלון עם הסרט ומצטלמת עם לא מעט אנשים שמבקשים ממנה, אבל היא יודעת היטב כי לא תמיד אלו החיים שתחווה בעולם קשה זה. “אני רוצה לשאוף הכי גבוה שיש מבחינת ערכים ואחר כך גם מבחינה מקצועית. אני חושבת שחוץ מהדוגמנות אני צריכה גם את המקום הבטוח שלי, שיהיה לי משענת לקריירה. הייתי מאוד רוצה ללמוד בהמשך מינהל עסקים, אני אוהבת את הלחץ של העבודה, אבל עוד לא חשבתי על עסק ספציפי שהייתי רוצה להקים. אני מאמינה שאכוון גבוה בנושא הזה”.
בתור בת עשרה שמדגמנת קצת מפתיע לשמוע ממנה ביקורת על תרבות השקר של האינסטגרם, “אני לא כל כך טיפוס של אינסטגרם, כמו שרואים אצל בנות אחרות, אני מעדיפה לחיות את הרגע ולא רק לצלם אותו. מצד אחד יש לאינסטגרם הרבה היבטים חיוביים מבחינה שיווקית, והיום אפשר לעשות בעזרתו המון כסף, אבל יש בו גם דברים שקריים ומזויפים. יש בנות שמנסות לצייר תמונה שהחיים יותר יפים ממה שרואים, ואני משתדלת להעלות להיות כמה שיותר עקבית עם העוקבים המצומצמים שיש לי. אני לא מחפשת שיראו שאני נהנית בחיים, אלא שאני עובדת קשה ויבינו שרק דרך עבודה קשה מגיעים דברים טובים”.

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

אומרת לא לפרארי

לקראת תום הריאיון הצטרף לשולחננו איש העסקים אורי שקל, בעלי חברת האיפור בוטניפיק, שגם הייתה נותנת חסות לתחרות, על מנת לאסוף אותה לכמה צילומים. לשקל רכב ספורט חדיש מסוג פרארי, ואמיר צעדה בפסיעות איטיות כאילו העניין מעט מביך אותה. טייר מיד שאל אותה אם היא רוצה שנצלם אותה עם הפרארי, והיא הנידה ראש לשלילה. טייר לא נשאר אדיש ואמר: “אתה רואה? בחורה אחרת ישר הייתה מחפשת להצטלם עם הרכב”.

עיניה בצבע ירוק דבש, שקיבלה בירושה מאימה, נותרו מתבוננות ברצפת האבן המשתלבת במדרחוב במבוכה למשמע המחמאות. לאורך כל הריאיון אמיר הדגישה שהיא מתביישת לדבר על עצמה ושזה חלק מהאופי שלה, אך לאט לאט למדה לשנות את פני הדברים. “אני הייתי ילדה סגורה בהתחלה, הייתי די שקטה”, היא אומרת. “עם הזמן למדתי לא לפחד מדעות של אחרים ולהיות עצמי, ואני חושבת שזה הכי חשוב. לפעמים ילדים היו מקללים ומזלזלים, ובגלל שלא הייתי רוצה להיות הכבשה השחורה שנמצאת מחוץ למעגל החברתי אז הייתי מבליגה ולא מדברת, אבל היום למדתי שלא צריך להתרגש. אני אוהבת להיות בחברה של אנשים, אבל כאלה שאני אוהבת, כבר לא אסתובב עם אנשים שלא מפרגנים ויש להם מחשבות רעות עליי כל הזמן. אני מוכנה לקבל ביקורת בונה, אבל לא כזו שנועדה להשפיל, כזו שהיא אינטרסנטית, וצריך לדעת לשים אותה בצד ולא להתרגש”.

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

“היא מנהיגה”

אמיר כבר חולמת לשרת בצה”ל ולהתפתח בתחום הדוגמנות, אך יש דבר עיקרי שטורד את מנוחתה גם עכשיו, כשהיא על גג העולם מבחינתה. “מאוד מפריע לי לראות ילדים קטנים שחסר להם אוכל בבית”, באופן די אופייני למלכת יופי היא עונה את התשובה לשאלה מה מפריע לה בעולם. “ראיתי כמה סרטונים באינסטגרם וזה זיעזע אותי. רק מלדבר על זה נהיה לי צמרמורת. אני תורמת מה שאני יכולה, אם זה בגדים או אוכל. אני מקווה שאוכל גם בעתיד לעזור כמה שאפשר. אני לא חושבת שאפשר לשנות את העולם, אבל בעזרת דברים קטנים אפשר להביא שינוי”.

כשאני שואל את טייר שהתלווה אליה לסיור בעיר השכנה לעיר מגוריה על איך הרגישה בהכנות, הוא מעיר באופן בטוח: “היא לא האמינה בעצמה, לא חשבה לרגע שהיא יכולה להגיע לשלבים הסופיים”, היא מהנהנת ומשיבה בחיוב, כשפניה עוטות חיוך מבויש אך מלא בכריזמה. “היא תמיד אמרה שהיא בתחרות בשביל התחרות. אם היית שואל אותה בדיעבד 'חשבת שאת זוכה?' היא הייתה עונה לך שלא”, משלים הצלם.

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

אם הייתם שואלים אותה, היא הייתה בטוחה כי הזוכה תהיה רויטל סקי או אסיה פרידקיס, שאיתן התחברה במהלך כל התקופה וקיוותה בשבילן שיזכו, אך כמו שאמרו חז”ל במסכת בבא קמא (דף צב.): “כל המבקש על חברו, והוא זקוק לאותו דבר נענה תחילה”, ודווקא היא זו שמצאה חן בעיני השופטים ולא רק בגלל פרצופה היפה.

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

נטלי אמיר. צילום: צח טייר

“אחת הבחורות המדהימות שעבדתי איתן. היא הייתה מנהיגה בהכנות”, מספר טייר הצלם הוותיק, שברזומה שלו נמצאת כמעט כל דוגמנית אשקלונית. “תמיד הגיעה מוקדם ולא החסירה כלום, כשבנות אחרות הרשו לעצמן לאחר לפעמים. היא ידעה להעריך כל בעל עסק וכל דבר שקיבלה. אני יכול להגיד שאם היו לי 10 בנות כמוה, היו לי חיים הרבה יותר קלים בתחרות הזאת. כשכל הבנות היו רבות מי תהיה הראשונה למאפרת או למעצבת שיער, היא הייתה מחכה בצד בשקט עד שיגיע התור שלה. אני חושב שסוד הקסם שלה הוא גם יופי וגם אופי. חלק מהשופטים לקחו חלק בהכנות, ולא תמיד גילינו לבנות שהם השופטים. לדוגמה דורין (מסיקה) ואוריה (זריהן-דדון) הגיעו איתנו להופעה של מאלומה ולעוד מקומות בשביל להתרשם מהבנות, לראות איך הן מתנהגות ומתנהלות, וכבר אז הן התרשמו ממנה. הן ראו את כל הטוב, התמימות והדרך ארץ שהיא באה איתם. אני רואה אותה מגיעה רחוק. קיבלתי ביקורות מאנשים בתעשייה, והיא תמיד קיבלה פידבקים חיוביים מכל הסוכנויות והצלמים המקצועיים שעבדנו איתם. כולם, ללא יוצא מן הכלל, ראו בה משהו מיוחד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר